Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Wat die vraag over drivers betreft: zie zaterdag 18:38: VDhee : Dat weet ik niet zo zeker. Alleszins kan het geen kwaad de laatste drivers van je WiFi interface te installeren, gezien je Linksys de laatste (en beste!) standaard hanteert : WiFi ac Mode, met de beste transfersnelheid tot nu toe. Niet alle WiFi interfaces kunnen hier goed mee omgaan. Je hebt inderdaad wel een goed AP gekocht. Ben wel 81 deze maand, maar dat wil nog niet zeggen dat ik dement ben.

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de desktop verbonden met AP met netwerkkabel of met de router?

Weet je wat ik denk?

Desktop heeft als draadloos netwerkkaart: Ralink RT3290 802.11bgn

Dus vermoed ik dat de draadloos netwerkkaart te oud is voor moderne wifi verbinding.

Nochtans kan het N aan en normaal gezien kan ac wifi ook N aan.

Ik raad u aan om usb-wifi stick te kopen. Let wel op de snelheid want er zijn verschillen en kies AC en niet N

Dat is waarschijnlijk de reden dat mobiel wel goed werkt.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt laptop? Dat heeft inderdaad Ralink RT3290 802.11bgn

Maar ook mijn vrouw haar laptop raakte achter niet op het net.

De verbinding met Linksys was goed, want ik zag telkens zijn oorspronkelijk naam na een reset.

Mijn mobiel geeft wel verbinding, maar er komt altijd een pop up dat hij niet is verbonden met het internet.

Mijn printer kon ik ook met de linksys verbinden.

 

Ik ben doodmoe van drie dagen van voor naar achter te lopen, telkens te hopen en dan teleurgesteld te worden.

Mijn laptop komt langs WiFi, zowel thuis , bij mijn dochter, en in hotels en vakantieparken, zonder problemen op het net.

 

Nu ken ik er niets van, maar ik begin steeds meer te denken dat de UTP kabel niet genoeg datadebiet heeft.

Als ik mijn laptop voor, aan de modem aansluit, en ik draai dat programma om upload en download te meten, is dat daar 3 tot 4 maal hoger dan aan het einde van de UTP

 

Ik ga dus eerst een nieuwe kabel trekken en daar alleen de linksys aanhangen. Ik denk hierbij aan

https://www.kabelstore.be/product/711274/category-187638/valueline-netwerkkabel-ftp-cat6-30-meter-zwart.html

 

 

Dat zal wel enkele weken duren, ondertussen kunnen we dit misschien beter afsluiten.

 

In elk geval, aan iedereen die probeerde te helpen, mijn hartelijke dank.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkkabel moet minimaal cat 5e en hoger zijn. (Kan 1000 Mbps aan)

Uw netwerkkabel is dat cat 6

Je kan dat zien op uw netwerkkabel welke versie je hebt.

 

Waarom noemt je uw laptop DESKTOP-LSOL3KB ?

Daarom dacht ik dat je met PC deed.

Je kan dat wijzigen: start / systeem / naam van pc Wijzigen

 

Nota: als AP draadloos verbinding maak met de router dan kan je ook niet verwachten dat je hoge snelheid haalt.

Daarvoor is de afstand te ver.

 

Nota: wilt je vooruitzien dan kies je voor Cat 7 is eveneens 1000 Mbps maar bandbreedte is groter

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die naam heb ik zelf niet gegeven, zal waarschijnlijk gebeurd zijn bij het herinstellen van W10. Wat die kabel betreft, ik betwijfel dat het een UTP kabel is. Zover ik mij herinner lag daar een telefoonlijn. Ik heb daar dan, toen de studio niet meer door mijn dochter bewoond werd, een ADSL modem aan aangesloten en zo had ik Internet. Toen ik overging naar Proximus, wilde die mijn telefoon daar niet op aansluiten, en kon ik enkel langs die kabel mijn computer aansluiten. Dus ligt daar gewone telefoonkabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die naam heb ik zelf niet gegeven, zal waarschijnlijk gebeurd zijn bij het herinstellen van W10. Wat die kabel betreft, ik betwijfel dat het een UTP kabel is. Zover ik mij herinner lag daar een telefoonlijn. Ik heb daar dan, toen de studio niet meer door mijn dochter bewoond werd, een ADSL modem aan aangesloten en zo had ik Internet. Toen ik overging naar Proximus, wilde die mijn telefoon daar niet op aansluiten, en kon ik enkel langs die kabel mijn computer aansluiten. Dus ligt daar gewone telefoonkabel.

Wat niets afdoet dat er met mijn laptop iets niet juist is. Ik heb de linksys weer eens in de woonkamer gezet, verbonden met een korte draad aan de modem. Mijn mobiel en laptop vinden hem onmiddellijk, maar mijn laptop vindt hem niet. Is die Linksys dan een nieuw systeem? Mijn laptop vindt alle andere netwerken in mijn buurt (een tiental), maar Netlink komt niet tevoorschijn. Als ik hem probeerde in te stellen en ik kwam aan het punt 'opslaan' bleef hij eindeloos doordraaien. Toen ik hem gisteren installeerde langs mijn vrouw haar laptop, duurde de hele installatie 5 minuten.

Heb ik dan een foute Linksys gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat niets afdoet dat er met mijn laptop iets niet juist is. Ik heb de linksys weer eens in de woonkamer gezet, verbonden met een korte draad aan de modem. Mijn mobiel en laptop vinden hem onmiddellijk

Welke wifi naam heeft AP op dit moment?

 

Ik zou deze wifi usb-stick kopen en die kan je als verlengsnoer of gewoon rechtstreeks in usb poort zonder verlengsnoer gebruiken.

Maar als je voor laptop wilt hebben en ook nog wilt meenemen dan zou ik eerder voor deze wifi usb stick kiezen

De snelheid is weliswaar minder maar voldoende.

 

Heb ik dan een foute Linksys gekocht?

Heb ik dan een foute Linksys gekocht? 

Nee, maar het kan altijd zo zijn dat zoiets stuk is.

Zelf heb ik veel soorten gekocht en nooit iets moeten terug geven omdat het niet werkt.

Slechts eenmaal was het na 5 weken echt volledig stuk en kon ik niet starten.

Dit geldt voor alles zoals powerline, AP, routers, range extender enz.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.