Ga naar inhoud

Opstartscherm


Yvan Vertongen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn laptop draait op Windows 8.1 en ik gebruik als zoekmachine de gewone Google. Wanneer ik mijn computer opstart, krijg ik uiteraard mijn opstartscherm (van Asus) met de icoontjes zoals AVIRA, vuilbak, ... Na een poosje komt er echter automatisch een kleiner scherm bij: dat van Google. Wanneer ik dat scherm sluit, verschijnt er na een tijdje terug automatisch een kleiner scherm:: dat van ASK. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat enkel het opstartscherm verschijnt en niet meer die kleinere schermen? Het vertraagt mijn computer. Ik wil trouwens Google opstarten via een icoontje op het opstartscherm. Dank bij voorbaat voor uw antwoord.

Mvg,

Yvan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We gaan je pc in stappen schoonmaken, lukt een stap niet ga je door met de volgende stap.

Lees eerst alles rustig door en voer het dan uit:

 

Stap 1.

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Ask Toolbar <--staat er 2x in als het goed is dus dan allebei verwijderen.
    • Ask Toolbar Updater
    • Google Toolbar for Internet Explorer
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

 

 

Stap 2.

Belangrijk: ga naar de map Downloads open die en Sleep FRST naar je bureaublad!

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekstfixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Mag de "Google Toolbar for Internet Explorer" niet blijven staan? Het is zo dat, indien ik click op het "Internet Explorer"-icoontje, automatisch Google opgestart wordt. Deze heeft een Toolbar met o.a. de "Favorieten". In deze "Favorieten" staan websites die mijn echtgenote nodig heeft voor haar werk. Wanneer ik Toolbar verwijder, ben ik ook deze favorieten kwijt ...

Ik heb nog een tweede icoontje "Google" maar indien ik deze aanclick, opent wel Google maar zonder Toolbar. Verder heb ik nog een icoontje "Bing" en een icoontje "Ask".

 

Mvg,

Yvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Oke, deze Toolbar word gezien als malware maar als jullie die willen blijven gebruiken is het jullie keuzen.

Ik zal ze uit de fix halen maar bepaalde malware scanners kunnen hem verwijderen waar ik niks aan kan doen.

Maak voor de zekerheid wel een back-up van al de Favorieten, dit is zo wie zo altijd aan geraden om te doen.

Ik heb het stappen plan veranderd:

 

Stap 1.

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Ask Toolbar <--staat er 2x in als het goed is dus dan allebei verwijderen.
    • Ask Toolbar Updater
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

 

 

Stap 2.

Belangrijk: ga naar de map Downloads open die en Sleep FRST naar je bureaublad!

 

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

5af7f4ba11a8a-Screenshot-2018-5-10_tekstfixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

We doen het ook instappen om je van je problemen af te helpen:

 

Download 536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.pngAdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

 

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.

  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.


  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.


  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.


  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.


  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.(Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.