Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

Karlien DH

Kunnen de formules ALS OF en EN gecombineerd worden

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik had graag jullie hulp ingeroepen voor een ingewikkelde formule.  

Aan de hand van het type in kolom D en het bedrag in kolom E moet er een JA of een NEE komen in de kolom F.

De formule die ik al kon bedenken is

=ALS(EN($D$2:$D$10="Werken";$E$2:$E$10>=5548000);"JA";"NEE")

=ALS(EN($D$2:$D$10="Leveringen";$E$2:$E$10>=144000);"JA";"NEE")

=ALS(EN($D$2:$D$10="Diensten";$E$2:$E$10>=144000);"JA";"NEE")

Maar wat is nu mijn probleem.  Deze 3 formules zouden samengevoegd moeten worden.  Ik heb al wat zitten proberen met de OF erbij te voegen, maar het loop telkens mis.  Dus heb ik hulp nodig van echte kenners.

Kan er mij iemand helpen ?

Met vriendelijke groetjes,

Karlien

Karlien_probleem.xlsx

aangepast door Karlien DH

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Typ in F2 en kopieer naar beneden:

=ALS(OF(EN(D2="Werken";E2>=5548000);EN(OF(D2="Leveringen";D2="Diensten");E2>=144000));"Ja";"")

Deel dit bericht

Link naar bericht
    Delen op andere sites

Gast
    Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
        39.302
      • Meeste online
        1.622

Nieuwste lid
      Henkw2
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

• Door Benjaplus
        Hoi hoi,

Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.

Mijn probleem:
        Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)

Alle ( ) moeten formules worden

Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel

Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""

Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001

€254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
        43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
        en de andere moet vet gedrukt worden

Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.

Alvast enorm bedankt!
      • Door DhrFarduck
        Goedemiddag,
        Zie bijgevoegd bestand
        Ik ben bezig met een database, en ben nu bezig met het identificeren van componisten.
        Ik heb reeds een lijst met componisten zoals je kunt zien in het bestand op 'blad 1', deze heb ik geverifieerd met de namen op 'blad 5+'.
        Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat er namen op het hoofdblad staan die wel overeenkomen met de namen op 'Blad 1', maar net iets anders gespeld zijn.
        Mijn vraag is kan iemand een voorbeeld geven van een formule die ik kan toepassen zodat de ID kloppen op het hoofdblad.
        of misschien een andere manier dan een formule?

met vriendelijke groet,
        DhrFarduck

5+.xlsb
      • Door Karlien DH
        Bestaat er een formule om automatisch een onderdeel uit kolom D te laten invullen in een bepaalde cel?

Ik heb in de file zelf nog meer vragen gesteld en uitleg.  Ik zal het in het kort uitleggen.  Ik heb een pak gegevens, en aan de hand van deze gegevens zou er een cel ingevuld moeten worden.

Dus bijvoorbeeld, Als het om werken gaat en het is een openbare procedure, het bedrag is 400120 € dan is het projectmanager die moet tekenen
        Maar zo heb ik 30 opties, dus vraag ik mij af of er iets te combineren valt of niet.

Ik zou graag hebben dat jullie mij ook gewoon zeggen als het niet te doen is.

Alvast bedankt.

groetjes,
        Karlien
        Map met vraag.xlsx
      • Door vosm63
        Korte omschrijving: laptop HP, Azerty-klavier, Num-Lock aan. Plots geeft het numerieke toetsenbord niet alle cijfers meer maar als ik op een bepaald cijfer duw, verschijnt er een soort formule. Is er een bepaalde toetscombinatie gemaakt waardoor het numerieke toetsenbord naar een andere modus overgeschakeld is? Kan dit op een gemakkelijke manier terug hersteld worden?
        Computer in veilige modus opstarten en daarna terug normaal helpt niet. Een Fn Lock is er niet. Iemand een idee?
      • Door Hilhorst
        Beste Excel kenners,

Ik heb een probleem!
        Graag wil ik ervoor zorgen dat wanneer 1 van de onderste velden(zie bijlage) niet is ingevuld met ja of nee, maar de bovenste velden wél allemaal op ja staan, er voor het opslaan een melding komt dat niet alle velden zijn ingevuld.
        Wanneer ik nu één van de velden waar 'ja' staat leeg laat, krijg ik al een melding dat er een veld is vergeten, dit is goed, dit moet zo blijven. Echter in fase 2 wil ik dat er wanneer deel 1 is ingevuld, maar deel 2 niet volledig, er ook een melding komt.

Dit zal vast mogelijk zijn, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik hoor het graag!

Groet

Logo

OVER ONS

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.