Ga naar inhoud

Zonder backup per ongeluk gewiste bestanden terugplaatsen


KP

Aanbevolen berichten

1 uur terug, droske zei:

Gooi al die oude brol eens de vuilbak. Dat had 10 jaar geleden al moeten gebeurd zijn.

Graag, maar niet zonder zeker te zijn dat de meeste gegevens op die schijven overgezet zijn naar 1 grote schijf gesorteerd in mappen (waarbij de map terugverwijst naar de schijf waar ze toen hebben opgestaan), ik ga naar mediamarkt en koop daar wel het hoogst beschikbare externe schijf bedoelt om al die oude schijven effectief weg te kunnen doen en te vernietigen (volledig afbreken) immers die schijven zijn in de meeste gevallen gebouwd en gemaakt rond de beginjaren 2000 tot 2010 en dus niets waard om te verkopen, hoogstens hergebruiken als opslagplaats of voor in desktopcomputers die de oude technologie nog toepassen/gebruiken, naar analogie van de moderne tijd van vandaag is het allemaal sata of ssd geworden, vermoedelijk ga ik in de toekomst toch beslissen een volledig nieuwe laptop/Desktop bouwen waar ik op twee schijven twee verschillende besturingssystemen op installeer en ze naargelang behoefte kan booten bij het opstarten, maar wel bij elkaar toegang kunnen hebben.

 

En wat betreft het vorige bericht met het probleem, dit is inmiddels opgelost via een probleemoplosser bij de instellingen, de schijven zijn terug zichtbaar via de 2.0 hub...

Surplus is dat nu ditmaal de originele benaming van die schijven weergegeven wordt in het uitwerpmenu, goed nieuws dus...die behou ik sowieso alleen de oude schijven wens ik weg te doen, of te behouden, ik weet er op dit moment nog geen afstand van te doen omdat er nog gegevens opstaan en ze zoals uitgelegd in vorige paragraaf...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, KP zei:

ik ga naar mediamarkt en koop daar wel het hoogst beschikbare externe schijf bedoelt om al die oude schijven effectief weg te kunnen doen

De gegevens die op die oude schijven staan horen eerst op je interne harde schijf opgeslagen te worden. daarna schrijf je er een back-up van op een externe harde schijf weg. Zo hoor je te werken en niet anders.

Indien je die data enkele op een externe harde schijf opslaat dan ben je alles kwijt van het ogenblik dat die externe schijf crasht!!! Ik hoop, in uw belang, dat je dat nu eens gaat begrijpen.

Ook hoop ik dat de anonieme lezers hier ook eens uit leren. Ik sta er voortdurend van verstomd dat men dit anno 2018 nog altijd niet beseft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, droske zei:

De gegevens die op die oude schijven staan horen eerst op je interne harde schijf opgeslagen te worden. daarna schrijf je er een back-up van op een externe harde schijf weg. Zo hoor je te werken en niet anders.

Indien je die data enkele op een externe harde schijf opslaat dan ben je alles kwijt van het ogenblik dat die externe schijf crasht!!! Ik hoop, in uw belang, dat je dat nu eens gaat begrijpen.

Ook hoop ik dat de anonieme lezers hier ook eens uit leren. Ik sta er voortdurend van verstomd dat men dit anno 2018 nog altijd niet beseft.

Oke, dit betekend dat ik die gegevens op die oude schijven op mijn huidige schijf van de huidige laptop dien op te slaan en vervolgens daarvan een volledig backup van te maken op een andere externe schijf...of hoe moet ik dit zien ?

 

By the way, ik heb nog iets ontdekt met betrekking tot de externe hdd waar het uitwerpen niet altijd wil lukken, ik besloot mijn wifi verbinding te verbreken en plots kon ik veilig verwijderen, op die schijf heb ik een aantal nummers afgespeeld gehad, alles mooi afgesloten in taakbeheer eens bekeken welke processen mijn schijf in gebruik hielden, die stond blijkbaar op nul en uitwerpen wou niet werken, dus als laatste gedacht zou de wifiverbinding hier dus de stokken in de uitwerping gestoken hebben..bleek dus te kloppen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, KP zei:

Oke, dit betekend dat ik die gegevens op die oude schijven op mijn huidige schijf van de huidige laptop dien op te slaan en vervolgens daarvan een volledig backup van te maken op een andere externe schijf...of hoe moet ik dit zien ?

