Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik richt dit bericht to Passer omdat hij mij doorgegeven heeft.

Ik heb de Home versie goed geinstalleerd en ook de file backup gemakkt en die is ook gepland voor volgende week.

Echter kan ik geen system backup meer plannen en ik ontvang steeds volgend bericht; "fail to create backup. Identical directory may exist or the path is inacceptable"

 

De vorige system back up was mislukt en ik heb die dus "gedeleted"

Wanneer ik nu een nieuwe system backup wil maken, of ik nu direct 1 wil maken of een geplande, steeds krijg ik de foute melding zoals hierboven vermeld.

Wat moet ik doen als ik vandaag bijv.  een 1 malige system backup wil maken en de volgende week terzelvertijd als mijn geplande file backup een nieuwe system backup maken?

Zoals steeds wens ik Uw zeer professionele medewerking om dit probleem op te lossen.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats eens een screenshotje van het venster dat je gebruikt om die geplande backup te maken en duid alles aan / vink alles aan / vul alles in wat je gewoonlijk doet.

Dus gewoon je vaste weg volgen om die backup te maken - behalve dan dat je op OK gaat drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volgende ingesteld bij system backup:  weekly backup on thursday 9a.m.en full backup.  Dan save geklikt

                                                                  I will preserve the last 3backups. Dan save geklikt

Hierbij dan de screenshot als ik op proceed klik:

 

Hoe moet ik verder?

Mvg

 

            

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, dat was het plaatje dat ik wilde zien.

 

Waarom?

1. ik weet nu dat je plaats genoeg hebt op je schijf

2. Je krijgt telkens de melding dat de backup niet gemaakt kan worden omdat "ofwel zo'n map al bestaat ofwel omdat het pad niet toegankelijk is)

 

omdat die map al bestaat: dit brengt me bij de vraag: hoeveel backups had je gemaakt? Eén dacht ik - en de tweede wilde hij met die melding niet aanmaken?

  Als dit laatste klopt, zou ik zeggen: hernoem die eerste backup eens en probeer het nog eens? (zelf maak ik op die manier nooit backups, dus zoek ik maar even met je mee)

 

omdat het pad niet toegankelijk is: meestal wil dit zeggen dat een bestand ergens opgeslagen moet worden, maar dat de computer de plaats die jij aangaf niet herkend.

   Nu is het duidelijk dat jouw 'pad' gewoon de D is, dus gaat het volgens mij niet aan 'het pad' liggen.

 

Vraagje: krijg jij - bij het in gang zetten van zo'n geplande backup - ergens de vraag / de kans om die backup een eigen naam te geven? Of doet het systeem dit automatisch?

 

ps: zet jij de backups rechtstreeks in de D (in de root dus - als je die uitdrukking kent) of in een submap (subdirectory) van de D?  Volgens je plaatje dus rechtstreeks op de D en niet in een map van de D ? Klopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst stuur ik u een screenhot van alle backups die op mijn schijf D staan.

Maar de 2de system backup is mislukt

Ik heb de nieuwe backup die ik wil maken hernoemd: sytem backup vandaag 22/4.  Ik heb ook de voorgaande system backup van 5/5/4 hernoemd maar ik krijg toch opnieuw dezelfde foutmelding.

Ook heb ik Easeus todo backup homme 106 opnieuw geinstalleerd maar ook dit hielp niet

Als ik proceed lkik krijg ik toch dezelde foutmelding zie 2de screenshot.

U vroeg mij ook of de backup automatisch een nieuw nummer krijg.  Ja dit is inderdaad zo.De backup komt niet in een submap maar op mijn D schijf.

Mvg

18 uren geleden, Passer zei:

.

 

 

 

            

Capture.PNG

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel niet de nààm van de backup gewijzigd, wel de Omschrijving (description) - wijzig eens (in verkenner) de eerste (goede) backup en maak dan een nieuwe aan, maar vul in het vakje Plan Name eens iets anders in - voeg er bv gewoon de datum aan toe, zodat er staat System Backup 22 april ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in Plan Name een andere datum invul werkt het signaal voor backuppen correct.

Ik had gepland om op 18hr een system backup te maken maar die is niet opgestart (lampje op externe disk blijft continue branden) 

Bij het maken van een back up moet dit flikkeren.

Ook zie ik dat de blauwe zone in system back up niet aangeduid.

Hierbij een shot van de system backup die ik gepland had om 18 hr maar die niet opgestart is.

Moet ik misschien wachten tot donderdag wanneer een file en een system back up gepland is om 9 uur?

Mvg

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.