Ga naar inhoud

Update 1803


Theo2602

Aanbevolen berichten

In elk geval zie ik windows.old staan. die is alleen al 28 GB. Blijkbaar heb je onlangs windows ge-upgrade. Volgens mij verdwijnt die windows.old na 'n maand vanzelf. Je kunt hem echter ook zelf wissen. Zorg dan wel dat er geen data meer in staat die je nog nodig hebt en na het verwijderen kun je niet meer terug naar je voorgaande windows versie.

Verwijderen doe je via de verkenner "eigenschappen" "schijfopruimen" en vervolgens naar "systeembestanden opschonen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 GB  is enorm veel ruimte.

Zolang uw Windows goed werkt kan je dat verwijderen want dat heeft dan totaal geen nut meer.

18-05 grote update gekregen naar 1803 versie

Gisterenavond old verwijdert.

Nu blijft er slechts 50 Gb nodig om alles goed te werken (Windows en programma's)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de update minder plaats inneemt op een laptop dan op een desktop is het raar dat het op mijn laptop niet lukt,

Ik moet een andere externe opslagruimte aankoppelen en ik doe dat maar het lukt niet.

Bij het heropstarten lukt het niet, wel het ganse oploaden.

Bij het heropstarten zou je dan de externe schijf moeten loskoppelen of eraan laten?

Ik zal het volgende week nog eens proberen, want ik heb ook maar weinig harde schijf natuurlijk

Ik zal eens in de winkel vragen of dat uit te breiden is of ik best een andere koop (ik heb aspire switch 10 E)

 

Valencia: wil je niet meeliften in dit onderwerp?  Indien je zelf dingen wil vragen, maak je dan een nieuw topic aan? - Passer

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Theo2602 zei:

Hoe kan het dat op mijn laptop Windows 10 1803 maar 18,4 GB is en op mijn desktop 41,5GB????

ik ben in deze materie niet erg thuis, maar er bestaat ook iets als een 'uitgeklede' windows: de minimumversie van Windows 10 - met een hoop tramelant minder. Mogelijk staat er op je laptop zo'n minimale Windows en op je PC niet (dat zou het kunnen verklaren denk ik?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik reeds had gezegd maar blijkbaar wil je dat niet doen:

Je kan minstens 28.8 GB verwijderen.

In Windows bij C:\Windows\SoftwareDistribution  kan je minstens 15 GB verwijderen.

Gewoon rechts onderaan op vergrootglas deze tekst kopieren en plakken. C:\Windows\SoftwareDistribution

Maak daar de mappen download en datastore leeg.

Het is mogelijk dat je in datastore niet alles weg kan krijgen maar dat is niet erg.

 

Windows.old kan je niet in Treesize met de rechtermuisknop verwijderen (andere zaken wel wat niet van Windows is)

 

Al reeds vermeld:

Nota: als Windows goed werkt en wacht nog een paar dagen dan kan je Windowsl.old verwijderen bij schijfopruiming en daar op systeembestanden opschonen en Windows.old aanvinken en op OK klikken. Opgelet: dit kan heel lang duren eer het klaar is!!!!!!

 

Bij SoftwareDistribution leeg maken kan je op die manier rommel verwijderen en opnieuw mooie update krijgen.

Sommige update mislukken vanwege die rommel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.