Ga naar inhoud

video 8 overzetten naar dvd of pc


vxvk

Aanbevolen berichten

Ja, met een jvc camera met mini cassettebandjes lukt dat ook best. Die camera heeft ook een firewire aansluiting. Maar deze camera heeft niets. Daar moet dus een andere oplossing voor komen. Ik zoek nog even verder. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die handleiding ook. En die verbinding lukt ook. Maar daarmee kan je alleen afspelen en niet opnemen. De pc heeft die aansluiting niet. Dat is het probleem. Afspelen op de tv lukt ook wel. Maar opnemen dus niet. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je de beelden via de videorecorder op je TV kan bekijken, moet het mogelijk zijn die op te nemen op een DVD.

 

Vermits je het typenummer niet gegeven hebt, ga ik uit van deze_handleiding . De bediening van een ander model zal gelijklopend zijn.

 

Volg de instructie vanaf pag 51: Opnemen van een externe bron.

 

1. aansluiting: gebruik de witte en gele aansluiting op de voorkant van de recorder. (Vermoedelijk heb je dit gedaan, als je de video's ziet bij het afspelen) (pag 19)

 

2. Druk herhaaldelijk op input tot  [AV 2] op het display verschijnt.

 

3. Plaats een lege schijf: DVD-R, DVD+R, DVD-RW of DVD+RW

Als je een nieuwe schijf plaatst zal die geïnitialiseerd (geformateerd) worden. Afhankelijk van het type gebeurt dit automatisch, ofwel komt er een menu (pag 32)

 

4. Opnamemodus (pag 31): Kies voor de beeldkwaliteit [XP] of [SP] (resp. goed voor ongeveer 1 uur of 2 uur opname) en voor de audio-opname [Audio 1]
(Dit alles zit in de systeeminstellingen. Die bereik je door op [HOME] te drukken, ga met de pijltjes naar [Easy Menu] en Opname Mode - pag 22)

 

5. Druk eerst op Rec (rode bolletje) om de opname te starten, start dan het afspelen van het bandje op de camera

 

6. De opname stopt door op STOP (zwart vierkantje) te drukken of als de schijf vol is.

 

Om de DVD op een ander toestel te bekijken moet hij gefinaliseerd worden (via het menu schijfinstellingen -> voltooien pag 32).

 

(Een handleiding van een  DVD recorder is altijd ingewikkeld, maar via deze stappen zou het moeten lukken.)

 

Opm: sommige stand-alone DVD-spelers kunnen geen herschrijfbare DVD's (RW) afspelen!

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies dezelfde handleiding. Hiermee heb ik het steeds geprobeerd maar het lukte me niet. Je hebt het nu net een beetje duidelijker uitgelegd. En het rode knopje op de afstandsbediening werkte niet en ook werkte het rode knopje op de dvd speler niet. Maar uiteindelijk heb ik de dvd opnieuw geïnitialiseerd. Ik had hem al eerder geformatteerd maar kennelijk is dat toch net een beetje anders dan initialiseren. Nu werkte het rode knopje op de speler wel. En het lijkt erop dat het bandje nu toch opgenomen gaat worden. Maar je hoort nog van me. Voorlopig vast bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor Theo 2602: Er zijn geen aansluitmogelijkheden op de oude camera en er is trouwens ook geen nieuwe digitale camera. Maar: het lukt nu wel om op te nemen op de dvd maar de inhoud van de dvd is niet groot genoeg en kan ook niet zoveel aan. Ik moet de dvd in drie etappes opnemen en dan steeds kijken of het wel gelukt is en controleren waar het opnemen eindigt en waar ik weer moet beginnen. Maar het terugspoelen kan alleen via de tv. Anders kan je niet zien waar je bent. Ik heb een andere oplossing gevonden. Ik heb Magic Red uw video's gekocht. Dat kost nog geen 40 euro. Daarmee koop je in elk geval een usb stick die analoge video overzet via usb naar de computer. Er is ook duidelijke software bij met nog een aantal extra's voor het geval je de video's nog wilt bewerken. Daarmee kon ik de hele video in één keer opnemen op mijn computer. Daarna wordt hij nog omgezet. Ik heb gekozen voor hd formaat. Het kost wel tijd maar je hoeft er niet bij te blijven. Eigenlijk werkt dit prima. Ik had beloofd dat ik nog wat van me zou laten horen. Mocht iemand nog problemen hebben met het overzetten van analoge video's van een oude camera dan is dit een oplossing. Ik had een video van 1992 van anderhalf uur. De mini dvd bandjes hebben maar drie kwartier. Je moet wel wat ruimte hebben op je computer of anders een externe hard disk gebruiken. Maar iedereen bedankt. Zo komen we toch verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als voor jou gewoon overnemen voldoende is, dan heb je dat bereikt. Maar als ik zo iets hoor van een oude HI8 film op computer zetten, denk ik ook aan bewerken met bewegende titels, titels enz. Ik werk met Pinnacle studio 15 en maak dan van de opname een meer moderne film. Succes nog. En je zegt dat er geen aansluiting was op je camera, hoe heb je die dan verbonden met een USB stick?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.