Ga naar inhoud

foto,s en filmpjes kijken


bernard

Aanbevolen berichten

Goed zo, je hebt een vinkje gezet voor Bestandsextensies.

Nu zou je bij al je persoonlijke bestanden (afbeeldingen, video's, Word bestanden enz.) in de Verkenner steeds de extensie achter de naam moeten zien staan. Dus zonder dat je er met de muis naar toe gaat of op gaat staan.

Ik laat hieronder een deel van mijn map Video's zien:

 

5b0033f5a214e-2018-05-19_16_18_30-Video_

 

Steeds staat de extensie erachter: mp4, mpeg, wmv, wmv, mpg. (Ik heb de extensies rood onderstreept)

Wanneer ik het vinkje weghaal voor Bestandsextensies, dan verdwijnen de extensies meteen. Zet ik het vinkje terug, dan zie ik de extensies weer.

Probeer eens of dat bij jou ook zo gaat. Dus alleen een map openen en dan kijken of je de extensies ziet staan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, zo horen je filmpjes er in de Verkenner uit te zien. De extensie MOV staat er nu bij.

In de rechter benedenhoek zie je steeds een wit met oranje verkeerspilon. Dat is het pictogram van VLC Media Player.

Wanneer je dubbelklikt op een van die filmpjes, dan zal hij worden geopend door VLC Media Player.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je deze handleiding van ErpCity al uitgevoerd: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/796573-Video-en-foto-afspelen-in-picasa?p=5114555&viewfull=1#post5114555

 

Je moet dus zelf in Picasa aangeven dat .mov bestanden in Picasa getoond moeten worden.

 

Overigens moet jij je nog eens bedenken waarom jij die .mov filmpjes per se in Picasa wil zien. Jij dacht dat dat makkelijk was omdat je vanuit Picasa makkelijk bestanden kunt verzenden via e-mail. Maar dat gaat helemaal niet lukken met die .mov filmpjes. Die zijn vaak groter dan 25 MB per stuk. En zulke grote filmpjes kun je niet per e-mail verzenden. Of het zouden al heel korte filmpjes moeten zijn die slechts 15 tot 20 seconden duren. Hoe korter het filmpje, hoe kleiner het bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is het ene .mov filmpje het andere niet.

.MOV is een bestandstype dat ontwikkeld is door Apple. 

Helemaal onderaan zie je in jouw afbeelding ook nog staan: QuickTime-flims (.MOV). Die kun je niet aanvinken, want daarvoor moet het programma QuickTime op je pc staan. 

Blijkbaar horen jouw .mov filmpjes tot die categorie en worden ze daarom niet getoond in Picasa. Dat denk ik; ik weet het niet helemaal zeker.

 

Een oplossing zou dan zijn om QuickTime voor Windows te installeren op je pc. En .mov bestanden zou je dan moeten koppelen aan / associëren met QuickTime. Dan zullen die .mov filmpjes waarschijnlijk wél getoond worden in Picasa.

Toch raad ik je ten sterkste af om QuickTime voor Windows te installeren op je pc!

Vroeger maakte Apple een versie van QuickTime voor Apple computers en een andere versie van QuickTime voor Windows computers. Ruim 2 jaar geleden heeft Apple echter de ondersteuning van QuickTime voor Windows gestopt. Dat betekent dat er geen nieuwe versies meer komen voor QuickTime voor Windows en ook geen beveiligingsupdates.

De laatste versie van QuickTime voor Windows is zonder meer niet veilig. Lees daarover dit bericht dat dateert van 15 april 2016: https://www.nu.nl/internet/4247283/windows-gebruikers-moeten-quicktime-verwijderen.html

 

Hoe graag je ook zou willen dat de .mov filmpjes die jij maakt met je digitale camera, getoond worden in Picasa, ik vrees toch dat het niet mogelijk is zonder QuickTime te installeren en dat laatste moet je echt niet gaan doen.

Je werkt graag met Picasa. Dat kan ik begrijpen, want dat deed ik vroeger ook. Maar sommige dingen, die vroeger wel konden, kunnen nu niet meer, omdat dat niet veilig meer is. Net als QuickTime for Windows wordt ook Picasa al ruim 2 jaar niet meer ondersteund. Je kunt Picasa nog wel blijven gebruiken, maar soms stuit je op problemen (zoals het tonen van .mov filmpjes in Picasa) die niet meer opgelost kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal weer hardstikke duidelijk ( voor mij ) uitgelegd , maar inderdaad jammer ,

Toch wil ik het volgende nog graag even laten zien /weten 

Ik heb zegge en schrijve 1 fimpje van m,n kleinzoon , en die staat wel in picasa , maar dat is dus ook de enigste .

Hoe komt deze daar dan in terecht ?

( mpv ??????)

j.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat filmpjes met de extensie .mov niet in Picasa terechtkomen. Het filmpje van je kleinzoon heeft een andere extensie, namelijk de extensie .mpg. Die .mpg filmpjes komen wel in Picasa terecht.

 

Ik heb speciaal voor jou een van mijn pc's opgestart waar Picasa nog op staat. Filmpjes sla ik niet op in de map Afbeeldingen, maar in de map Video's. Ik heb in Picasa aangegeven dat de map Video's gescand moet worden op de aanwezigheid van filmpjes waarbij ook de submappen moeten worden meegenomen.

Dat is ook netjes gebeurd. Via de Verkenner zag ik dat er in de map Video's 2 filmpjes staan met de extensie .mov. Die twee .mov filmpjes zijn ook bij mij niet opgenomen in Picasa. De meeste andere filmpjes wel. Die andere filmpjes (die wel opgenomen zijn in Picasa) hebben een van de volgende extensies: wmv, avi, mpg, mpeg.

Ook een paar filmpjes met de extensie .mp4 zijn niet opgenomen in Picasa.

Blijkbaar kan Picasa .mp4 en .mov filmjes niet laten zien. Die zul je dus gewoon via de Verkenner moeten openen.

Het is jammer, maar ik weet hier helaas geen goede én veilige oplossing om .mov filmpjes toch in Picasa te kunnen tonen.

 

Nog een paar weetjes over Picasa:

Als je in Picasa onder iedere foto en video de naam + extensie wil zien, dan kun je dat zo regelen: Klik in de menubalk van Picasa op Beeld > Titel > Bestandsnaam.

 

Als je in Picasa graag wat meer informatie wilt over een foto of over een afbeelding, dan tover je het Eigenschappenvenster tevoorschijn.

Dat doe je door in de menubalk te klikken op Beeld en dan moet er een vinkje staan voor Eigenschappen. Het Eigenschappenvenster verschijnt dan helemaal rechts in beeld.

Bij foto's zie je dan van de geselecteerde foto in dat Eigenschappenvenster de naam, de grootte in KB of MB, de afmetingen (in pixels), de opnamedatum enz.

Bij video's zie je o.a. de bestandsgrootte, de lengte (hoe lang duurt het filmpje), de filmsnelheid (het aantal frames per seconde).

 

Maar misschien had je dat allemaal zelf al ontdekt, want jij gebruikt Picasa vaker dan ik...

 

Groeten,

porrelaar

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat jij zelf de filmpjes niet in een map in mijn afbeeldingen opslaat , maar in de map video,s  .

Volgens mij kan ik dat dan ook beter doen ? want ik heb links op de bijlage de map video,s staan , maar die is bij mij leeg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.