Ga naar inhoud

Blauw scherm na update windows 10


Kitty Aalders

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat me iemand kan helpen hier. 15 Februari heeft mijn man een Windows 10 update gedaan en vervolgens was hij na het afsluiten bijna alle programma's kwijt op de pc.

Ik heb derhalve vast een backup gemaakt. Ook bij mij ging de update mis, ook ik kreeg een blauw scherm en kreeg meerdere opties, waarvan afsluiten de enige werkbare optie was. Gelukkig had ik nog alle programma's. Ik heb vervolgens de pc opnieuw opgestart daarna en kreeg wederom het blauwe scherm.

Mijn pc is pas 3 weken oud, en was vergeten het herstelpunt maken in te schakelen. Het enige wat ik heb is de backup. Voordat ik deze toepas probeer ik eerst de oplossing te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Welkom op ons forum. :welkom:

U hebt het hier over de pc van je man en die van u.

Om geen Babylonische verwarring te krijgen stel ik voor met één van beide pc's te beginnen.

Welke wens je eerst behandeld te zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Kitty Aalders zei:

Op dit moment heb ik het stabiel. Afwachten wat het verder gaat doen.

Wat noemt u "stabiel"? Werkt de pc 100% zoals het moet of toch niet helemaal. Het gaat om een nieuwe pc en dus moet dat 100% in orde zijn. Met minder mag je geen vrede nemen.

 

Er is door die update iets fout gelopen met een driver. In de Windows logboeken zou men moeten kunnen zien om welke het gaat.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.