Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Er gebeurt iets zeer raar. Ik heb de linksys in de woonkamer gezet, en daar dus met een korte draad verbonden met de modem. Mijn mobiel vindt Linknet, en mits eenmaal ingeven van het passwoord, werkt hij er op. Maar, ook de laptop van mijn vrouw was gewoon passwoord ingeven, en dan zonder probleem verbinden.

Op mijn laptop, wordt hij (voorlopig?) gewoon niet gevonden. Alle buren en onze WiFi komen in de lijst, maar Linknet niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er niets van op mijn mobiel antwoord ik nu, langs die linksys. Op mijn vrouw haar laptop kon ik er ook verbinding mee maken, maar op mijn laptop vind ik hem niet. Er komen 10 netwerken uit de buurt op, maar die netlink niet.??? Begrijpe wie kan, maar bij mij kan alles. In elk geval moet die linksys ingeschakeld zijn. Op mijn vrouw haar laptop en op mijn mobiel geeft hij uitstekend. Dat is wel in de woonkamer, en het AP is met een korte draad verbonden met de modem. Kan dat een oorzaak zijn dat hij in de studio niet werkte? 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het bij u spookt ! Nee hoor, grapje. 

 

Als andere apparaten jouw Linksys AP zien moet jouw laptop hem eveneens kunnen zien (ongeacht of er Internet mee verbonden kan worden, dit is een ander paar mouwen). 

Dus : korte of lange draad verbonden is, op dit ogenblik, van geen belang, immers jouw laptop "ziet" het AP niet; vermoedelijk bestaat er een probleem op jouw laptop.

 

Probeer eens opnieuw op te starten na nagegaan te hebben of jouw laptop in Windows je Linksys vindt : onderaan rechts, rechtermuisknop op het WiFi symbool, netwerk-  en internetinstellingen openen, dan naar WiFi, dan naar beschikbare netwerken. Zie je nu je Linksys? Zo ja, probeer er mee te verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 jaar geleden stierf de man die mij altijd hielp wat computer betreft. Hij was toen 82 en had heel zijn leven met computers bezig geweest. Hoe vaak hij gezegd heeft: wat ik met jou meemaak, ben ik nog nooit tegen gekomen. Wat dat netwerken zoeken betreft, dat ken ik wel en, zoals ik al schreef, alle omliggende en mijn eigen netwerk komt er op, maar die netlink niet. Ik heb al verschillende keren de laptop opgestart, de linksys uitgezet en terug aan, en telkens kwam onmiddelijk op mijn mobiel, en na enkele minuten op mijn vrouw haar laptop, mijn nieuwe verbinding tevoorschijn. Raar genoeg niet op mijn laptop. Misschien morgen, want nu ben ik dood op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet zo zeker. Alleszins kan het geen kwaad de laatste drivers van je WiFi interface te installeren, gezien je Linksys de laatste (en beste!) standaard hanteert : WiFi ac Mode, met de beste transfersnelheid tot nu toe. Niet alle WiFi interfaces kunnen hier goed mee omgaan. Je hebt inderdaad wel een goed AP gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven vermeld :

 

in computerbeheer, netwerkkaart : nagaan of je WiFi interface wel over de laatste updates beschikt.

 

Dwz. Deze computer/PC - rechtermuisknop - beheren - apparaatbeheer - netwerkadapters - WiFiAdapter  - rechtermuisknop : stuurprogramma bijwerken - automatisch naar bijgewerkte programma's zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.