Ga naar inhoud

Zeer traag


francist

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, francist zei:

En wat houdt dat in? Dat betekend dan waarschijnlijk dat ik ook alle andere programma's opnieuw moet installeren... een hele karwei dus...

Inderdaad. Ik had je eerst ook kunnen vragen of je over een systeem back-up (image) beschikt van toen je pc nog goed werkte maar die vraag durf ik haast niet meer stellen want bijna niemand maakt zulke onmisbare back-ups (zie mijn onderschrift). Moest je wel over zo een back-up beschikken dan zou u zichzelf een pak miserie bespaard hebben. We drukken hier voortdurend op dit heikel punt maar het kan niet baten.

 

8 minuten geleden, francist zei:

of bestaat er een andere manier?

Moest het geheugengebruik niet zo bijzonder hoog liggen dan had ik je dit aangeraden:  Windows 10 vernieuwen met behoud van je persoonlijke bestanden en Apps (programma’s)

 

Gisteren heb ik dat zelf nog 2x trachten uit te voeren op een Win10 pc met een gelijkaardig probleem. Gevolg: De procedure strandde telkens ergens halverwege.

Toen ik vroeger die pc van mijn sportvriend geïnstalleerd had is er een systeem back-up gemaakt. Die heb ik met succes terug gezet. Er rest dan enkel het updaten van Windows en de programma's en het terug zetten van een back-up van de data. Die laatste was ook ter beschikking en dat dankzij hetgeen je in mijn onderschrift kunt lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

14 minuten geleden, droske zei:

Helaas niet. Een 32-bit systeem kan slechts 3,25 adresseren (zie post van porrelaar). Daar gebruikt de onboard videochip een deel. Een veel te groot wordt door het systeem gebruikt. Er rest dan slechts die povere 4027 MB, wat uiteraard veel te weinig is.

Alles in acht genomen ben ik van mening dat zich een schone installatie van Windows 10 Pro 32-bit opdringt. Dat zal alle problemen oplossen. Want problemen zijn er zat.

Dat is inderdaad het laatste wat mogelijk is.

Als dat niet meer helpt dan vrees ik dat dit systeem te oud aan het worden is.

Het moederbord is uit 2009.

https://tweakers.net/pricewatch/230498/gigabyte-ga-ma780g-ud3h.html

En met DDR2 geheugen.

 

Het kan wel, ik heb laatst nog een 2009-systeem OK gekregen met Windows10 wel 64 bits (!) en die liep eigenlijk nog heel netjes.

Ben benieuwd naar de schone installatie.

 

Lees hier wat in 2015 al waren met zo'n systeem, investeer er niet meer in.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45430486#45430486

Als men ziet wat er tegenwoordig voor een systeem betaalt tov vroeger. Weinig. 

Is het nog teveel, dan zijn er goede adressen bij kenners bekend waar men vaak met 3 maanden garantie prima systemen van ca 2 jaren jong kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.