Ga naar inhoud

foto,s en filmpjes kijken


bernard

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee, VLC Player is gratis.

Bovenaan die pagina staat 4 of 5 dollar doneren, maar dat is niet verplicht.

——————————————————-

Maak de app Foto’s tot standaard fotoviewer:

Klik op Start (= het pictogram met de Windows vlag) > klik op Instellingen (= het tandwiel) > klik op Apps.

Klik in de linker kolom op Standaard-apps.

Kijk dan welk programma er in het rechter paneel staat onder Fotoviewer. Klik op dat programma; dan verschijnen er meer programma’s die je kunt kiezen als standaard fotoviewer. Kies dan de app Foto’s.

 

Het wordt ook hier uitgelegd door Menno Schoone (met een plaatje erbij): https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_10_instellingen_onderdeel_apps.html#standaardapps

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de app Foto,s nu als standaard fotovieuwer 

En VLC Player n voor foto,s en video,s

 

Blijf ik alleen met de vraag , hoe het kan dat als ik foto,s van mijn fototoestel naar ,,  mijn afbeeldingen ,, stuur , dat dan vervolgens de video,s NIET in Picasa kome , en de foto,s wel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel eerst een tegenvraag: welke extensie hebben de filmpjes die jij maakt met je fototoestel? Is dat mov, mp4 of een ander bestandstype?

 

Uit de afbeelding die je zelf plaatste in de startpost van dit topic leid ik af dat op jouw computer de extensies van bekende bestandstypes verborgen worden in de Verkenner. Windows doet dat standaard op iedere computer, maar ik vind dat geen goede instelling. Je moet vaak die extensie (= de letters achter de punt in de bestandsnaam) kennen om te weten met welk programma je dat bestand kunt openen.

Je moet er dus eerst voor gaan zorgen dat ook bekende extensies altijd getoond worden in de Verkenner. Gebruik daarvoor deze handleiding: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-bestandsextensie-tonen-in-verkenner-windows-10

 

Picasa zoekt standaard in de map Afbeeldingen naar bestanden met de extensies jpg, jpeg, bmp, png enz. Dat zijn gewone afbeeldingen, dus zelf geschoten foto’s en plaatjes die jij van internet hebt geplukt.

Wanneer jij wilt dat Picasa de map Afbeeldingen ook scant op de aanwezigheid van filmpjes, dan zul je in Picasa zelf aan moeten geven naar welke extensies er door Picasa gezocht moet worden.

Je weet intussen welke extensie de filmpjes hebben, die jij maakt met je fotocamera. Klik dan nu op de volgende link waarin door ErpCity wordt uitgelegd hoe je in Picasa zelf aan kan geven naar welke bestandstypen Picasa moet zoeken: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/796573-Video-en-foto-afspelen-in-picasa

 

Tenslotte: jij wilt die filmpjes vooral in Picasa zien omdat je via Picasa makkelijk die filmpjes kunt verzenden naar familie of kennissen via Gmail.

Maar controleer dan eerst of die filmpjes niet te groot zijn. In de Verkenner klik je met de rechter muisknop op een filmpje, en dan klik je op Eigenschappen. Je ziet dan hoe groot (in MB) het filmpje is. Aan de grootte van e-mails zit een maximum. Ook bij Gmail. De bijlage (= het filmpje) mag niet groter zijn dan 25 MB.

 

Zo, jij kunt weer even vooruit. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu niet in Picasa kijken, maar alleen in de Verkenner. Kijk dus in de Verkenner in de map Afbeeldingen naar een filmpje dat je kort geleden hebt gemaakt met je digitale camera. Wat voor extensie heeft dat filmpje? Bijvoorbeeld het filmpje met de naam P1090601, dat je in je startpost toonde.

Wat voor extensie staat daarachter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoort direct de extensie te kunnen zien, dus zonder rechtsklikken.

Heb je er nog niet voor gezorgd dat alle extensies getoond worden? Doen hoor! Voer dus uit wat hier staat: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-bestandsextensie-tonen-in-verkenner-windows-10

 

De extensie is dus mov. Nu moet je in Picasa aangeven dat ook bestanden met de extensie mov getoond moeten worden in Picasa.

Gebruik daarvoor de handleiding van ErpCity, waarvan ik je eerder al de link gaf.

 

Je filmpje dat slechts 1 minuut en 6 seconden duurt, is 84,9 MB groot. Ja, dat heb je met filmpjes. Die zijn vaak enorm groot in omvang. Zo’n filmpje kun je dus niet via e-mail versturen. Ook niet met Gmail. Jammer, maar helaas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.