Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Je gaat met AP naar woonkamer met korte draad.

Dat betekend dat jij AP uit stopcontact had gehaald en terug erin in de woonkamer. (betekend ook dat je AP herstart)

Dat had je ook moeten doen in de studiokamer.

Dus van Woonkamer terug met AP naar studio en dan zal het werken.

 

Zoiets had ik al gezegd dat misschien even uit stopcontact moet doen om AP te herstarten.

 

In de toekomst:

Als uw netwerk plotseling niet werkt: mijn advies niet veranderen maar enkel even stroom uit en terug aan. Dus router van BBox even uit stopcontact en weer erin.

Moest het dan nog steeds niet werken dan scheelt er iets buiten uw woning zoals bij Proximus server die iets mankeert.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Linksys terug gezet in de studio, en op mijn mobiel geeft hij een zeer goede dekking, hoewel hij de melding gaf 'Internet niet beschikbaar voor Linknet'

Maar ik kan alles doen???? Dus er zit iets fout. Is de UTP kabel te lang, hindert de switchbox???

Wat is de beste kabel om zo'n lengte (25 meter) te overbruggen?

 

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik deze conclussie trek: Mijn mobiel heeft een heel goede verbinding met de Linksys, maar zegt toch: 'Internet niet beschikbaar voor Linknet'. Dus de Linksys is NIET verbonden met het internet, omdat de kabel te lang is. Toch kan ik soms surfen op mijn mobiel, waarschijnlijk omdat die draad soms goede connectie geeft.

Er blijven mij dus drie mogelijkheden: 1) Een betere kabel kopen voor de verbinding en die alleen gebruiken voor het AP

2) Proberen of ik de Linksys niet kan gebruiken als extender, maar die kans is klein. Ik kan de linksys op 12 meter van de modem zetten en dan zou de extender 8 meter moeten overbruggen. Maar ik heb dat ooit geprobeerd met een, weliswaar veel goedkoper, ander toestel, en dat lukte niet.

3) Het toestel op tweede hands zetten, zodat ik nog iets van de koopprijs terug krijg.

 

Wat zeer raar is, mijn laptop krijgt geen verbinding met Linknet krijgt, maar daarvoor wel de Linksys vond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan eerst iets anders doen te testen.

Je hebt een netwerkkabel van router naar studio.

Neem nu uw laptop en zet wifi uit.

Netwerkcentrum / adapterinstelling wijzigen / met de rechtermuisknop op wifi en dan uitschakelen. (terug inschakelen kan je ook op die manier)

Kijk daar of uw lan netwerk ingeschakeld is.

Verbind nu de laptop in de studio met netwerkkabel van router naar studio.

Als laptop geen internet heeft dat is er iets met uw netwerkkabel hetzij een slechte kabel hetzij niet goed aangesloten.

 

Nota: als je heel kort bij de router test kan de router de andere signaal blokkeren.

Je mag nog altijd niet annie noemen bij AP zodat voor ons duidelijk blijft.

Als je bij andere forum ook vraag maak dan uw keuze: hier of elders en niet samen.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.