Neen, niet op de externe harde schijf die je bij je laptop gebruikt, maar op de INTERNE harde schijf!!!

Op een externe harde schijf horen ALLEEN back-ups te staan en NIETS anders.

Gebruik dus NOOIT een externe harde schijf om data op te slaan omdat de interne harde schijf te klein is geworden. In dit laatste geval moet je de interne harde schijf vervangen door een grotere zodat deze naast je Windows en programma's ook AL je data kan bevatten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breng me nu niet in verwarring, alle opslag gebeurd altijd intern op de schijf C:, dat bedoel jij dus ?

Ik bedoelde of ik niet de gegevens van mijn oude schijven op mijn interne schijf dien op te slaan voordat ik een volledige back up kan maken op een andere medium (of externe schijf) ?

 

Dan werk je dus op basis van opslaglocaties ? mijn computer hoeft alleen te weten via mft indien indexering ingeschakeld is op welke stationsletter wat staat zodat ik copies heb van de oorspronkelijke bestanden, de kans is op termijn dan groot dat bestanden zullen verdwijnen door overschrijving zoals ik nu voorheb zonder back up...de verloren partities zijn en waren de vorige partities voordat een herinstallatie of reset werd gedaan, via easus data recovery en zuiver alleen diepe scan bestaan die partities nog steeds alleen is inmiddels de windows old map automatisch verwijdert, heb met photorec nog iets kunnen weghalen uit die verloren partities, maar die mappen dien ik  op een andere medium eerst nog uit te pluizen van wat er nog werkt of geopend kan worden.....inmiddels is het meeste van het werk al overschreven na scan met recuva !

 

Eigenlijk is een backup een complete copie van wat je op de interne schijf hebt staan die opgeslagen wordt op een externe schijf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, KP zei:

Breng me nu niet in verwarring, alle opslag gebeurd altijd intern op de schijf C:, dat bedoel jij dus ?

Ja.

 

3 uren geleden, KP zei:

Eigenlijk is een backup een complete copie van wat je op de interne schijf hebt staan die opgeslagen wordt op een externe schijf ?

Om niet nog eens alles te moeten uitleggen, lees gewoon eens mijn handleiding over AOMEI backupper. Daarin komen alle varianten van back-ups aan bod. Het programma waarmee je dat uiteindelijk uitvoert doet er niet toe. Je weet, of je weet het niet, dat er meerdere programma's (zelfs gratis) die taken aan kunnen. Ze komen bijna allemaal aan bod in de handleidingen / Software op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aomei back upper werkt wel degelijk goed en zoals uitgelegd...

 

Nu wil ik even toch laten zien via onderstaande foto van wat easus data recovery weergeeft op het einde van de diepe scan, inclusief directorystructuur zoals ze oorspronkelijk was, als ik me niet vergis gebruikt deze de mft van de schijf.

via partition manager van easus merk ik op dat die partities nog bestaan maar niet toegewezen zijn zie onderstaande foto...

De oorspronkelijke partities die er eerst waren zijn dus door de reset of herinstallatie verborgen ? in ieder geval vind ik geen wegen of entrys mocht bvb de vorige installatie nog de inhoud hebben dat ik aldaar had opgeslagen, zat mij te bedenken dat ik geen indicaties heb van welke partitie ik moet zoeken volgens de easus datarecovery...nochtans is dat allemaal nog op dezelfde fysieke schijf te vinden, alleen ik had er aan moeten denken om voor de zekerheid back ups van te maken, laat staan dat ik wist hoe te doen, als ze mij hiervoor hadden ingelicht dat de mogelijkheid bestaat dat niet alleen mijn toetsenbord zou vervangen worden maar nog nagekeken wordt op het functioneren, een beleid wordt toegepast om te voorkomen dat personen misbruik maken van wat er op jouw computer staat.

AOMEI Backupper heeft ook geen indicaties van vorige of niet toegewezen partities...het enigste wat mogelijk nog kan is sector per sector via usb-boot van aomeibackupper, volgens de handleiding heeft dit wat langer tijd nodig en ook weinig zinvol is....

Nu ga ik even opgeven en mij gaan richten op andere mogelijkheden want schijnbaar kan mijn laptop enkel op de vaste interne schijf booten en staat dan ook enkel vast op deze bootmogelijkheid, ben al in de bios geweest van mijn laptop en heb geen bootmogelijkheden, het staat dus effectief geblokkeerd.

 

Intelligente opbouw easus data recovery.JPG

partition manager.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.