Ga naar inhoud

website maken met publisher


Gast piepie

Aanbevolen berichten

Frames raad ik iedereen ZEEEER er af :P Heb hier 2 jaar mee gewerkt totdat ik het mooie CSS vondt :P (tegenwoordig doe ik het nog anders, alleen hier is enige kennis van PHP voor nodig)

Het is mogelijk om bijvoorbeeld je menu (rechts) static te maken (hiermee blijft hij altijd op dezelfde plek staan ook als je scrollt. Je moet dan in de stylesheet de volgende code toevoegen welke de container van het VOLLEDIGE menu betreft.

position: static;

Je moet dan alleen er wel voor zorgen dat je inspring van je website net zo groot is of iets groter als de breedte van je menu.

De inspring van je container van de pagina wordt dan bijvoorbeeld met deze code gedaan:

margin-left: 180px;

Wat bedoel ik nou met container?

Een container is eigenlijk een volledige omhulsel van iets. Zoals een menu of zoals de inhoud van de pagina.

Dus bijvoorbeeld in HTML-code

<div id="menu">
<ul>
    <li>link 1</li>
    <li>link 2</li>
    <li>link 3</li>
</ul>
</div>

De div-tags zijn in dit geval de container van het menu. Je kunt ook de <ul>-tags gebruiken. Alleen komt dit eigenlijk nooit voor.

In je stylesheet zoek je in dit geval hetvolgende op:

#menu {

}

Hiertussen staat misschien van alles qua code. Mocht hier al de position-tag in staan. Vervang die dan met de nieuwe code. (dit ook met de container 'inhoud' bijvoorbeeld)

Wat betekend het hekketje (#) nou?

Het hekketje betekend dat je een 'id' hebt gebruikt om je DIV te bepalen. Mocht je geen 'id' gebruiken maar een 'class' gebruik je i.p.v. een hekketje (#) gewoon een punt (.)

Een 'id' is maar eenmalig aan te roepen door heel je pagina en een 'class' kan meerdere keren aangeroepen worden.

Ik hoop dat dit je een klein beetje opweg heeft geholpen met jouw probleem.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.