Ga naar inhoud

16-mm archieffilm overzetten naar computer + VOB's > MP4


Passer

Aanbevolen berichten

Het zou dan toch wel eens kunnen dat het een 'stomme film' betreft. Is misschien niet verwonderlijk voor 1947 ??? En misschien raakt VSDC wel in de war met die golfvormen omdat het bestand corrupt is.

 

Nu wordt wel duidelijk dat we juist zaten met de veronderstelling dat in die eerste film het bestand beschadigd is op 8 min. en ik vrees dat er iets gelijkaardig aan de hand is met die film van 1947.

 

Dus nu wachten op het antwoord van de verantwoordelijke. Ik heb zo het idee dat je intussen nog andere filmpjes hebt, zodat je niet een hele tijd werkloos bent :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1947 - 2 jaar 'na de oorlog' ... zou nog kunnen denk ik.

Later gaan we meer weten, als ik het antwoord van het archief hoor.

Ondertussen heb ik een (geluidloze) 4minuten-en-zoveel versie van het vierde deel (dat zogezegd maar 14 seconden lang is)

 

en nee, 'k ben nog niet werkloos !  :xd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik had een 80 Gig van de  iets-meer-dan-200 Gig gekregen.

Nu, bij die 80 gig zaten ook al mp4's en zo die ik dus niet moest doen, er zaten ook een deel mp3's bij . De man had gewoon 1/3 doorgegeven zonder te gaan sorteren.

Geen probleem voor mij, 'k heb meer tijd dan hij ervoor (èn: de tijd speelt geen rol, als het maar eens gedaan raakt)

 

en een vob die naar een mp4 omgezet wordt (in de configuratie waarin wij het dus doen) geeft snel al grotere mp4's natuurlijk.

 

Maar 'k ben nog even zoet :)

 

Voordeel: aan 2/3 moet niets aangepast worden van audio(sterkt) en ook geen aanpassing wat betreft verzadiging, lichtheid, ... Allleen de oudere opnames moet ik wat van dichterbij bekijken en aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, bij de meeste steekt de meeste tijd (voor mij) van de verschillende stukken film (*) aan mekaar te verbinden en dan wat steekproeven te nemen om te zien of ik iets moet wijzigen.

Het converteren doe ik meestal als ik toch van mijn PC weg ga: 'k zet het converteren in gang en tegen dat ik terugkom is het gebeurd.

(al merk ik bij mijn pc niet veel verschil als ik zo'n conversie toch eens laat doen, zonder dat ik het werken op de pc stop: 'k heb geen vertragingen en de conversie loopt ook goed. Alleen doe ik het liefst als ik de pc een tijd niet nodig heb, zodat ook de conversie niet teveel rekening moet houden met andere dingen die de pc aan het doen is)

 

(veel films bestaan uit twee, drie, ... vob's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.