Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Als je access-point doet dan moet je ook die instellen zoals de printer.

Ook een vaste IP adres geven in de range zoals ik reeds had vermeld 192.168.0.XXX (van 2 tot 245)

Anders kan je geen netwerk hebben.

 

Waar uw printer staat maak niks uit als het maar in uw netwerk zit.

Dat moet werken zonder Access-point want Access-point is maar een verlenging van uw netwerk signaal.

 

Microsoft account uitschakelen wb. inloggen op je PC/laptop : Eerste stap uitvoeren

Wat heeft dat te maken met netwerk?

Totaal niks.

Het maak totaal niks uit of je lokaal of Microsoft account hebt.

Veel fantasie om niks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Hoe meer ik lees, hoe minder ik snap. Wat is het verschil tussen een accespoint en een router? Als je in Google accespoint tikt, komen er zowel accespoints als routers tevoorschijn.

Moet ik nu ja of neen een netwerk maken om vanuit de woonkamer te printen op een printer die in de studio staat.

 

2) Ik sloot de printer, in de studio, met USB aan op de desktop. In de woonkamer zocht ik met de laptop, die op wifi aangesloten is, de printer. ik leek die te vinden, maar hij printte niet!

 

3) DE uitleg die begint met:

Microsoft account uitschakelen wb. inloggen op je PC/laptop : Eerste stap uitvoeren

 

 

heeft toch niets met dat printen te maken, maar is om mijn passwoord uit te schakelen hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Theo2602 zei:

Wat is het verschil tussen een accespoint en een router?

Kijk op deze pagina voor het antwoord.

 

 

2 uren geleden, Theo2602 zei:

Moet ik nu ja of neen een netwerk maken om vanuit de woonkamer te printen op een printer die in de studio staat

Dat netwerk is er al door de kabel die je hebt naar de studio.

Als wat je moet doen is het gedeelte in de studio ook draadloos maken voor de printer.

Daar dient die Wifi acces point voor.

 

 

2 uren geleden, Theo2602 zei:

3) DE uitleg die begint met:


Microsoft account uitschakelen wb. inloggen op je PC/laptop : Eerste stap uitvoeren

Deze uitleg van vdhee dient om je thuisgroep te verwijderen maar heeft geen invloed op je fysieke netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Theo2602 zei:

In dit topic worden verschillende onderwerpen aangehaald (thuisnetwerk, werkgroep, PoE, Windows-login, accesspoint & router enz.) wat een en ander niet zo overzichtelijk maakt.

In bijlage twee afbeeldingen die het geheel wat vereenvoudigt.

 

1) Hoe meer ik lees, hoe minder ik snap. Wat is het verschil tussen een accespoint en een router? Als je in Google accespoint tikt, komen er zowel accespoints als routers tevoorschijn.

Moet ik nu ja of neen een netwerk maken om vanuit de woonkamer te printen op een printer die in de studio staat. Zie de afbeelding links onderaan (serveimage1); links bevindt zich de router , dan een Cat.6 kabel naar het access point dat op zijn beurt andere WiFi apparaten (printers, laptops enz.) kan aansturen. Hiermee maak je inderdaad een netwerk waarbij iedere "klant" kan afdrukken naar je printer.

 

2) Ik sloot de printer, in de studio, met USB aan op de desktop. In de woonkamer zocht ik met de laptop, die op wifi aangesloten is, de printer. ik leek die te vinden, maar hij printte niet! Dit kan zijn maar als je de printer wel kan vinden staat er vermoedelijk een instelling verkeerd.

Jouw opstelling zou er ongeveer uit zien zoals in de afbeelding hier direct onder. Bemerk dat je ook je printer via USB aan je Access Point kan verbinden. Lossen we wel op. serveimage2.gif.2346e692d1f473189f35999a92c0fcde.gif

 

3) DE uitleg die begint met:


Microsoft account uitschakelen wb. inloggen op je PC/laptop : Eerste stap uitvoeren

heeft toch niets met dat printen te maken, maar is om mijn passwoord uit te schakelen hé? Ja hoor, volledig correct! 

 

 

serveimage.jpg

serveimage1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is wel echt een rommelboel aan het worden.

Ik sloot de printer, in de studio, met USB aan op de desktop.

Ik sloot de printer, in de studio, met USB aan op de desktop.

Is de printer aangesloten op USB?

In dat geval moet je printer delen.

 

Is het een netwerkprinter: wil je dan uw printer in netwerk laten werken?

één systeem kiezen en niet eerst usb aansluiten en dan netwerk aansluiten. Dat is rommelen met het systeem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn desktop, en tevens mijn meest gebruikte computer, heeft geen WiFi, dus moet ik de printer uiteraard met USB aansluiten, dat is het uitgangspunt.

Hoe kan ik alsnog met de laptop(s) en mijn mobiel in de woonkamer, langs WiFi die printer gebruiken.

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.