Ga naar inhoud

E-mail bijlage


Amonra

Aanbevolen berichten

Ik krijg een e-mail met bijlage in PDF die ik moet invullen en terug mailen (belasting adviseur) .Ik heb deze formulier opgeslagen in mijn map "Tijdelijke bestanden" als PDF daarna via het programma Open Office 4.1.5 en ook met Libre Office 5.4 geprobeerd te openen en in te vullen maar dat lukte niet. Ik krijg het wel in het programma maar kan het niet invullen. Heb het daarna verandert in ODT bestand maar ook daar lukt het invullen niet. Wat doe ik niet goed ????

 

Windows 10

 Thunderbird

 

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je OpenOffice gebruikt, kun je een extensie installeren waarna je pdf bestanden kunt importeren in OpenOffice én bewerken: https://wiki.openoffice.org/wiki/NL/Documentation/FAQ/Writer/DocumentManagement/Can_I_edit_PDF_files%3F

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, want ik gebruik OpenOffice niet.

 

Mocht dat onverhoopt toch niet werken, dan kun je het volgende doen:

1. Print  het pdf bestand

2. Vul het formulier in met balpen

3. Scan het ingevulde formulier met je scanner of all-in-one apparaat als pdf bestand

4. Stuur het door jouw gescande ingevulde formulier als bijlage bij een e-mail naar je belastingadviseur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Ik heb de Adobereader geinstalleerd en Adobe ID aangemaakt en heb het Formulier ingevuld daarna op verzenden geklikt maar kan nergens meer zien waar het formulier is gebleven of het ook is verzonden. Ook in de mail boxen gezocht naar verzonden maar noppes. Snap het dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was denk ik iets te kort door de bocht voor de leek: je moet het na invullen opslaan op een plek die je kan terugvinden (gebruik als je het rechtstreeks vanuit de mail inlas in adobe de optie 'opslaan als'

en dan kan je het van daaruit als bijlage toevoegen aan je antwoordmail (of een nieuw mailtje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Amonra zei:

nog een vraagje: Ik werk met Windows 10 .

De map Snelle Toegang in de linker kolom verdwijnt steeds vaker en dan moet ik steeds de verdwenen mappen weer in voegen. 

Vraag : hoe moet ik dit voorkomen.

Ik bedoelde de mappen in de map Snelle Toegang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.