Ga naar inhoud

Kan niet op internet


Yoyo

Aanbevolen berichten

Zit plots met een serieus probleem...

(Het betreft een andere computer dan deze waar in nu meewerk, je zal begrijpen waarom)

Ik kan Firefox niet meer starten.

Internet explorer werkt ook niet.

Ik kan ook geen update maken van een programma (zoals CCleaner bijvoorbeeld). Dus het probleem ligt niet bij browser vermoed ik.

Antivirus Avast meldt dat mijn Firefox up to date is.

Dit alles sinds deze morgend nadat laatste Windows update werd uitgevoerd. (Windows 7)

Omdat mogelijk deze update de oorzaak is heb ik een systeemherstel gedaan tot voor de laatste update.

Helaas werkt Firefox nog steeds niet.

 

Wat kan de oorzaak zijn?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hallo,

 

Doe het volgende in veilige modus met internet:

 

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.

  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

37 minuten geleden, Yoyo zei:

Hartelijk dank voor reactie, Abbs.

Het was wat omslachtig omdat het dus op een andere computer moest gebeuren en dan naar hier overgebracht, maar ik denk dat ik hier nu de gevraagde logjes kan bijvoegen.

 

Je kan toch alles via veiligemodus regelen,

 

Stap 1.

Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

fixlist.txt
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk op de Fix knop

  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

Start  MalwareBytes Anti-Malware op en update die.

 

  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.

  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.


Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".

  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Yoyo zei:

De Farbar logjes werden in vorige post gevoegd.

 

 

Lees aub goed de stappen je moet  een fix uit voeren (er zit ook een voorbeeld filmpje bij).

 

Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

fixlist.txt

 

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk op de Fix knop

  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tijdens de verplichte heropstart was de computer vastgelopen. Er zat niets anders op dan de stekker eruit te halen. Daarna lukte de start wel.

Hier is fixlogje:

Fixlog.txt

 

(Ps. Ter info-Ik had eerder vandaag ook een dieptescan van Avast uitgevoerd zonder bedreigende resultaten. )

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Start de pc normaal op en doe het volgende:

 

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.

  • Open nu het tabblad "Opstarten" noteer eerst wat allemaal is ingeschakeld (dit hoef je niet te plaatsen).
  • klik op "Alles uitschakelen"
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.

 

 

Kan je nu el met alle browsers op internet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.