Ga naar inhoud

Pc restart op willekeurige momenten, wat aan te passen/vervangen


Nattevis

Aanbevolen berichten

Dus....

tijdens het gamen besluit mijn pc ongeveer 1x per sessie automatisch opnieuw op te starten (zonder melding, scherm gaat gewoon op zwart en herstart als gewoon).

Zelf ben ik op de hoogte dat mijn moederbord en cpu inmiddels een beetje achter lopen (specs onderaan beschreven), maar toch lees ik veel dat dit aan de PSU kan liggen.

Terwijl de PSU van mijn pc nou net het nieuwste onderdeel is.

Zou het toch aan mijn moederbord/cpu liggen, wat raden jullie mij aan voor ~400 tot 450 euro samen, het moet allemaal samen werken met de rest natuurlijk.

Zelf dacht ik aan het MSI Z170A TOMAHAWK moederbord en de Intel Core i5-7600K boxed CPU.

 

SPECS:

Corsair RM750x

AMD FX-8350

ASUS M5A78L-M/USB3

Crucial Ballistix 16GB DDR3

MSI GTX 1070

1TB SATA3 HDD

250GB SSD

Windows 10

 

 

aangepast door Nattevis
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hij past in de behuizing (cooler master k-380 advanced 3.0)

Is het onmogelijk om ddr3 geheugen in dat moederbord te doen? is het het echt waard om 100+ euro uit te geven aan nieuwe sticks.

Ik ga regelmatig langs de pc met een luchtbusje, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helaas niet mogelijk om DDR3 te gebruiken.

Bovendien is DDR4 tegenwoordig ook niet goedkoop.

Je kan DDR3 wel gemakkelijk verkopen.

 

We gaan eerst kijken of er misschien een andere oorzaak is:

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

 

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen echte besmettingen gevonden maar wel enkele schoonheidsfoutjes die we gaan aanpakken.

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Dubbelklik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink alle aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

Verplaats het bestand FRST64.exe van de map downloads naar je bureaublad.

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.