Ga naar inhoud

Namen staan dubbel


abbs

Aanbevolen berichten

Ik had het ook gezien, abbs, en ik ben ook (nog) niet dronken.

Het komt overal voor. Dus niet alleen bij Software, maar ook bij Hardware.

 

Wat is er dan aan de hand? Als lid van PCH kun je een eigen profielafbeelding kiezen; iets wat abbs en ik ook hebben gedaan.

Wanneer je geen eigen afbeelding kiest, dan hoor je van de forumsoftware een standaard pictogram te krijgen met daarin de eerste letter van je gebruikersnaam. Soms gebeurt dat echter niet.

Hieronder een knipsel uit dit topic in de sectie Hardware: https://www.pc-helpforum.be/topic/68899-hp-4524-all-in-one/?tab=comments#comment-541252

 

 

5b055a764cf83-PCH_profielafbeeldingen.pn

 

Bij falstring is dat wel gebeurd. Hij kreeg een gekleurd vierkant met daarin de letter F van falstring. (de achtergrondkleur lijkt willekeurig gekozen, want andere leden wier naam met een F begint, kunnen een heel andere achtergrondkleur krijgen)

Bij Yvan Vertongen is dat (nog) niet gebeurd. In plaats van de profielafbeelding (de letter Y in het geval van Yvan Vertongen) zie je dan zijn doorgestreepte naam.

 

Het is dus niet afhankelijk van het onderdeel van het forum, maar van de naam van het forumlid bij wie je dat ziet.

 

Als tweede voorbeeld toon jij in je afbeelding Brian van Senten. Hij heeft intussen een eigen pictogram gekregen: de letter B op een lichtblauwe achtergrond:

 

5b055d14ab6fc-Brian_van_Setten.png

 

Bij Brian van Senten is het probleem dus al binnen 2 uur na zijn registratie op dit forum opgelost.

Bij sommige andere leden duurt dat wat langer. Zo is Yvan Vertongen al lid sinds 17 december 2017, maar hij heeft nog steeds geen eigen profielafbeelding gekregen:

 

5b055e04dc38b-Yvan_Vertongen__in_Leden_-

 

Dat zou in zijn geval een gekleurd vierkant moeten zijn, met daarin een witte Y.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeiend probleem dat ook het Sherlock-gevoel in mij even deed opveren ! En heb toch - min of meer - de reden van het ontbreken van een afbeelding ontdekt ... tot op heden zijn er twee oorzaken die ik ontdekt hebt in onze database.

 

1. de voorbeelden die jullie hebben gevonden, worden veroorzaakt door accounts waarbij een synchronisatie met Twitter is gebeurd. Indien deze synchronisatie wordt opgeheven, verschijnt het letter- of cijferpictogram dat bij de naam van het account hoort.

 

2. er zijn er nog anderen die eveneens geen pictogram krijgen. Alle account die beginnen met het cijfer 0 worden eveneens zonder afbeelding getoond. Waarom dit enkel bij het cijfer 0 is, is me nog een raadsel, want bij andere cijfers wordt er wel een pictogram toegevoegd.

 

Dat wordt nog even verder puzzelen :xd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De forumsoftware zorgt nog voor meer problemen i.v.m. het pictogram bij de leden. Bij leden die hun account hebben aangemaakt via Facebook, wordt eveneens geen pictogram getoond. Een code .profilepic wordt weggeschreven in de database, maar belemmert het verschijnen van een pictogram bij de naam van de leden.

 

Het is ook niet helemaal duidelijk of bij nieuwe leden die wel degelijk een foto uploaden, deze foto naar het pictogram verhuist. Bij leden die dit effectief gedaan hebben, wordt deze foto wél gebruikt als omslagfoto bij hun profiel ... maar worden zij eveneens het slachtoffer van bovenstaand probleem door de Facebook-inlog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, porrelaar zei:

Jammer dan, ik heb het al gelezen en ik kan die post morgen weer lezen en volgend jaar ook nog.

als ge nog leeft ja ..... :xd:  - Nee, Kweezie dacht dat hij in het modgedeelte zat, toen hij het opmerkte verborg hij het bericht - niet dat niemand het mocht lezen (het ging gewoon over hoe je dit als mod-zelf kon oplossin) - maar omdat het voor gewone posters toch geen belang heeft.

 

En fris mijn geheugen eens op: waarover heb je het met mij gehad? ... ? - ach ja...  ergens begint er vaagweg een lampje te branden - maar 'k dacht dat ik het al aan Karel doorgegeven had ? ? - nu, dat kan jij niet weten natuurlijk - maar dank je dat je het nog eens meldt, mogelijk zijn er toch nog zo (stilzwijgend) anderen die mee kunnen lezen...

(Nu leest Kape dit ook en die zal wel in actie schieten denk ik :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderd onderwerp. Heb je een gelijkaardige vraag? Start dan een nieuw topic in dit forumonderdeel aub.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.