Ga naar inhoud

activering windows 10 pro


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb sinds vorig jaar win10 pro versie.

Vandaag krijg ik de melding windows te heractiveren, mijn licentie zou binnenkort verlopen.

Daar ik geen code heb, (een vriend heeft die versie op mijn PC gezet, maar is door omstandigheden niet meer bereikbaar) denk ik eraan om een OEM-versie te kopen (win10 pro, ongeveer 20€).

Moet ik windows volledig opnieuw installeren of kan ik gewoonweg die oem code invullen.

Of is die OEM code enkel de cijfers zonder dvd, die zou per mail geleverd worden.

Graag uw mening aub, hopelijk is mijn licentie nog een paar dagen geldig.

Mvg Wb.057

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe is je huidige Windows 10 Pro versie tot stand gekomen? Is het een upgrade vanaf een geldige Windows 7 of 8.1 of is die destijds clean geïnstalleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die copie-DVD zal er dan wel eentje zonder licentie zijn, vandaar dat je een licentie wil gaan kopen.

Die OEM versie die je voor 20 euro wil gaan kopen is er zeer zeker ook een met een flink geurtje aan, dat zal u wel beseffen.

 

Hoe dan ook, aan de hand van een geldige licentiesleutel kun je een bestaande installatie van Windows 10 activeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de Pro versie niet activeren met een licentie van de Home.

Je hoeft echter niets te kopen als je dat niet wil. Ik neem aan dat je voor deze pc een licentie bezit van bv Windows 7 of Windows 8.1, of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je licentie hebt van Windows 10 pro dan kan je gewoon Windows 10 downloaden.

Je hoeft zelfs geen Windows 7 of 8 te hebben.

Mag zelfs op de schone harddisk of ssd geïnstalleerd worden.

Zelf heb ik ook een licentie gekocht van 27 euro en geen probleem mee.

De mijne bestaat al 2 jaar en bij een ander pc met een ander licentie ook geen probleem mee.

 

Uiteraard kan je meestal niet gebruiken bij uw huidige Windows 10 want je zal waarschijnlijk de laatste versie Windows 10 licentie hebben.

Of dat nu home of pro is maak niks uit: je zal opnieuw moeten installeren.

Maar dat is rap gebeurd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal moeten formatteren als je Windows 10 licentie van 20 euro hebt want dat is meestal van bedrijven of studenten.

Dus eerst uw data veilig zetten.

Indien je uw data op een ander partitie staat dan Windows partitie dan kan je gewoon installeren want dan zal uw data veilig zijn.

Maar als je verstandig bent maak je altijd een backup van uw data.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.