Ga naar inhoud

De Muis

Amonra
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw 80j. leert de computer (Desktop) te bedienen echter er is een probleem. Bij het bedienen van de muis + klikken gaat het mis door dat haar hand dan even bibbert.

Is er een methode om dit te leren (muis bedienen).

Dit is een serieuse vraag .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal er serieus op ingaan, Amonra...

Wanneer oudere mensen voor het eerst een computer gaan bedienen, dan houden zij de muis vaak veel te krampachtig vast. En juist daardoor gaat de muis naar opzij bewegen wanneer ze hem bedienen.

De oefening bestaat uit het ontspannen vasthouden van de muis. Niet knijpen in de muis! Je vrouw moet de muis zo voorzichtig leren vasthouden alsof het een kippenei is met een heel dunne schaal.

Wijs- en middelvinger rusten losjes op de muis; de wijsvinger op de linker muisknop en de middelvinger op de rechter muisknop.

De duim ligt losjes tegen de linkerkant van de muis aan; de ringvinger en de pink liggen losjes tegen de rechterkant van de muis aan.

De muis (= onderste gedeelte) van de hand en de pols liggen op de muismat.

Dat ontspannen vasthouden van de muis valt in het begin niet mee. Blijven oefenen, maar niet te lang achter elkaar. Hooguit 5 minuten oefenen in het begin.

Er is wel iemand (Nico Cuppen) die ooit een programma heeft ontworpen, waarbij trillingen/bibbers geëlimineerd worden. Dat programma heet MouseCage, het kost maar liefst $ 39,95, al kun je het wel 7 dagen op proef gebruiken.

Hier een review: http://download.cnet.com/MouseCage/3000-2056_4-10422762.html

Uit de review blijkt dat het programma niet zo goed werkt. Ik zou daarom zelf niet voor die oplossing kiezen. Bovendien vraag ik me af of dat programma wel geschikt is voor Windows 10. Het programma is al jaren niet meer bijgewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook nog wat veranderen aan de instellingen van de muis. Zo zijn de snelheid van de pointer en de kliksnelheid aan te passen:

• klik op het Windowslogo linksonder in de taakbalk
  • klik op het tweede icoontje van onder met de naam instellingen
  • klik in de linkerlijst op muis
  • kies rechts voor Extra muisopties
  • onder het tabblad Knoppen kun je de dubbelkliksnelheid aanpassen
  • onder het tabblad Opties voor de aanwijzer kun je de snelheid voor de aanwijzer aanpassen

Ik ben hier er even vanuit gegaan dat je met Windows 10 werkt. Werk je met een ander besturingssysteem en lukt het aanpassen niet, laat dit dan maar even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...