Ga naar inhoud

Schijf C bijna vol


martien54

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Veng zei:

Ik zou eerst die Download Installations wat verder verkennen om te zien of er daar een corrupt iis of dat er zo veel installaties in staan. Je wilt immers ook weten wat er werkelijk aan de hand is.

 

Ik heb gekeken in die map, zie ik wel alles want daar staar maar 1 iets in of ben ik in een verkeerde map aan het kijken ?

ik heb een printje gemaakt van wat ik zie

 

en bedankt alle 3 voor jullie reactie!!!

download  1.jpg

download  2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo

 

Ik vermoed je bedoeld de map Download Installations , daar zit idd 1 map in, raar gisteren controleerde ik nog eens en het bleef zoveel...enfin, keek nu nog eens op de manier ik gisteren deed en zie nu MB staan........ het was duidelijk te laat.....sorry

5a93f7269c48e_download3.jpg.f42eeccf42e379de8be334719e6ed89d.jpg

 

De map IM is het mailprogramma incredimail, kon ik deze maar op de D zetten zou dat veel schelen vermoed ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

Je kan IM wel op D:\ krijgen dan moet je hem alleen opnieuw installeren.

Tijdens het installeren kan je de locatie veranderen.

Alleen je moet IM eerst van C:\ verwijderen, zorg wel dat je inden nodig eerst een backup maakt van E-mails en de personen,adressen.

 

Maar Im gaf 38,8 GB aan, waar zit de rest?

Doe ook eens scijfopruiming en neem de de optie Systeembestanden opschonen ook mee: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/922-vorige-windows-installaties-en-oude-updates-opruimen-via-schijfopruiming

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, martien54 zei:

k weet niet of dit verder belang heeft, ik ben namelijk diegene die "bijna" alles doet op de pc

Dan is het dus geen 'achtergebleven' account  (en moet/kan hij ook niet verwijderd worden)

 

Rechtsklik eens op je windowsknop en ga in het venster dat dan verschijnt eens naar Schijfbeheer. (hierop klikken dus)

Je krijgt dan de inhoud van je schijf te zien. Maak er eens een plaatje van en plaats het in je volgend bericht? (als je in dat plaatje met je cursor op de rechterrand van het plaatje gaat staan, kan je - als je eropstaat en je muis indrukt - die rand naar rechts slepen. (je krijgt ondertussen een cursor met twéé pijljes:  < >  - trek je venster dan eens voldoende naar rechts open zodat we voldoende kunnen zien. (en dan dus je plaatje maken en plaatsen.  < heb je hier vragen bij: stel ze maar hé)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, abbs zei:

Hallo,

 

 

Je kan IM wel op D:\ krijgen dan moet je hem alleen opnieuw installeren.

Tijdens het installeren kan je de locatie veranderen.

Alleen je moet IM eerst van C:\ verwijderen, zorg wel dat je inden nodig eerst een backup maakt van E-mails en de personen,adressen.

 

Maar Im gaf 38,8 GB aan, waar zit de rest?

Doe ook eens scijfopruiming en neem de de optie Systeembestanden opschonen ook mee: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/922-vorige-windows-installaties-en-oude-updates-opruimen-via-schijfopruiming

 

Hallo

 

Ik zal vanavond eens mijn werk maken op IM te veranderen van schijf, dit zal in ieder geval wat plaats vrijmaken

 

de schijfopruiming + systeembestanden heeft niet zoveel ruimte vrij  ik heb nu 8,38 GB ipv 8,20 GB vrij

waar alle andere dingen zitten heb ik even alles genoteerd in de map local, hierbij een print

 

mappen.jpg

aangepast door martien54
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Passer zei:

Dan is het dus geen 'achtergebleven' account  (en moet/kan hij ook niet verwijderd worden)

 

Rechtsklik eens op je windowsknop en ga in het venster dat dan verschijnt eens naar Schijfbeheer. (hierop klikken dus)

Je krijgt dan de inhoud van je schijf te zien. Maak er eens een plaatje van en plaats het in je volgend bericht? (als je in dat plaatje met je cursor op de rechterrand van het plaatje gaat staan, kan je - als je eropstaat en je muis indrukt - die rand naar rechts slepen. (je krijgt ondertussen een cursor met twéé pijljes:  < >  - trek je venster dan eens voldoende naar rechts open zodat we voldoende kunnen zien. (en dan dus je plaatje maken en plaatsen.  < heb je hier vragen bij: stel ze maar hé)

Ik hoop ik het goed heb gedaan

 

 

schijf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martien54,

 

volgens mij is het gewoon je C die te  klein is.

 

Ter vergelijking met mijn eigen systeem ('k heb wel een aparte schijf, alleen voor mijn systeem-zelf) :

image.png.5601cb0a2cb4195e1cfa8193308d99fc.png

 

Je merkt dat er ong 100 GB van in gebruik is voor mijn windows + programma's...

 

Wat ik je zou voorstellen (maar ik wacht even nog de reactie van Abbs over mijn voorstel af) is, dat jij je C gaat uitbreiden door een deel van je D te gaan afhalen en dit bij je C te gaan schuiven zodat die groter wordt.

 

(ik zou je C minstens 150 Gig groot maken - eventueel zelfs 200 Gig - maar we wachten nog even de mening van Abbs af)

 

in dat geval moet je dus IM niet van schijf te gaan veranderen.

 

Mogelijk lijkt je 'uitbreiden van je C' iets gewaagd, onbekend of wat dan ook, maar dat valt best mee.

ps: alles hangt natuurlijk af of je op je D nog wel voldoende ruimte kàn vrijmaken om bij de C aan te schuiven ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.