Ga naar inhoud

recuperatie beveiligde bestanden


Eric48

Aanbevolen berichten

Ik heb een USB stick TDK Trans-IT 16GB, waarop heel belangrijke, persoonlijke bestanden.

De stick is beveiligd met een paswoord.

Blijkbaar is er iets misgelopen, en heb ik het verkeerde paswoord genoteerd, waardoor ik mijn bestanden niet meer kan openen.

Na vijf pogingen heb ik nog maar 1 poging meer over, en dan wordt de stick automatisch geformatteerd.

 

Kan er iemand mij helpen (mag tegen betaling) om deze belangrijke bestanden toch nog te redden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt waarschijnlijk (gezien niet vermeld) een versie van Flashlock, V2.34 of hoger.

Normaal vind je daar een "password hint" venster in terug. Had je daar toendertijd een hint ingevuld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, vdhee zei:

Je gebruikt waarschijnlijk (gezien niet vermeld) een versie van Flashlock, V2.34 of hoger.

Normaal vind je daar een "password hint" venster in terug. Had je daar toendertijd een hint ingevuld?

Er staat: Flash LockV 228.

Een paswoord hint is er niet.
Dat zou ook geen zin hebben, gezien ik het wachtwoord enkele maanden geleden veranderd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, want vanaf Flash Lock V 2.0 is de functie "password hint" standaard ingebouwd ? 

Je had dus, toen je het paswoord veranderde, ook de paswoord hint moeten aanpassen: in tegendeel tot wat je schrijft heeft dit wel degelijk zin.

Ik kijk na wat er alsnog mogelijk is.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, vdhee zei:

Vreemd, want vanaf Flash Lock V 2.0 is de functie "password hint" standaard ingebouwd ? 

Je had dus, toen je het paswoord veranderde, ook de paswoord hint moeten aanpassen: in tegendeel tot wat je schrijft heeft dit wel degelijk zin.

Ik kijk na wat er alsnog mogelijk is.

 

 

 

 

Wat ik bedoel is dat een paswoordhint in dit geval geen zin zou hebben omdat ik - bij het veranderen van mijn wachtwoorden - geen paswoordhint heb ingevuld. Die was er gewoon niet.

Sorry dat ik misschien nogal kortaf overkwam. Dat was niet de bedoeling.

 

Ik vrees dat er geen simpele oplossing is. Anders zou een beveiliging nutteloos zijn.

Maar ik hoop dat er ergens een mogelijkheid bestaat om dat paswoord te omzeilen.

Als websites van banken en overheidsinstellingen kunnen gekraakt worden, moet dat toch ook mogelijk zijn voor een "simpel" geval als dit?

Het gaat tenslotte over mijn eigen bestanden, op mijn eigen stick.

Dat kan ik ook bewijzen. Als ik aan de bestanden kan tenminste.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eric48 zei:

Wat ik bedoel is dat een paswoordhint in dit geval geen zin zou hebben omdat ik - bij het veranderen van mijn wachtwoorden - geen paswoordhint heb ingevuld. Die was er gewoon niet.

Dit begrijp ik niet goed? Waarom zou je dat niet doen resp. gedaan hebben?

Ik doe nu al enkele jaren forensics, maar met jouw uitleg begrijp ik dat ik mij op glad ijs aan het begeven ben.

 

Graag advies van de mods.  

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, vdhee zei:

Dit begrijp ik niet goed? Waarom zou je dat niet doen resp. gedaan hebben?

Ik doe nu al enkele jaren forensics, maar met jouw uitleg begrijp ik dat ik mij op glad ijs aan het begeven ben.

 

Graag advies van de mods.  

Ik heb het blijkbaar niet duidelijk uitgelegd.

Ik heb geen paswoordhint opgegeven, toen ik mijn paswoord veranderde, omdat die mogelijkheid niet aangeboden werd, of omdat ik het misschien niet gezien heb.

De mogelijkheid om van die paswoordhint gebruik te maken wordt ook NIET geboden wanneer ik de bestanden NU wil openen.

 

Maar dat verandert niets aan het probleem dat ik probeer op te lossen.

Ik wil MIJN bestanden van MIJN stick halen.

En dat heeft niets met glad ijs te maken, of dubieuze toestanden.

Die bestanden zijn van mij persoonlijk. En dat kan ik bewijzen, als ik ze eenmaal open krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eric48 zei:

En dat heeft niets met glad ijs te maken, of dubieuze toestanden.

Die bestanden zijn van mij persoonlijk. En dat kan ik bewijzen, als ik ze eenmaal open krijg.

We zijn dus achter de schermen aan het overleggen.

Wat je hier schrijft kan volledig waar zijn, maar voor hetzelfde geld ook niet.

Het laatste bv is door ons - van hieruit - toch niet te controleren.

 

We hebben noch reden om aan je te twijfelen, noch om je zo maar te geloven - da's altijd het probleem met mensen: ze kunnen ter goeder trouw zijn, maar ze kunnen dit ook simuleren...

 

We bekijken het dus even langs alle kanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo maar een gedachte maar je zou Flashlock zelf kunnen proberen. Ongetwijfeld komt dit vaker voor. Zij zullen wel een achterdeurtje hebben. Ze zullen wel eisen dat je aantoont dat jij de eigenaar van de stick/files bent.

Zal niet eenvoudig/goedkoop zijn want je zult hem dan wel op moeten sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Veng zei:

Het is zo maar een gedachte maar je zou Flashlock zelf kunnen proberen. Ongetwijfeld komt dit vaker voor. Zij zullen wel een achterdeurtje hebben. Ze zullen wel eisen dat je aantoont dat jij de eigenaar van de stick/files bent.

Zal niet eenvoudig/goedkoop zijn want je zult hem dan wel op moeten sturen.

Ja, dat had ik ook al overwogen. Maar ik heb geen idee wie Flashlock verdeelt.

Dat het geld gaat kosten, besef ik wel. Dat is dan de prijs voor mijn onachtzaamheid.

Maar ik vrees dat dat ergens in de U.S.A. is, en ik heb geen zin om die stick helemaal naar ginder te sturen en de bestanden te laten openen zonder dat ik er bij ben.

 

Een achterdeurtje is er allicht. Voor iemand die een beetje van programmeren kent, moet dit een makkie zijn.

 

Ondertussen heb ik gezien dat de optie "paswoordhint" wel degelijk voor komt, onder vorm van een icoontje.

Ik heb dus de hint, maar ik ben niet zeker dat het de hint is voor het vorige of het huidige paswoord.

Dom van mij natuurlijk, maar daar is niets meer aan te doen.

En gaan experimenteren durf ik niet, want ik heb nog maar 1 poging over voor de stick automatisch geformatteerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.