Ga naar inhoud

Schijf C bijna vol


martien54

Aanbevolen berichten

Ja, een schone installatie kan wonderen doen ipv vaak door te modderen.

Er zijn tools om de sleutel op te zoeken, als je die niet meer hebt, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Een DVD kan zo bij Microsoft gedownload worden, een tool daarvoor heb ik ooit geadviseerd, zoek terug.

Zorg wel voor minimaal 2 backup van alle gegevens, maar die waren er al neem ik aan?

Een schone,  herinstallatie levert de oude snelheid weer op dus is juist voor oude PC's aan te raden na zoveel jaar...

De omgekeerde beleving is volgens mij niet juist.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@route99

 

Hou jij toch eens op om meteen iedereen voor te stellen om zijn/haar pc opnieuw te laten installeren.

Dit is vaak onnodig en we zijn hier om de mensen te helpen, indien nodig stellen we dit voor.

 

@martien54

Ik ga de logje even door nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik zie dat AV: Microsoft Security Essentials als virusscanner word gebruikt, dus AVG kunnen we gaan verwijderen (deze is ook zeer verouderd die nu op de pc staat).

 

Stap1.

Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.

  • AVG
  • AVG 2013
  • AVG Web TuneUp
  • AVG Zen
  • Java 8 Update 31
  • Spybot - Search & Destroy

 

Download de AVR-Remover en voer die uit: https://www.avg.com/nl-nl/utilities

 

 

Stap 2.

Ga naar D:\Users\Freddy\Downloads <== sleep de tool FRST naar je bureaublad!

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

  • Download de bijlage fixlist.txt naar je bureaublad waar ook FRST staat.

     

    fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel abbs, ik ga niet zomaar herinstalleren hoor, het zou zonde zijn van alle werk, moet zeggen dat die pc al veeeel vlugger werkt

 

Ik heb alles uitgevoerd, alleen die spybot die maar een overblijfsel is vermoed ik wil niet weg, moet ik in veilige modus werken hiervoor?

vermoed dat die toch ergens in de achtergrond toch wat doet want krijg volgende

 

niet te zien bij programma verwijderen, zag alleen mapje in program files en program data en probeerde die gewoon zo te verwijderen

5a95338ae163c_spybotverwijderen.jpg.1dbf292ad8a361db0646b69f20217582.jpg

 

de FRST deed ook zijn werk en geeft volgende log

Fixlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ook weer EmptyTemp: => 1.9 GB ruimtren gemaakt.

We gaan kijken of we nog restanten zien van Spybot voer FRST nog eens uit (zet eerst een vinkje voor Addition).

 

 

frst.pngfrstscan.png

 

Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

 

  • Zorg dat de optie volgende optie is aangevinkt: addition.png



  • Druk op de knop Scannen.



  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.



  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De laatste restanten:

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

  • Download de bijlage fixlist.txt naar je bureaublad waar ook FRST staat.

     

    fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Ik zie dat je Ccleaner gebruikt doe het volgende:

Start 51a72c6334c99-ccleaner16.png CCleaner op.

Indien nodig update hem eerst (zorg wel dat je tijdens het installeren uitkijkt voor mee liften software dat je dat uit vinkt).

  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten < ==maak op D: een map aan waar je die bewaard en bewaar er maar 3 steeds.
  • Sluit hierna CCleaner af.

 

 

 

Vertel hierna hoe alles werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, martien54 zei:

Hallo

 

Ik hoop dat ik alles goed deed, bedankt voor je duidelijke richtlijnen!!

 

Voor zover ik zie werkt alles veel beter/vlugger dan voorheen, ik heb nog niet alles bekeken maar vermoed als het ene beter is het andere dat ook wel zal zijn

 

Dat klopt en dat is het aard van het beestje, als je tevreden bent mag je het laatste doen:

 

Verwijder de Tools die we hebben gebruikt met bij behorende logjes van je bureaublad (via rechtermuis knop en dan kiezen voor verwijderen).

Kijk ook nog even op C:/ of daar een map staat van FRST die mag dan ook weg.

Leeg daarna je prullenbak.

 

Ik zag het programma "Defraggler" ook nog staan defragmenteer de pc eens knapt die ook van op.

 

En als je helemaal klaar bent maak ook een nieuw herstelpunt Handleiding.

 

Hierna heb je weer genoeg geleerd, naar gebruik mag je het volgende doen.(minimaal 1x per week).

Scannen met Malwarebytes.

Schoonmaken met Ccleaner.

En je Antivirus-scanner laten scannen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.