Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende


Theo2602

Aanbevolen berichten

Het probleem van het netwerk lijkt hiermee opgelost. Het lijkt me een erg zinvolle suggestie van vdhee een nieuw topic te openen over het gebrek aan kanalen. Want dat lijkt niet echt een verband te hebben met dit netwerkprobleem en verdient dan ook een afzonderlijke behandeling. Gewoon een nieuw topic openen in "hardware" en dan kunnen onze medewerkers en andere leden van PCH daarmee aan de slag.

 

Alvast een dikke proficiat voor je volharding en de bijdrage van iedereen in dit uitermate lange topic :top:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theo, open gewoon een nieuw topic zoals kape suggereert.

Het kanaal-probleem is ondertussen bekend bij zowel mijzelf als Stegisoft, en wijzelf én het PCH forum zal je hier verder bijstaan.

Weet dat ik ook nog moet wat werken tussendoor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, vdhee zei:

Ja, in tegenstelling tot je Toshiba is jouw laptop vrij "doof", ontvangt slechts 4 kanalen waar er eigenlijk 11 zijn.

 

Fijn dat er in ieder geval iets werkbaars gerealiseerd is.

 

"Een wat dove laptop..."

Tja en wat zou daar heel goed kunnen werken....?

Heb daar 3 pagina's terug drie concrete voorstellen voor gedaan. Op basis van eigen ervaringen.

De kans op vrijwel 100% succes was het aansluiten van een externe antenne. Dat is wel soms iets lastiger, maar zeker geen onoverkomelijke zaak en lost "dove laptop" problemen op. Ben zelf ook zendamateur, er gaat niets boven een goede antenne, daar kan geen antenneversterker tegen op...

Recepten hoe je zo'n ding van huis & tuin & keuken spullen kunt maken zijn prima te vinden. En een stukje coax kabel (paar meter) kost ook maar heel weinig.

 

Bovenal nog steeds: Fijn dat er in ieder geval iets werkbaars gerealiseerd is.

Maar het kan ook geen kwaad als er toch eens opties van anderen meegewogen worden.... 

Vaak heeft het meer zin om eerst  maar een paar verschillende zaken te proberen.

 

@Theo2602

Je kunt telkens wel schrijven en roepen dat je er niet veel verstand van hebben, hebben we allemaal op een bepaald gebied immers wel.... niks bijzonders...

Wat wel bijzonder is dat je slecht luistert.... en lastig bent in het aannemen van ook wat @stegisoft voorstelt...en uiteindelijk schrijft hij dan terecht een keer....

Quote

Je praat veel maar je kan best antwoorden of het gelukt is .....

 

Success verder en overweeg of je dat kleine rot antennetje nog een kunt verbeteren met een externe antenne via een kabeltje.

(jammer van de aanpassingen... rekt naar censuur... Al mijn opmerkingen zijn traceerbaar, tja dat sommigen dat minder leuk vinden zegt meer over hen dan over mij....

aangepast door route99
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het aantal kanalen betreft die gevonden worden door mijn HP en de Toshiba. Ik heb vandaag dat getest

a) in het salon 1 meter van de proximus modem netwerk Annie dus

b:  de keuken 10 meter van de proximus modem netwerk Annie dus

c: de studio naast Linknet dus.

Enkel daar vond de Toshiba één kanaal meer dan de laptop, op de andere plaatsen was dat gelijk.

De foto's 1 in salon HP-Toshiba

De foto's 2 in keuken HP-Toshiba

De foto's 1 in studio HP-Toshiba

 

Ik denk dat een nieuw topic maken geen zin heeft. Overigens kan ik nog maar enkel vandaag en morgenvroeg over die Toshiba beschikken.

 

1-Tosh-salon.jpg

1-HP-salon.jpg

2-HP-keuken.jpg

2-tosh-keuken.jpg

3-HP-studio.jpg

3-Tosh-Studio.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat jullie de namen van de foto's konden zien

1= HP salon 1 meter van ANNIE (Proximus modem)

2= Toshiba Salon 1 meter van ANNIE (Proximus modem)

3= HP keuken 10 meter van ANNIE (Proximus modem)

4= Toshiba keuken 10 meter van ANNIE (Proximus modem)

5= HP Studio 1 meter van LINKNET (Linksys AP)

6= Toshiba Studio 1 meter van LINKNET (Linksys AP)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.