Ga naar inhoud

Cel laten kleuren bij dubbel klikken ?


kurt 123

Aanbevolen berichten

Zo?

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal target As Range, Cancel As Boolean)
 If target.Interior.ColorIndex = xlNone Then
        target.Interior.ColorIndex = 43
 ElseIf target.Interior.ColorIndex = 43 Then
        target.Interior.ColorIndex = xlNone
 End If
End Sub

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt,

 wil het nu nog  beetje moeielijker maken .

 

nu kleurt de cel enkel groen wanneer de cel wit is maar niet als de cel al een andere kleur bevat kan dit  zo gebeuren .

de cel waarop ik dubbelklik kan elke kleur hebben.

Bij dubbel klik op de cel moet de achtergrond zwart worden en de text of cijfers die erin staan wit worden .

dubbel klik ik dan nogmaals op dezelfde cel  moet deze zich terug in de oorspronkelijke kleuren zetten .

en dan had ik nog graag een cel gehad die alle  zwartgekleurde cellen opteld.

 

dit is geen simple opdracht denk ik maar toch alvast bedankt om het te proberen

 

mvg kurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kurt123,

Uw eerste vraag is zo op te lossen.

Uw tweede vraag?? Hoe moet excel de oorspronkelijke kleuren weten? Hmm. (hier heb ik geen oplossing voor)

Uw derde vraag is geen probleem, alleen optellen in een kolom, in een range??

Een gelijkend voorbeeld is echt wel nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kurt123.

 

Een cursus Excel is hier misschien wel de uitkomst voor je probleem en ook voor in de toekomst.

Kijk even op www.gratiscursus.be daar vind je wel een cursus voor excel met de nodige uitleg om verschillende formules te kunnen maken en toe te passen.

Ja, excel is niet van de makkelijkste, maar eens je er mee weg bent lukt het wel.

Alvast succes en veel lees en leergenot.

MVG

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Bektronics zei:

Kijk even op www.gratiscursus.be daar vind je wel een cursus voor excel met de nodige uitleg om verschillende formules te kunnen maken en toe te passen.

 

Als je naar een link verwijst, controleer dan eerst of die link wel bestaat, dat lijkt me wel verstandig :top:

 

gratiscursus.be bestaat niet meer -vanaf december 2017, de website stond al vanaf 2015 te koop.

 

5ad640afaf8f5-Schermafbeelding_2018-04-1

 

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cellen laten verkleuren stel je best niet in voor een volledig blad. Dat zouden nl. meer dan 17 miljard cellen zijn, ik denk dat de vragensteller zich dat niet realiseert.
Als de kleuren betrekking hebben op een beperkt bereik en het gebruik van de kleuren is enigszins logisch (daar moet je voor zorgen), dan is dat wisselen van kleur wel mogelijk. Je kunt enerzijds de kleuren tijdens het gebruik van Excel opslaan in het geheugen, maar dan blijven ze slechts bewaard tot zolang het bestand open staat. Anderzijds kun je, om ze blijvend te bewaren (of er blijvend een beroep op te kunnen doen), werken met 1 of meerdere hulpkolommen en -rijen en/of de kleuren in de vba-code vastleggen. Het is onduidelijk hoe en voor welk doel de vragensteller de kleuren wil gebruiken. Als daar meer over bekend is, kan er wellicht ook wat meer over worden gezegd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry vergist in link. :adore:

Hieronder zou je de juiste moeten vinden, bij mij werkt deze toch nog steeds, zou me dus verwonderen dat die bij jou niet werkt.

https://www.gratis-cursus.be/excel/lessen/

 

Anders "mister Google" even gebruiken om te zoeken op "Gratis cursussen voor Excel" (Kan niet zo moeilijk zijn hé) :xd:

Je vind dan wel iets naar je smaak.

Suc6

 

GRTS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.