Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Theo, nog een hint :

 

- op jouw foto van zondag, 12:40, (Acrylic), staat je Linknet op kanaal 11.

- de foto van maandag, 15:02, Level One, toont je Linknet op kanaal 12.  

 

Ik begrijp dat sommige WiFi-kaarten niet erg goed werken op kanaal 12, want dat is bijna het uiterste van de 2.4 GHz band - en, in België, niet erg gebruikelijk. 

 

Misschien eens je Linknet zetten op een niet-overlappend kanaal, bv. 6 in jouw geval?

 

Grtn, Emile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, stegisoft zei:

Dat heeft dat allemaal te maken met Wifi--> totaal niks.

 

De titel van dit topic heet: "Thuisgroep en andere ellende"

De 1e pagina gaat daar nog wel helemaal over de "thuisgroep"  daarna vliegt het heen en weer naar van alles waaronder wifi.....

Mijn voorstel is gericht om eerst de hele netwerk omgeving maar eens anders in te richten.

Want dit werkt blijkbaar niet.

Ben met mijn methode nog nooit zulke rare zaken mee gemaakt, mag ik dat delen?

Ga gerust door ...we zitten inmiddels op pagina 35.... 

Als ik expert/mod zou zijn hier zou ik me toch zorgen maken... en me meer open stellen om iets anders te proberen...

Het voelt aan of dat hier haast verboden is? Maar voorlopig hebben alle andere suggesties tot nu toe geen oplossing gebracht..

Ook mijn optie is geen 100% garantie op een oplossing, we zijn er immers fysiek niet bij, dat zou het voor iedereen wel handiger maken.

Maar niet geschoten is altijd mis....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Route99 Inderdaad is het begonnen met een thuisgroep met maar één bedoeling, dat ik vanuit mijn woonplaats, mijn printer (25 meter verwijderd) kon laten werken.

Maar wat u uitleg betreft, als die al belangrijk is, daar kan ik niets mee doen. Als je bij mij de pot met soep zet, een pollepel en een bord, heb ik nog geen eten, iemand moet die soep inscheppen. MAW stapje voor stapje uitleggen, dus zomaar een vijftal mogelijkheden op een rijtje zetten, helpt mij niets.

Als je even die 35 blz bekijkt, zal je merken dat 2/3 dient om mijn vragen, 'HOE IK DAT MOET DOEN' en de antwoorden te geven.

Maar inderdaad, volgens mij zijn we 'uit verkocht'

 

Ik zie nog maar één echte mogelijke oorzaak: het feit sat het AP te warm wordt, en dan de kanalen gaat verzetten, zeker nadat VDhee zegde dat dit op 2 verschillende dagen op 2 verschillende kanalen staat. Maar mijn AP staat nu meer dan een half uur op en is nog altijd koel. Je voelt het uiteraard maar dat doe je met een stekker en zeker een transfo, ook.

Wanneer ik dat in het begin wel dacht, kwam dat waarschijnlijk doordat het AP toen te dicht bij de achtergrond stond. Dus, ik zie echt geen mogelijkheden meer, tenzij het AP op kanaal 6 zetten, ipv 11 of 12, maar dan moet ik mijn vrouw haar laptop hebben, en hopen dat dit dan weer geen gevolgen heeft voor de andere aansluitingen, want tenslotte komt dat van dezelfde modem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, vdhee zei:

Theo, nog een hint :

 

- op jouw foto van zondag, 12:40, (Acrylic), staat je Linknet op kanaal 11.

- de foto van maandag, 15:02, Level One, toont je Linknet op kanaal 12.  

 

Ik begrijp dat sommige WiFi-kaarten niet erg goed werken op kanaal 12, want dat is bijna het uiterste van de 2.4 GHz band - en, in België, niet erg gebruikelijk. 

 

Misschien eens je Linknet zetten op een niet-overlappend kanaal, bv. 6 in jouw geval?

 

Grtn, Emile.

Hoe doe je dat, ik heb dat wel gedaan bij proximus, en daar heb ik een website van, maar ik veronderstel dat het kanaal op Linknet niet langs daar moet gebeuren??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uitleg is simpel, maar dat is een uitleg, vanwaaruit ik niet op de linksys kom. Dus kan ik moeilijk op Advanced settings komen.

Dit gaat er van uit dat je de volledige setup nog moet doen! Dat moet ik met een draadloze computer doen. Dat wordt iets voor morgen of zo.

 

 

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.