Ga naar inhoud

vreemde tekens i.p.v. afbeeldingen


theplayer

Aanbevolen berichten

Wij corresponderen regelmatig met vrienden in Amerika. Maar als zij met een telefoon een bericht sturen naar mijn e-mailadres en daar bijv afbeeldingen aan toevoegen, dan zijn die niet zichtbaar voor mij. Alleen maar vreemde tekens.

Ik kan niet zien of het in HTML is verzonden of alleen als tekst. Maar mijn berichten in HTML met afbeeldingen! zijn daar wel zichtbaar. Ik krijg echter dit:

 

image.png.a43a3316e4094821a1757d50e9bd3a30.png        image.png.33f1c88b8022928a551bb1fda7a953f4.png      image.png.a2ca662cc7da331e334fb7df32609fd5.png

 

Hoe krijg ik te zien wat daar staat?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, nokiaprox zei:

Volgens microsoft ontbreekt er een lettertype in Windows 7.

Ik zat gisteren ook al in die richting te denken: afzender gebruikt een bepaald font dat de bestemmeling niet heeft (en Windows kiest dan maar een ander font dat er volgens hem 'goed op trekt' - nu ja : je ziet wel dat het niet zo ... euh lukt in dit geval.

 

'k hoop dat het gaat lukken.

 

ps: 'k zat ook te denken aan afbeeldingen, maar dat kan niet want daarvoor zijn er veel te weinig tekens - dus denk ik eerder in de richting van die 'speciale lettertypes" van Windows, zoals deze:

image.png.a9a9aa9c3f67b230135eb136bf2918c4.png 

 

Nu, ik hoop dat die link van Nokiaprox helpt

 

(mogelijk kan de afzender ook vertellen wèlke tekens hij/zij in die berichten wil gebruiken - 'k denk dus dat het gaat in de richting van soortgelijke tekens:  image.png.42a57cb036a156adaf9cd5882cae4231.png (deze komen toevallig uit Iconic symbols - de voorlopers van de smileys dus)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 26-4-2018 om 22:24, nokiaprox zei:

Uit een ander topic van jou meen ik op te maken dat je Windows 7 gebruikt.

 

Volgens microsoft ontbreekt er een lettertype in Windows 7.
Hier kan je dit downloaden. Klik onder oplossing op de link 'Het updatepakket nu downloaden' naast jouw Windows-versie (x86 = 32 bit, x64 = 64 bit versie)

 Dank voor deze suggestie. Blijkt echter dat deze update al eerder is geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-4-2018 om 09:55, Passer zei:

(mogelijk kan de afzender ook vertellen wèlke tekens hij/zij in die berichten wil gebruiken - 'k denk dus dat het gaat in de richting van soortgelijke tekens: 

De afzender kennende (die meestal met een telefoon naar me mailt) vermoed ik dat het om een soort afbeeldinkjes gaat.  Nu blijkt dat wanneer ik die tekens kopieer en hier plak, ze ineens wel duidelijk zijn..:

🇮🇹🍕🥖🥗🍤🍷

 
🍾your 🎂 birthday 🎁     en in kleur
 
Maar in mijn mail staan er dus dit soort tekens: image.png.a955556bc0d62ed2c3bbce6cd5a802c3.png
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.