Ga naar inhoud

Pc valt op random momenten uit


Aanbevolen berichten

Beste lezer, 

Mijn computer valt soms op random momenten uit, en dit bijna altijd wanneer ik een game speel. Dit is zeer irritant! Hij start dan vanzelf opnieuw op en soms krijg ik een blauw sherm (geen idee meer van de foutmelding), en soms start hij normaal op. Hoe los ik dit op? Dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dit heb je wel bij malware neer gezet maar ik denk niet dat dat het is maar ik wil kijken.

Ik denk eerder aan een hardware probleem zoals een videocard of dat de pc te warm word (zit er geen stof in).

Is het een laptop of desktop?

Hoe is hij aangesloten op internet is wifi of bedraad?

 

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! 

Quote

Dit heb je wel bij malware neer gezet maar ik denk niet dat dat het is maar ik wil kijken.

Dankjewel!

1 uur terug, abbs zei:

(zit er geen stof in)

Lijkt me raar, hij is amper 1,5 jaar oud.

1 uur terug, abbs zei:

Is het een laptop of desktop?

Laptop

 

1 uur terug, abbs zei:

Hoe is hij aangesloten op internet is wifi of bedraad?

Meestal WiFi, soms bedraad. Hoezo kan dit een probleem veroorzaken? (Om mijn kennis bij te schaven. :) )

 

Alvast bedankt voor uw hulp!

FRST.txt

Addition.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, AsjePc zei:

Meestal WiFi, soms bedraad. Hoezo kan dit een probleem veroorzaken? (Om mijn kennis bij te schaven.

Een bedraade aansluiting is stabieler.

 

Wat mij opvalt;

1. Zo als ik al zij waarschijnlijk is het geen malware, en ik zie geen malware.

2. Drive c: (Boot) (Fixed) (Total:117.15 GB) (Free:1.94 GB) NTFS
Drive d: (Data) (Fixed) (Total:871.51 GB) (Free:564.31 GB) NTFS
Drive e: (Recover) (Fixed) (Total:60 GB) (Free:36.92 GB) NTFS

 

Zoals je ziet is de C:\ bijna vol hierdoor werk je pc ook niet goed waardoor je ook deze problemen kan ondervinden 15 GB is toch wel wat je moet hebben.

Dus doe hier eerst wat aan.

 

3. Gebruik je de nieuwste "network adapters" want dar zie ik ook af en toe een storing.

 

4. ok zie ik dat het programma Roblox Beta (RobloxStudioBeta) ook af en toe voor storing zorgt waarschijnlijk door de Beta uitvoeren.

Omdat Beta nog geen 100% vertrouwde uitgavens zijn kunnen ze voor problemen zorgen.

 

Nu weet je het één en ander warme je aan de slag kan gaan het belangrijkste is punt 2.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel 7 GB vrijgemaakt., maar ik heb geen flauw idee hoe ik meer kan vrijmaken...

Tja, ik begin te snappen dat mijn pc uitvalt op random momenten: Ik ben op een laptop aangesloten via wiki met (blijkbaar) verouderde adapters terwijl ik roblox (bèta) speel...

 

Maar, het programma staat hier niet als bèta opgegeven...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb momenteel 7 GB vrijgemaakt., maar ik heb geen flauw idee hoe ik meer kan vrijmaken...


Dan word het tijd voor een grotere schijf, of verwijderen van programma's en die dan op D: zetten.

 


Tja, ik begin te snappen dat mijn pc uitvalt op random momenten: Ik ben op een laptop aangesloten via wiki met (blijkbaar) verouderde adapters terwijl ik roblox (bèta) speel...


Dan moet je kijken of er nieuw drivers voor zijn.

 


Maar, het programma staat hier niet als bèta opgegeven...


In het logje geeft het Beta aan?

Dus het belangrijkste wat je nu eerst moet doen je C:\ gaan vergroten en kijken voor de nieuwste drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm. Ik heb geprobeerd het te downloaden, (wat gelukt is) maar wanneer ik hem installeer zegt ie dat de realtek driver niet gevonden is. Hieronder een screenshot:

4c872d47e6d91d95b1ef833ba7fbc1e3.png
 

Dit is een fotootje van de device manager:

8a709043750da9976c5b7493ccf0476f.png
Ik dacht dat ik de Intel Dual Band Wireless-Ac-3165 diegene was dat geupdate moest worden. Dit is de driver die ik heb geprobeerd:

image.thumb.png.0fa5e7546038b21b9dc17cf51eb8b75b.png

 

Wat doe ik fout?

Mvg,

Jonas

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download 51a7338bd0e00-Speccy_logo.pngSpeccy naar het bureaublad en installeer deze.

  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.