Ga naar inhoud

Windows 10 automatische updates DEFINITIEF uitschakelen


mercury2001

Aanbevolen berichten

Zelf nooit getest maar je zou blijkbaar gpedit.msc ook op de Home versie kunnen zetten, er zijn verschillende methoden, zoals deze:

 

2018-02-17_15h03_32.thumb.png.7fa432eae4aea20bfb2067c187554e46.png

2018-02-17_15h03_56.png.e557c1f1af1e76d1dc84c2aa47b6217e.png

 

Bron: https://windowsreport.com/enable-gpedit-msc/

 

 

Dan kan je via het venster uitvoeren het commando gpedit.msc ingeven en zo Windows Update aanpassen via Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Windows-onderdelen > Windows Update

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hallo, de externe dvd is vandaag gearriveerd, deze aangesloten via usb, de dvd Windows 7 geplaatst, setup aangeklikt, doch ik loop vast omdat er geen toegewezen ruimte bestaat op de hdd van de laptop; terugdraaien van Windows10 naar de originele 8.1 naar de nieuw te installeren Windows 7 lukt dus niet, er is geen 'toegewezen' ruimte gevonden,  ik geraak dus niet verder hier; de bios laat me ook niet toe om de laptop te starten, er is geen optie in de bios om op te starten van die externe dvd, die zie ik niet staan,

Via Partion Manager zie ik ongeveer een 9 partities staan, geen enkele kan worden geformatterd of gewijzigd, mvg, Alain

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, mercury2001 zei:

de externe dvd is vandaag gearriveerd, deze aangesloten via usb, de dvd Windows 7 geplaatst, setup aangeklikt

De woorden "setup aangeklikt" heb ik hierboven rood gemaakt. Waarom? Dat is de verkeerde manier om Windows 7 te installeren. Want daaruit blijkt dat Windows 10 op dat moment draaide en dat je via de Verkenner naar de inhoud van de dvd bent gegaan. Dat mag niet. De computer had op moeten starten van de dvd, dus helemaal buiten Windows 10 om. Windows 10 mag niet opgestart zijn. Alleen dan krijg je de gelegenheid om alle partities te verwijderen en daarna Windows 7 te installeren.

 

Daarnaast had ik je gevraagd om eerst na te gaan of de fabrikant van je laptop Windows 7 drivers ter beschikking stelt voor jouw laptop. Had jij dat al nagegaan?

 

Ook had clarkie aangegeven dat het mogelijk lijkt te zijn om gpedit.msc op de Home versie van Windows 10 te zetten, waarna je het automatisch updaten van Windows 10 uit zou kunnen zetten.

Daarop reageerde jij zo:

Op 17-2-2018 om 15:56, mercury2001 zei:

ok, maar op de C schijf (er is geen recovery schijf) staat windows8, ik wil wel de 7 er op plaatsen, mvg,

Dat klopt toch niet? Oorspronkelijk stond er Windows 8 op, maar je hebt in het verleden de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd, dus staat er nu Windows 10 op.

12 uren geleden, mercury2001 zei:

terugdraaien van Windows10 naar de originele 8.1 naar de nieuw te installeren Windows 7 lukt dus niet

Wanneer je de computer op kunt starten van het externe dvd-station, dan hoef je niet eerst terug van Windows 10 naar Windows 8.1. Die stap is niet nodig.

 

De eerste twee afbeeldingen (Samsung BIOS Configuration) laten niet het UEFI BIOS zien. Dat ziet er anders uit.

In je laatste afbeelding staat onderaan: Druk op de Windows-toets voor UEFI-firmware-instellingen. Wat gebeurt er als je dat doet, wanneer je dat venster ziet? Krijg je dan weer dat scherm met Samsung BIOS Configuration of krijg je dan wat anders te zien? Hopelijk dan wel met de mogelijkheid om opstarten van het externe dvd-station mogelijk te maken...

 

We weten nu dat je een Samsung laptop gebruikt. Geef voor de helpers de volledige typeaanduiding door, bijvoorbeeld Samsung Ativ Smart PC XE500T1C-H02NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, bedankt voor je vlugge respons, het probleem was dat de laptop niet opstartte van de externe dvd, heb dan inderdaad de setup gedaan via de verkenner.

Wanneer ik op de Windows toets druk voor de UEFI Bios gebeurt er niets, het scherm verandert niet.

De laptop zou de drivers ondersteunen voor Windows 7

Betreft notebook XE500T1C

mvg,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, omdat je waarschijnlijk in België woont, zal dit mogelijk de volledige aanduiding van het type zijn: Samsung Ativ Smart PC XE500T1C-H02BE.

 

Ik vermoed dat Secure Boot is ingeschakeld en dat die verhindert dat je de laptop op kunt starten vanaf een (extern) dvd-station.

In jouw afbeeldingen ontbreekt het tabblad Boot. Ik zie bij jou slechts 3 tabbladen: SysInfo, Security en Exit.

Ga in dat venster naar Security en open dat. Zie je dan Secure Boot staan? Plaats eventueel een afbeelding waarop het tabblad Security geopend is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat info over Secure Boot: https://neosmart.net/wiki/disabling-secure-boot/

Lees die informatie even door. Sommige modellen laten niet toe dat je Secure Boot uitschakelt. Het uitschakelen van Secure Boot is echter wel nodig om op te kunnen starten vanaf je externe dvd-station. Het lijkt me daarom dat we nu toch moeten proberen om Secure Boot uit te schakelen.

 

Zet Secure Boot dus op Disabled.

Druk daarna op functietoets F10 om de wijzigingen op te slaan.

 

De computer zal dan proberen op te starten, maar dat lukt bij jou niet omdat jij Windows 7 op een verkeerde manier hebt geprobeerd te installeren.

Ga weer naar het BIOS en kijk of er dan een tabblad bij is gekomen met de naam Boot. Dat tabblad willen we zien, omdat je daar je externe DVD-station bovenaan moet zetten in de opstartvolgorde.

Let op: het externe dvd-station zal alleen gezien worden in het BIOS, wanneer het op dat moment ook is aangesloten en aan staat. Houd het externe DVD-station dus aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.