Ga naar inhoud

Verdwijnende e-mails


Amonra

Aanbevolen berichten

Mijn computer: Windows 10

Browser ; Mozilla Thunderbird.     Mail Programmas / UPC mail / Gmail / MSN mail.

Al enige weken verdwijnen regelmatig alle mails uit de Postvak IN van UPC-mail ook uit mijn Mobil. Bij de andere mail inboxen is alles ok.

Mijn Mobil is in de VodafoonShop onderzocht (instellingen) maar dat was in orde . Upc /Ziggo klantenservice / helpdesk gebeld die hebben ook geen antwoord ze denken dat het misschien aan het  Thunderbird programma ligt maar die gebruik ik al enkele jaren zonder enige probleem.

 

In de Ziggomail - Inbox die ik op aanraden van de klantenservice heb geinstalleerd verdwijnen ze ook.

Ik sta voor een raadsel.

Wat nu ???

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg geen enkele reactie op mijn vraag over Verdwijnende e-mails .  Heb ik iets verkeerd gedaan of niet goed of verkeerd  ingevuld ????

Let me know please. Zou graag dit probleem opgelost zien want het werkt erg frusterend .

 

amonra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Amonra,

 

Ik heb even gekeken wat er mis zou kunnen zijn met Thunderbird. Het is mogelijk dat je daar een vinkje hebt gezet, wat je niet had moeten doen. Een andere verklaring heb ik op dit moment niet.

 

Klik in de menubalk van Thunderbird op Extra, en dan op Accountinstellingen.

Je ziet dan zoiets:

 

5ab8ee67c57b2-Thunderbird-Accountinstell

 

In de afbeelding hierboven kun je zien dat ik 2 e-mailaccounts heb opgenomen in Thunderbird. Jij hebt daar 3 accounts. Jij ziet dan ook 3 keer Serverinstellingen staan.

Klik op Serverinstellingen dat onder jouw UPC account staat.

Kijk dan in het rechter paneel onder Berichtenopslag. Er mag geen vinkje staan voor 'Postvak IN opruimen ('Expunge') bij afsluiten.

 

In bovenstaande afbeelding niet kijken naar Servernaam en Poort enz., want deze gelden voor mijn Gmail account, niet voor Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat best voor je willen doen, maar ik kan dat niet doen. Dat kunnen alleen teamleden. Ik zal het wel voor je rapporteren aan de leiding.

Hier had je echter zelf aan moeten denken. Voordat je een afbeelding op het forum plaatst, moet je minstens 3 keer naar die afbeelding kijken om te controleren of er geen privé gegevens op staan.

Op de eerste afbeelding staat 5 keer een e-mailadres. Slechts één daarvan heb je halfslachtig doorgestreept. Voor mij is dat e-mailadres nog steeds leesbaar. Dat is dus niet goed.

In je tweede afbeelding staan 3 e-mailadressen. Jammer.

 

Misschien is er toch iets mis met je UPC-account in Thunderbird. Je e-mail account van UPC is een IMAP account. Verwijder dat UPC account uit Thunderbird.

Daarvoor klik je in de linker kolom van het venster Accountinstellingen op het e-mailadres dat eindigt op @upcmail.nl

Daarmee selecteer je dat account. De achtergrond van dat account wordt dan blauw.

Klik daarna helemaal onderaan in die linker kolom op Accountacties en kies dan Account verwijderen.

Nadat het verwijderen van het UPC account is voltooid, klik je weer onderaan op Accountacties, maar dan kies je E-mailaccount toevoegen...

Voeg dan weer je UPC account toe.

Waarschijnlijk kiest Thunderbird al uit zichzelf de juiste instellingen voor je UPC/Ziggo account, maar die instellingen kun je ook controleren op deze pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

 

Houd daarna een paar dagen in de gaten of de e-mails in Postvak IN van je UPC account bewaard blijven.

In plaats daarvan kun je er ook voor kiezen om na verwijdering van je UPC account in Thunderbird het even zo te laten.

Bekijk dan je binnenkomende e-mails van UPC via webmail van Ziggo. Als de mails dan ook nog zomaar verdwijnen uit Postvak IN, dan kan dat niets te maken hebben met Thunderbird, want daarin is het UPC account immers niet meer aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor verwijderen scherm afb. 

Ik heb in de instelling voor uitgaande server ZiggoMail (upcmail) als standaard ingesteld ,was eerst  Gmail als Standaard ingesteld.

Wacht dus nu af als dat iets uitmaakt. 

Vraag kan Firefox ook voor Thunderbird ??? 

Instelling voor uitgaande Server_LI.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Amonra zei:

Ik heb in de instelling voor uitgaande server ZiggoMail (upcmail) als standaard ingesteld ,was eerst  Gmail als Standaard ingesteld.

Ik kan me niet goed voorstellen dat deze wijziging jouw probleem op zal lossen. Er verdwenen immers e-mails uit Postvak IN van je Ziggo account. Dat heeft volgens mij niets met je uitgaande server te maken.

7 minuten geleden, Amonra zei:

Vraag kan Firefox ook voor Thunderbird ???

Die vraag snap ik niet. Firefox en Thunderbird zijn van dezelfde maker (Mozilla), maar het zijn twee totaal verschillende programma's. Firefox is een browser, net zoals Internet Explorer, Edge en Chrome. Thunderbird is een e-mailprogramma, net zoals Microsoft Outlook of de app Mail die standaard meegeleverd wordt met Windows 10.

Je kunt Thunderbird dus niet inwisselen voor Firefox. Je gebruikt die programma's naast elkaar, voor verschillende zaken.

Jouw vraag "Kan Firefox ook voor Thunderbird?" is te vergelijken met "Kan ik in plaats van een zaag ook een fiets gebruiken?"

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik jouw vraag totaal verkeerd heb begrepen. Dan moet je hem nog eens stellen, maar graag wat duidelijker.

Misschien bedoel je ermee dat momenteel Chrome (of Internet Explorer of Edge) wordt geopend wanneer je op een link in een e-mail klikt, en dat je liever zou hebben dat na klikken op een link in een e-mail Firefox wordt geopend. Dat laatste kan heel makkelijk gerealiseerd worden. Graag wat verduidelijking hierover.

 

Nu even een heel andere vraag. Jouw probleem is dat af en toe alle mails verdwijnen uit Postvak IN van je UPC mailaccount.

Je bekijkt die UPC mails op verschillende apparaten, neem ik aan. Heb je op al die apparaten in het e-mailprogramma dat je op die apparaten gebruikt, het UPC account ingesteld als IMAP account? Want dat moet!

Stel dat je op één apparaat dat UPC e-mailaccount instelt als POP3 account, en je controleert daarna met dat apparaat je mail van UPC. Dan zullen alle mails die in Postvak IN op de server stonden van UPC (= Ziggo) gedownload worden naar dat apparaat. En daarna zullen (wanneer je niets gewijzigd hebt aan de standaardinstellingen van dat POP3 account) alle mails uit Postvak IN die op de server van Ziggo staan, verwijderd worden. Dat betekent dat je daarna op alle andere apparaten waarmee je de mails van Ziggo wilt bekijken, een leeg Postvak IN zult zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.