Ga naar inhoud

Kan niet op internet


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kan nog steeds niet met browsers op internet.

Ter info. Wanneer ik in 'opstarten' alles had uitgeschakeld en vervolgens op 'toepassen' had gedrukt, dan springt bij Avast Anti virus weer het vinkje aan! Ik heb dan het vinkje uitgeschakeld en dan op O.K. gedrukt.

Na het opstarten merkte ik echter dat Avast toch was opgestart! Heb dan Avast uitgeschakeld. Maar het hielp niet: browsers werken niet.

 

(Eigenlijk heb ik slechts twee browsers op computer staan. Firefox gebruik ik reeds vele jaren, en Windows Explorer, maar deze laatste gebruik ik nooit. Ik weet dus niet of deze laatste nog wel werkte voor het probleem met firefox opdook?  Als ik Windows Explorer open, dan komt er een pop-up met melding "Windows explorer werkt niet meer". Wanneer ik Firefox aanklik krijg ik zelfs geen enkele melding dat er iets niet werkt. Er begint een dikke seconde zo'n blauw cirkeltje te draaien en dan niets meer...)

 

Toch nog even herhalen dat ook geen update van een programma wil lukken, bijvoorbeeld Ccleaner. Het probleem ligt dus vermoedelijk niet bij de browser(s)? Tenzij je daarvoor uiteraard eerst naar een website moet voor gaan...

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ook dit nog:

Als ik bij msconfig de veilige modus uitschakel om weer standaard te starten, merk ik dat bij het luik Systeemconfiguratie het item 'Selectief opstarten' standaard is ingesteld. En dus niet 'Normaal starten'.

Bij selectief starten staan 'systeemsevices' en ook 'opstartonderdelen' aangevinkt.

 

Is dit o.k.?

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nee, dat moet anders staan.

Ga weer naar Systeemconfiguratie > klik op het rondje voor "Normaal opstarten" > klik Toepassen gevolgd door OK te klikken.

Herstart je pc en kijk hoe het dan gaat (is alles weer ingeschakeld bij "Opstarten" zo nee doe dat ook voor je herstart)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dit wel?

Ik heb de indruk dat als ik bij Algemeen vinkje bij normaal opstarten zet, dan staan alle vinkjes weer geplaatst bij 'opstarten'. En als ik daar alles uitschakel, dan staat bij Algemeen alweer selectief ingeschakeld.

Welke is de juiste volgorde van handelen?

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, abbs zei:

Hallo,

 

Verwijder avast eens geheel en test het dan uit of je op internet kan.

Abbs, YES, that's it !!! 

Firefox en Windows Explorer starten zonder problemen! 

 

Ik had  dus ook reeds geprobeerd met Avast gewoon uit te schakelen, maar dat loste het probleem dus niet op, en toch was die Avast dus het probleem! Super dat je op het idee kwam om het er volledig af te gooien!

Verdorie zeg, wat was daar dan plots verkeerd gelopen? Ik gebruik Avast reeds jaren... 

 

Wat moet ik nu met die Avast? Opnieuw installeren?

Lijkt mij onmogelijk dat iedereen die Avast gebruikt nu plots niet meer op internet kan?

De andere computer waar ik over beschik is er geen probleem, maar is wel Windows 8 ipv 7.

 

Wat denk je? Avast opnieuw installeren?

 

(Uw tweede vraag is nu wel wat irrellevant vermoed ik, maar mijn computer is aangesloten met de kabel en werkte steeds. Er is wel een wifi, maar die wordt gebruikt door een andere computer. )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nu we het probleem hebben gevonden zijn de rest van de vragen niet meer van belang.

Het gebeurt wel meer dat een virusscanner corrupt raakt dus je kan straks avast weer proberen.

Doe eerst nog even het volgende om de laatste restanten te verwijderen: https://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility

Voer daarna FRST dan kan ik zien of alles echt weg is: (vergeet het vinkje niet eerst voor "Addition")


Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Zorg dat de optie volgende optie is aangevinkt: (addition.txt)

  • Druk op de knop Scannen.

  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Yoyo zei:

Eerst dus die avast uitroeien tot op het bot ... Heerlijk! :-D

 

Juist alles even goed verwijderen:

Je heb FRST hier staan: Gestart vanaf C:\Users\erw\Documents<==Deze map

Open die map en sleep (niet kopiëren) naar je bureaublad.

 

Stap 1.

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Stap 2.

Ik zag dat je Ccleaner al gebruikte start die eens op en doe:

 

  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af, en herstart je pc.

 

 

Stap 3.

Omdat avast en goede scanner verder is en je er tevreden mee bent download en installeer hem opnieuw.

Installeren van http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-virusscanners/avast-free-antivirus/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.