Ga naar inhoud

Programma koppelen in win 7


Bertbert

Aanbevolen berichten

Hoi Forum

 

Ik heb een karaoke programma (karafun) dat draait vanuit de prog files(86) map

 

Standaard ziet windows 7 dat niet, dus ik heb mijn CDG's  (karaoke bestanden) gekoppeld naar het proggie karafun in de 86 map, maar na opnieuw opstarten "ziet" windows het niet meer en selecteert automatisch weer de standaard optie, "karaoke for DirectX" uit de prog files map.

Mijn vraag; Hoe lossen we dit op?

 

MVG Bert

aangepast door Bertbert
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet duidelijk hoe je die bestanden koppelde, wellicht in karafun zelf....?

de standaard daarvoor is: configuratiescherm - standaardprogramma's en dan de tweede optie: bestandstype kiezen.

blader in de lijst naar cdg, selecteer en kies boven aan de lijst de optie 'ander programma'.

dat zou voldoende moeten zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, falstring zei:

niet duidelijk hoe je die bestanden koppelde, wellicht in karafun zelf....?

de standaard daarvoor is: configuratiescherm - standaardprogramma's en dan de tweede optie: bestandstype kiezen.

blader in de lijst naar cdg, selecteer en kies boven aan de lijst de optie 'ander programma'.

dat zou voldoende moeten zijn

Ik voel me heel dom :)  dit had ik moeten weten.. Mijn werkwijze was rechtsklik op t bestand/openen met/standaardprogramma kiezen.  Ik krijg dan ook het zelfde venster als met jouw oplossing ware het dat het volgens jouw optie wel werkt en bij die van mij alleen op dat moment.... maar ik ben blij voor de update.. thx

aangepast door Bertbert
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Bertbert zei:

Ik voel me heel dom :)  dit had ik moeten weten.. Mijn werkwijze was rechtsklik op t bestand/openen met/standaardprogramma kiezen.  Ik krijg dan ook het zelfde venster als met jouw oplossing ware het dat het volgens jouw optie wel werkt en bij die van mij alleen op dat moment.... maar ik ben blij voor de update.. thx

Ik ben iets te snel geweest met mn antwoord.. :( net als bij mij werd de eerste wel geopend (cdg), maar de volgende werd wederom niet herkend. na het bekijken van de eigenschappen staat er bij "openen met"    onbekende toepassing. Hetzelfde als wat ik al had. het enige verschil is dat het pictogram wel is veranderd naar karafun  en niet meer van karaoke for directx. Ook heb ik in de eigenschappen aangevinkt "als admin uitvoeren" maar dat schijnt niet te helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Bertbert zei:

Ook moet ik 'bladeren' kiezen als ik een standaard programma wil kiezen.  Het staat niet in de lijst, dat komt naar ik meen omdat t niet in de program files, maar in de program files(x86) lijst staat. Zou dat ook niet het probleem zijn? Dat win7 alleen standaard naar proggies zoekt in de program files map?   btw... het pictogram is ook weer veranderd naar karaoke for directx

 

aangepast door Bertbert
Link naar reactie
Delen op andere sites

w7 maakt geen verschil tussen beide program files mappen.

maar eens beginnen met grondig verwijderen van karaokefun via configuratiescherm - programma's en onderdelen.

daarna uit program files handmatig de map van karaokefun verwijderen.

dan ccleaner https://filehippo.com/download_ccleaner/  (groene knop: download latest version) het register laten opruimen.

vervolgens via start - afsluiten de pc opnieuw opstarten, de laatste versie van kf ophalen en installeren, en lees goed de eventuele schermpjes tijdens de installatie om mogelijke instellingen als standaardsoftware niet te missen (en evt ongewenste bijproducten te mijden...)

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, falstring zei:

w7 maakt geen verschil tussen beide program files mappen.

maar eens beginnen met grondig verwijderen van karaokefun via configuratiescherm - programma's en onderdelen.

daarna uit program files handmatig de map van karaokefun verwijderen.

dan ccleaner https://filehippo.com/download_ccleaner/  (groene knop: download latest version) het register laten opruimen.

vervolgens via start - afsluiten de pc opnieuw opstarten, de laatste versie van kf ophalen en installeren, en lees goed de eventuele schermpjes tijdens de installatie om mogelijke instellingen als standaardsoftware niet te missen (en evt ongewenste bijproducten te mijden...)

Dat heb ik allemaal al gedaan... probleem is, dat de editior ( een bijgaand stukje software van karafun) om zelf cdg's te maken alleen in een bepaalde versie voorkomt. De nieuwste versie downloaden is dus geen optie voor mij... ik heb de compabiliteit ingesteld voor dit programma op een lagere windows versie om het te laten werken. Doe ik dat niet, crasht het proggie. ik draai ook een computer met vista.. en daar heb ik geen problemen met deze software. CCleaner draai ik sowieso.  Als win 7 geen onderscheid maakt, hoe komt het dan dat ik de programma's uit de 86 map niet ziet in het "openen met" scherm?

 

aangepast door Bertbert
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Bertbert zei:

Als win 7 geen onderscheid maakt, hoe komt het dan dat ik de programma's uit de 86 map niet ziet in het "openen met" scherm?

vandaar mijn advies om kf opnieuw te installeren.

heb je wel deze http://www.karafun.nl/karaokeplayer/?currency=EUR  versie gebruikt, want daarvan zegt de maker dat ie geschikt is voor w7, dus gaat het niet om 'een lagere windowsversie om het te laten werken'...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, falstring zei:

vandaar mijn advies om kf opnieuw te installeren.

heb je wel deze http://www.karafun.nl/karaokeplayer/?currency=EUR  versie gebruikt, want daarvan zegt de maker dat ie geschikt is voor w7, dus gaat het niet om 'een lagere windowsversie om het te laten werken'...?

Het gaat er om dat de editor van dit programma niet meer ondersteund wordt in latere versies van dat pogramma. En die editor heb ik nodig om presets te maken.

En dat werkt ook allemaal... Alleen moet ik elke keer dat ik op een cdg klik, opnieuw instellen met welk programma het geopend moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.