Ga naar inhoud

Scherm blijft na opstarten zwart


Adober

Aanbevolen berichten

een pc reparateur bij mij in de buurt zei hierover het volgende:

Klopt, vaak blijkt dat er meer problemen zijn of dat het warme probleem niks met de koelpasta te maken heeft! 

want ik moest voor het vervangen van de koelpasta betalen en ze willen een diagnose doen

waarvoor ook weer moet worden betaald, lijkt jullie dat redelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Adober zei:

maar de processor blijft nog steeds te warm ...

De processor wordt inderdaad nog steeds 65° maar hij draait nu wel op volle sterkte.

Veel warmer zal het dus niet worden en het is nog altijd ruim binnen de veiligheidsmarge.

 

De vraag is nu of het probleem met het scherm hiermee is opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmorgen na het opstarten bleef het scherm weer zwart en het harde schijf lampje maakte geen knipperingen meer. 

het enigste dat ik zie op het verder zwarte scherm is dan de pijl van de muis.

heb ctrl/alt/delete gedaan en dat werkte wel, kreeg het blauwe scherm en ben naar taakbeheer gegaan,

er was geen proces actief en teruggekeerd was het scherm nog steeds zwart.

heb opnieuw gestart en het zwarte scherm duurde weer langer (ongeveer 2 a 3 minuten?) maar de harde schijf

bleef in beweging dus heb ik rustig afgewacht en is de pc weer bruikbaar.

vreemd???

http://speccy.piriform.com/results/54s6rMsrtUq0Xu0nsK1sucP

Link naar reactie
Delen op andere sites

De processor wordt nog steeds erg warm.

Misschien eerst eens de belasting van de processor nagaan.

 

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan. Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

 

 

Op 30/3/2018 om 08:40, Adober zei:

waar kan ik zien of hij op volle sterkte draait?

Dat kan je zien in de rubriek processor in speccy.

In de tabel onderaan zie je per kern (core) aan welke snelheid die werkt.

De standaardsnelheid van je processor is 3400 MHZ.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.