Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Vriendelijk verzoek: whitelist www.pc-helpforum.be in je adblocker.

Beste bezoeker. Je ziet deze tekst omdat een adblocker, plugin of andere software onze advertenties blokkeert. PC Helpforum helpt jaarlijks gratis duizenden mensen met computerproblemen. Deze website en server kunnen we enkel onderhouden dankzij de inkomsten uit advertenties. Vandaar een vriendelijk verzoek: whitelist onze site zodat we jullie gratis verder kunnen helpen. Klik hier om te lezen waarom en hoe je kunt whitelisten.

Captain Kirk

Explosieve hobby

Aanbevolen berichten

Een bijzonder moment; denk het wel. Ik ben al enige jaren ook een enthousiast metaaldetectorist. Of nog mooier, een amateurarcheoloog. AL heel wat mooie vondsten mogen doen. Afgelopen vrijdag dacht ik even een uurjte van het zonnetje te kunnen genieten. Maar dat werd uiteindelijk een hele dag met een knallend einde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Ja vond ik ook dat je zelf kon doen want zo te zien is het gemakkelijk en nauwelijks iets aan de hand want alle bomen staan er nog.:xd:

Vroeger had ik onze achtertuin tot 1 meter diepte of zo uitgegraven om te zien wat er allemaal inzat.

Vond van alles maar niks met waarde of bom. Wel een fiets, matras enz.

Metaaldetector kon niet om de gekend reden.

Valt een beetje op: in Nederland laat men de bom ter plaatse ontploffen.

In België denk ik dat het naar een bunker gaat en daar wordt het opgeslagen tot men tijd heeft om te laten ontploffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites
    20 uren geleden, stegisoft zei:

Valt een beetje op: in Nederland laat men de bom ter plaatse ontploffen.

In België denk ik dat het naar een bunker gaat en daar wordt het opgeslagen tot men tijd heeft om te laten ontploffen.

In Belgie hangt het van het formaat van de bom af of men ze terplaatse laat ontploffen of niet.

Zware of grote exemplaren worden indien mogelijk naar een veilge plaats gebracht en daar tot ontploffing gebracht.

Kleine exemplaren, zoals deze uit het filmpje, worden verzameld en nadien met meerdere tegelijk opgeblazen.

Dat scheelt in springstof.

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Dat scheelt in springstof

Zijn de Belgen nu gierig geworden?

Misschien is de leger vergeten dat een bom een springstof is.:xd:

Als men nu de springstof uithaalt en dan tot ontploffing doet: dat scheel echt veel springstof.:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

• Topicstarter
  •    114

Normaal nemen ze het ook mee om in de duinen of op het strand het tot ontploffing te brengen. Ondanks dat het gebied midden in stedelijk gebied ligt, besloten ze het toch hier op te blazen. De granaat was niet stabiel genoeg om te vervoeren. Daarbij is een Boforgranaat een granaat waarvan de kop ontploft in duizenden kleine scherven om een vliegtuig te doorboren. Dat wil je niet achter in je busje hebben liggen. Zo vertelde de EOD mij. Het was weer eens wat anders dan de dingen die ik normaal vind.

aangepast door Captain Kirk

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!