Ga naar inhoud

Opstartscherm


Yvan Vertongen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Op mijn bureaublad staan o.a. de volgende 2 pictogrammen:

- Avira = wit parapluutje op rode achtergrond

- Avira center = rood schildje op witte achtergrond

Dubbelklik ik op "Avira", dan krijg ik een kleiner scherm met o.a. de toestand van mijn laptop: BESCHERMD.

Dubbelklik ik op "Avira center", dan krijg ik de mogelijkheden tot updaten, scannen, ...

Normaal gezien staat er rechts onderaan ("systeemvakpictogrammen") eveneens een pictogram van Avira (wit parapluutje op rode achtergrond). Wanneer ik met het pijltje (cursor) tegen het pictogram kom, verschijnt een rechthoekje met daarin 3 regeltjes: Avira; Status: Beschermd; Laatste update: Vandaag. Op mijn laptop met Windows 10 heb ik juist hetzelfde ... alleen is de tekst in het Engels en bevindt het pictogram zich in het schermpje "Verborgen pictogrammen weergeven".

Bij het opkuisen van mijn laptop (met Windows 8.1) was dat pictogram (rechts onderaan dus) verdwenen. Bij het opstarten van de laptop, verscheen er wel een pictogram (wit parapluutje op rode achtergrond) met in het rechthoekje de tekst "initialiseren" maar na een tijdje verdween dit en dat was het.

Ik heb de computer heropgestart en wanneer het pictogram onderaan rechts verscheen (initialiseren), heb ik dubbel geklikt op hetzelfde pictogram op het bureaublad. Ik kreeg (waarschijnlijk na de update) een kleiner scherm met o.a. de toestand van mijn laptop: BESCHERMD en (raar maar waar) het pictogram rechts onderaan bleef staan maar nu met in het rechthoekje de drie regeltjes. Dat probleem is dus opgelost: ik kan dus steeds zien of mijn laptop beschermd is en wanneer de laatste update heeft plaats gevonden door het pictogram met het pijltje (cursor) aan te raken.

Voor mijn andere laptop (met Windows 10) heb ik dezelfde procedure gevolgd. Hier staat dat pictogram bij "Verborgen pictogrammen weergeven" = het "dakje" rechts onderaan aanklikken. Dezelfde 3 regeltjes (maar in het Engels) verschijnen wanneer ik met de cursor het pictogram aanraak. Dit probleem is dus ook opgelost alleen ... dien ik die procedure te herhalen telkens na een update van Windows 10. Waarom? Weet ik niet.

 

Mvg,

 

Yvan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avira met Witte achtergrond hoeft je alleen gebruiken als het echt nodig is.

 

Ik had het over de rode achtergrond en hier onder is dat ook van toepassing.

Rechts onderaan ziet je Avira met rode achtergrond en dat is de standaard programma

Zachtjes erop klikken geeft de melding zoals je reeds zegt: Avira; Status: Beschermd; Laatste update: Vandaag

Met linkermuisknop kan je avira starten.

Met de rechtermuisknop kan Avira bijvoorbeeld doen stoppen.

 

Dus met de linkermuisknop op Avira met rode achtergrond klikken en dan op uw naam klikken en dan komt je online bij Avira.

Op die manier kan je overal ter wereld dat nakijken.

 

Het kan zijn dat icoontje met Avira met rode achtergrond niet in taakbalk zit.

In dat geval zit hij normaal gezien rechts onderaan op pijltje klikken

 

avira01.jpg.83640332c238e0991179f7e678233822.jpg

 

Je kan icoontje dat op bureelblad bevindt ook slepen naar taakbalk.

Dat geldt voor elke programma dat je aan taakbalk wilt plaatsen.

 

Indien ondanks icoontje niet aanwezig is dan kijken met de rechtermuisknop op takenbalk en dan takenbeheer (of CTRL + ALT + DEL) bij opstarten kijken of Avira wordt opgestart.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Op mijn laptop (Windows 8.1) staat het icoontje van Avira (wit parapluutje op rode achtergrond) op het bureaublad als "Avira", op de taakbalk links onderaan als "Avira Connect" en op de taakbalk rechts onderaan waar ik kan zien of de laptop al dan niet beschermd is en wanneer de laatste update heeft plaats gevonden.

 

Mvg,

 

Yvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.