Ga naar inhoud

BitDefender pop-up + bezorgdheid ivm recente hack


Aanbevolen berichten

Tijdens het heropstarten van mijn pc krijg ik steeds volgend pop-up:

 

IMG_20180221_092513.thumb.jpg.4681f5a55011f0edef6eda231f649f91.jpg

 

Recent is ook mijn werk emailadres gehackt geweest en ik heb nog steeds niet gevonden hoe dit is gebeurt.

Sindsdien is ook deze popup erop gekomen, ik weet niet of deze twee verband met elkaar hebben..

Ik gebruik altijd mijn gezond verstand tijdens het downloaden en installeren van software, phishing mails kan ik heel goed herkennen,.. het is mij echt een raadsel.

Toen ik merkte dat iemand met mijn emailadres phishing mails aan het versturen was, heb ik meteen het wachtwoord aangepast en 2FA opgezet.

 

Ik heb de logs toegevoegd van Farbar

 

Alvast bedankt!

 

Addition.txt

FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Bython zei:

Two-factor authentication

 

Ik heb onlangs enkel ESET online scanner, adwcleaner, malwarebytes en hitmanpro gebruikt.

Mijn vermoeden is dat dit nog een overblijfsel is van de antivirusengine van één van deze programma's?

 

 

Maar welke virusscanner gebruik je nu dan, Defender?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Bython zei:

Sporadisch gebruik ik WinZip, dit heb ik in een bundel aangekocht (Humble Bundle).

 

Buiten ESET online scanner staan de andere programma's nog op mijn pc inclusief dus Malwarebytes.

Moet ik deze verwijderen?

Malwarebytes staat niet meer in je programma lijst, daarom steeds die vragen.

Dan neem ik de restanten mee in de fix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

  • Download de bijlage fixlist.txt naar je bureaublad waar ook FRST staat.

    fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.