Ga naar inhoud

Scherm blijft na opstarten zwart


Adober

Aanbevolen berichten

beste helpers, mijn pc gaat na het 2e blauwe scherm (zoals altijd bij het opstarten)

normaal gesproken even zwart worden en dan krijg je beeld.

bij mij blijft het beeld de laatste paar dagen zwart.....

bij opnieuw opstarten (na de knop aan/uit ingedrukt te houden)

verschijnt het beeld wel weer maar de tijd dat het scherm eerst zwart blijft

duurt wel wat langer dan normaal.

ik heb zelf het idee dat ik de pc ventilator weer eens moet schoonmaken

(en de ribben daaronder) maar ik wil eerst jullie mening even horen

of het ook nog iets anders kan zijn, groet

aangepast door droske
Titel aangepast na samenvoegen van 2 topics
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Adober zei:

ik heb zelf het idee dat ik de pc ventilator weer eens moet schoonmaken

(en de ribben daaronder) maar ik wil eerst jullie mening even horen

of het ook nog iets anders kan zijn, groet

Het kan altijd iets anders zijn maar een poetsbeurt kan nooit kwaad en dus zou ik daar mee beginnen.

Laat maar weten of het iets heeft opgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmorgen ging het zo goed als oke en een eventuele langere opstarttijd is ook geen probleem,

maar die keren waar ik over klaagde deed de harde schijf helemaal niets meer terwijl het scherm zwart bleef.

normaal is de harde schijf na het opstarten heel erg actief (zeg de eerste 5 minuten) maar toen bleef het H. S.

lampje uit en knipperde niet meer, zou dit het langzaam afsterven van de harde schijf kunnen betekenen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen je hardware eens bekijken.

 

Download en installeer Speccy. (als je het nog niet hebt.)

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf ziet er goed uit.

Niks speciaals te zien.

 

De processor daarentegen is een ander paar mouwen.

De cpu werkt niet eens op halve kracht (1412 i.p.v 3400 MHz) en wordt toch 63° terwijl AMD processoren niet als "heethoofd" bekend staan.

Waarschijnlijk klokt windows zelf de processor terug naar een lagere snelheid om de temperatuur binnen de perken te houden.

 

Heb je voor de poetsbeurt de ventilator gedemonteerd om het stof te verwijderen?

Heb je ook de koelribben gedemonteerd?

Indien ja, heb je dan ook nieuwe koelpasta aangebracht bij het terugplaatsen van de koelribben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga filmpje bekijken maar denk toch om het te laten doen (ben wat onzeker en heb dit nooit eerder verwijderd)

laat het weten wanneer het gebeurt is en laat Speccy dan weer onderzoeken en plaats ik de uitkomst te zijner tijd

vooreerst hartelijke dank voor deze tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.