Ga naar inhoud

Vob-bestand (1Gb) geeft problemen


Passer

Aanbevolen berichten

Misschien is die missende underscore in de naam een bugje in (mijn) handbrake?

 

Immers ziet mijn map er zo uit: image.png.253c7ea8585ddc734668bb7458c82cc6.png  (bemerk dat dit een beeld is van Handbrake: zie het icoon links boven)

 

maar idd: als ik dus die VIDEO_TS selecteer, krijg ik het venster van mijn vorige post, zonder _ dus  (net opnieuw geprobeerd)

 

en 'k ga hem eens vragen het eerste bestand via stick of zo te bezorgen - 'k kreeg het dus tweemaal aan via WeTransfer. (al betwijfel ik of het daaraan zou liggen, maar je weet maar nooit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het via WT tweemaal (zelfs één maal) fout loopt lijkt me ook onwaarschijnlijk.

Ik kan nogal makkelijk een stick bezorgen en terugkrijgen dus probeer ik het zo eens - al denk ik daar ook niets mee op te schieten.

Waarom het bij hem nog wel werkt snap ik ook niet (en het klopt: tijdens een telefoongesprek hoorde ik idd het geluid op dat stuk meespelen)

 

Enfin, komt tijd komt raad zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben er er bijna zeker van: het eerste bestand is niet OK;

 

door een toeval (downloaden K-lite codec-pack) kreeg ik weer Media Player Classic op mijn systeem en 'k wilde het al maar gaan verwijderen tot ik dacht: hé, even daarmee het filmpje testen.

 

Resultaat: het speelt de eerste minuut af met passend geluid en (reeds dan) krijg je dit: Testje met MPC

 

we zullen dus niet verder moeten zoeken zeker?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt er tenminste geluid bij :xd: !

 

9 uren geleden, Passer zei:

we zullen dus niet verder moeten zoeken zeker?

Toch wel, blijven zoeken naar een methode om de file correct bij jou te krijgen.

 

Ofwel de hele film converteren (met Handbrake of evt. VLC ?) op de PC van de archiefverantwoordelijke, waar hij wél goed afgespeeld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem bij hem is, dat hij niet zo maar Handbrake kan en mag installeren op zijn systeem - al kan hij daarvoor wel de systeembeheerder aanspreken natuurlijk.

 

en met " we zullen dus niet verder moeten zoeken zeker? " bedoelde ik niet naar de oplossing, maar naar de oorzaak van de fout :)

 

Ook nog gedacht: mogelijk heeft hij die ook op DVD en als ik diè dan kan vastkrijgen, moet het met Handbrake ook lukken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Passer zei:

mogelijk heeft hij die ook op DVD en als ik diè dan kan vastkrijgen, moet het met Handbrake ook lukken toch?

Ja. Of als hij een DVD-brander in zijn PC heeft, de map VIDEO_TS, met inhoud, zélf op DVD branden (en dan per post versturen ;) )

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

FYI:
Ik gebruik al jaren AVS video convertor, heb er ooit een paar tientjes aan uitgegeven en werkt nog steeds prima tot nu toe onder Windows 10. Helaas zijn op een abonnement vorm overgegaan, maar voorlopig kan ik met de oude versie nog vooruit

Heb heel veel Open source en freeware uitgeprobeerd, maar allemaal hadden ze (2008/9) ergens een probleem.

AVS deed meteen en heel simpel wat ik van plan was. 

 

Als je wilt, dan zou ik het voor jou om kunnen zetten. 

Wel na volgende week dinsdag ivm reeds geplande zaken.

Feel free...

 

Indruk van AVS in werking (gebruikt dus de IFO bestanden om in te lezen). Dit gaat om 2x1GB en een aantal andere bestanden, een compilatie van een wijk gebeuren.

vob_to_mp4.jpg

aangepast door Mr-postman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mr. Postman,

 

dank voor je aanbod - 'k ga het met de man overleggen (die is trouwens deze week ook in verlof) en 'k stuur je wel een pbtje als het zover is.

 

Het programma heeft toevallig geen 'testperiode' waarin het free te gebruiken is? ('k vind het zo direct niet op de pagina)

 

Hoe dan ook: je hoort er dus nog wel van en nogmaals dank je wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.