Ga naar inhoud

Wel of niet van de stroom af s,nachts


bernard

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw en ik hebben een meningsverschilletje .

Zij vind dat de stekker s,nachts uit de laptop moet , en ik vind dit eigenlijk een beetje overdreven .

Wel doe ik het als er onweer op komst is , of als we langere tijd afwezig zijn .

En ik dacht ook nog eens een keer gelezen te hebben dat er s,nachts ook nog wel eens aan de laptop gewerkt wordt ? ( updates ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

1 uur geleden, bernard zei:

En ik dacht ook nog eens een keer gelezen te hebben dat er s,nachts ook nog wel eens aan de laptop gewerkt wordt ? ( updates ? )

Nee, dit word niet gedaan hiervoor moet hij aanstaan, dit geld wel weer voor modems/routers dus deze moet je nooit uitzetten.

Dan verder over de laptop, ik heb een aantal antwoorden voor je uitgezocht:

 

 
Het is verleidelijk om computers en laptops stand-by te laten staan als je 's avonds naar huis gaat. Hiermee verspil je echter veel energie. Ook gebruikt je computer nog steeds een klein beetje energie als hij wel uit is, maar nog steeds met zijn stekker in het stopcontact zit maar dit is te overzien. Een stekkerdoos met schakelaar maakt het echt uitzetten van je hardware makkelijker. Plug al je hardware (printers, scanners, routers, luidsprekers) hier in en zet het elke avond uit. 

 

 

Lees het volgende ook eens door:

https://www.geekly.nl/3098/je-computer-s-nachts-uitzetten-dont/

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bernard,

Hier gaat mijn laptop en die van mijn vrouw nooit uit de stekker.

Waarom?

Voor updates.,idd.

Maar belangrijker ik laat 3 nachten per week verschillende backups maken.

Verder heb ik een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging.

En als ik langere tijd afwezig ben heb ik mijn laptop bij.

Ik geloof dat een laptop die standby blijft ongeveer 10€ extra per jaar kost.

De randapparatuur zet ik wel uit, behalve de modem. (updates)

Ik ben ook eens benieuwd wat andere forumleden antwoorden.

 

 

 

 

 
 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid nog even :

 

Als ik zeg uitzetten , dan sluit ik de laptop wel af , maar ik laat de stekker wel aan de zijkant van de laptop er wel in zitten .

En daar ging het mij om , de laptop wel normaal afsluiten , maar dan , moet ik dan het inplug stekkertje aan de zijkant  er wel of niet uit trekken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er word hier veel bla bla gezegd maar hebben jullie ook effectief gemeten?

Het verbruikt wel degelijk veel stroom.

De reden om s'nachts backup te maken gaat bij mij niet op.

De reden dat s'nachts update gebeurd is gewoon larie want dat gebeurd wanneer het uit komt.

Zelfs een gewone usb toestel om op te laden verbruikt veel stroom.

Laptop per jaar 10 euro is gelijk als veel toestellen die ook 10 euro verbruiken.

Je kan per jaar vele honderden KW minder verbruiken door efficiënt mee te werken.

Een zware NAS aanzetten om alleen backup te maken is echt idioot zijn om deze s' nachts aan te zetten terwijl er NAS bestaat dat amper 11 watt verbruikt.

Zo ben ik per jaar 750 euro stroomrekening kunnen besparen en heb geen zonnepanelen.

We kunnen nog besparen als we koelkast wegdoen voor een nog zuiniger versie.

Op dat moment is zonnepanelen zelfs niet rendabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft

Denk in het vervolg wat beter na vooraleer je het postje van iemand larie noemt, of bla bla

of heb je het alleenrecht om bla bla te verkopen?

O.A. begin je hier over een NAS, volgens mij heeft TS het niet gehad over een NAS

De updates & backups die ik belangrijk vind zijn bij mij zo gepland dat ze tijdens de nacht gebeuren.

Je heb met een ding gelijk (voor de rest is het bla bla) het rode lampje van het TV toestel kost ook 10 € extra, maar daar staat niemand bij stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bernard zei:

Voor de duidelijkheid nog even :

 

Als ik zeg uitzetten , dan sluit ik de laptop wel af , maar ik laat de stekker wel aan de zijkant van de laptop er wel in zitten .

En daar ging het mij om , de laptop wel normaal afsluiten , maar dan , moet ik dan het inplug stekkertje aan de zijkant  er wel of niet uit trekken ?

Dus je laptop is geheel van het stroom af, ja dan zou je het stekkertje gewoon kunnen laten zitten aan de zijkant.

Het enigste is wat mij al eens is overkomen dat er iet opviel zodat het stekkertje krom werd (dat is het enigste gevaar).

Aan de andere kant steeds het stekkertje erin of eruit hallen daardoor heb je de kans dat het gaatje in de laptop uit gaat ruimen waardoor de kans bestaat

dat hij ineens geen goede contact meer maakt.

 

Wil je gewoon een duidelijk antwoord als hij op één plaats staat gewoon laten zitten, maar verhuis je de laptop veel stekkertje eruit. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dit ,

 

ls ik naar sart ga , dan kan ik kiezen : Slaapstand 

                                                       Afsluiten 

                                                       en Opnieuw opstarten 

Ik sluit de laptop gewoon af , maar dan brand het ledje bij de stekkeringang dus nog wel .

 

En de vraag was , is dit erg of kan dit zonder problemen 

 

Of moet ik het stekkertje er wel uithalen , of de hoofd stekker er uit halen  zodat de laptop helemaal ,, dood,, is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nu is het 100% duidelijk:

Als je het zo doet kost het je stroom wat niet nodig is, dus ik zou zeggen stekker (hoofd stekker) uit stopcontact halen.

 

Zelfs adapters (de hoofd stekker) alleen al in een stopcontact laten zitten kost stroom verbruik, ook worden ze warm waardoor brand kan uitbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.