Ga naar inhoud

dvd schrijven


vxvk

Aanbevolen berichten

In windows vista en window7 is een programma dat dvd maken heet. In windows 10 is dat verdwenen. Ik heb een tijd geleden problemen gehad met moviemaker. Dat heb ik opgelost dankzij dit forum. Nu wilde ik een dvd schrijven van een avi bestand maar dvd maker is weg in windows 10. Heeft iemand misschien nog een dvd maker, net als toen met windows live? Ik heb net een losse harde schijf in mijn computer gezet en daarop windows 7 gezet. Daar staat inderdaad gewoon dvd maker op. Maar als ik die disk aan mijn computer koppel, wordt hij niet gelezen met f12. Ik wilde de computer laten opstarten met deze disk net als een opstart usb. De disk staat er wel maar het is niet mogelijk om met deze disk te starten. Weet iemand nog een oplossing? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vxvk zei:

Ik heb net een losse harde schijf in mijn computer gezet en daarop windows 7 gezet.

Wat versta je onder "een losse harde schijf" ?

Bedoel je een externe harde schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een externe harde schijf (sata) in een behuizing. Die heb ik uit de behuizing gehaald en hem in mijn notebook (een Toshiba) gezet. Toen heb ik daarop windows 7 prof gezet. Daar zag ik dat dvd maker nog gewoon aanwezig was. Ik heb de windows 7 schijf er weer uitgehaald en mijn windows 10 schijf weer teruggezet. Op die manier hoopte ik dat mijn notebook via F12 aangestuurd zou kunnen worden om vanaf de windows 7 schijf te starten. Maar dat werkte niet. Ik kan nu overwegen om op mijn oude vista notebook (een Asus), waarop ik intussen windows 7 en windows 10 heb gezet, weer terug te brengen naar windows 7. Helaas zit daar de interne harde schijf zo versleuteld dat ik daar niet bij kan komen. Dan moet ik weer een nieuwe installatie doen. Maar als dat de enige mogelijkheid is, doe ik dat gewoon. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat het allemaal veel verder zoeken dan nodig is. Waarom bevraagt u zich hier niet eerst even alvorens met al die zinloze constructies aan de slag te gaan.

Met bv Ashampoo Burning Studie 2017 kun je perfect wat je wil en het is nog gratis ook.

Lees hier de nodige info:

http://computertaal.info/2016/12/19/gratis-ashampoo-burning-studio-2017-ashampoo-office-free/

 

Hier een rechtstreekse downloadlink: http://www.ashampoo.com/ashampoo_burning_studio_2017_sm.exe 

Werkt onder alle Windows versies.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu bezig geweest met het schrijven van een dvd. Maar ik denk dat er een misverstand is. Het schrijven, kopiëren van dvd's (door mijzelf gemaakt van avi-films) is geen probleem. Daarvoor het ik al een prima programma. Maar ik wil van een avi-bestand een dvd maken. Dat is wat anders. Daarvoor gebruikte ik het programma dvd maken van windows 7. Als ik het bestand eenmaal heb, kan ik het zo op een dvd zetten. Maar het maken van een dvd is dus een probleem. De bestanden kunnen wat mij betreft gewoon op een schijf gezet worden. Het gaat dus om de bestanden in VIDEO_TS. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik eigenlijk ook niet. Want wie gebruikt er eigenlijk nog dvd's. Maar ik heb een aantal videofimpjes van onze kleinkinderen gedigitaliseerd. Eerst natuurlijk avi´s ervan gemaakt en daarna mp4´s. Maar enkele filmpjes hebben geen goed geluid. En toen ik op een computer met vista een dvd gemaakt had van een van die avi´s, zag ik dat dat geluid wel goed was. Nu wil ik gewoon kijken als ik van die dvd´s nu mp4´s maak, of die dan beter zijn. En anders hebben we pech. We kunnen de avi´s altijd bekijken vanaf een computer en vandaar naar de tv. Ik ga niet echt meer dvd´s schrijven. Ik wil gewoon dat er een VIDEO-TS gemaakt wordt. Vandaar met Moviemaker de VOB's aan elkaar plakken en dan converteren naar mp4. Het gaat maar om drie filmpjes. Maar in elk geval weer bedankt. Je hoort nog of alles gewerkt heeft. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik nog weer even. Dit was inderdaad het programma dat ik nodig had. En het is ook gelukt met het verbeteren van de avi's. Eerst heb ik van de avi's een dvd gemaakt. Dat kan gewoon op de pc gezet worden. Daar heb je geen dvd voor nodig. Daarna heb ik eerst gekeken of het deel met het verkeerde geluid, het eerste vob bestand in orde was. Daarna heb ik alle vob's naar mp4 geconverteerd en daarna met moviemaker de mp4's weer aan elkaar geplakt. Nu is het geluid o.k. Ik ben blij en onze zoon natuurlijk ook. Nogmaals bedankt voor je hulp. Dit topic kan dus nu gesloten worden. Als ik weer een probleem heb met iets anders, kom ik weer bij jullie terug. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.