Ga naar inhoud

Laptop loopt vast bij opstart na update


Ldnys

Aanbevolen berichten

Druk op <F12> wanneer het Dell-logo verschijnt om een eenmalig startmenu te openen met een lijst van geldige opstartapparaten voor de computer. De in het opstartmenu vermelde apparaten hangen af van de opstartapparaten van de computer.

Hier een voorbeeld waarbij er GEEN opstartbaar usb-apparaat is aangesloten.

  • Internal HDD (Interne vaste schijf)

  • CD/DVD/CD-RW Drive (Cd/dvd/cd-rw-station)

  • Onboard NIC (Ingebouwde netwerkadapter)

  • BIOS Setup-programma

  • Diagnostics (Diagnoseprogramma). Hiermee start u het diagnoseprogramma PSA (Pre-boot System Assessment).

Je kiest in dat menu het apparaat waarmee je wenst op te starten. In uw geval gaat het om een usb-stick.

 

Dit menu is handig wanneer u vanaf een bepaald apparaat wilt opstarten of een systeemdiagnose wilt uitvoeren. Het gebruik van het opstartmenu verandert niets aan de in het BIOS opgeslagen opstartvolgorde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dankjewel voor alle info. Sommige dingen zijn echt Chinees voor mij want ik ben een echte computerleek.

Ik ben voor de zekerheid nu nog enkele belangrijke bestanden via kladblok op een vrije USB aan het zetten zodat ik ze straks zeker nog heb. Morgen probeer ik opnieuw met de installatie-USB die ik maakte.

Hopelijk lukt het allemaal en kan ik morgen weer aan de slag op mijn laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag droske

ik heb zonet met de f12-toets er voor kunnen zorgen dat ik opstart vanaf mijn USB.

Ik probeerde de stapjes te volgen die in jouw link beschreven stonden en dat ging eerst goed maar zit nu vast bij "geavanceerde opties" daar zou ik moeten kiezen voor "deze pc opnieuw instellen" zodat ik dan daarna voor "mijn bestanden behouden" kan kiezen. Alleen zie ik nu dit scherm (zie foto) en kan ik dus niet op "deze pc opnieuw instellen" klikken...

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ook weer sorry voor het wachten op mijn antwoord. Pech achtervolgt me want dit antwoord plaats ik vanaf mijn ziekbed in het ziekenhuis.

 

Ben je wel zeker dat je van je usb-stick bent opgestart?

Zo ja, dan moet je ook deze vensters gezien hebben alvorens je het venster met de verschillende opties kreeg:

image.png.34775d65ebf86a7d48f552a27371e19a.png

 

image.png.c78e87e963719aee7360bfc0936b7ae4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeioei hopelijk niets ernstigs! Veel beterschap!

ik heb de bovenstaande schermpjes inderdaad gezien en goed ingevuld en zo! Nadat ik op "uw computer herstellen" klik kom ik op het "kies een optie" scherm waarna ik dus op "problemen oplossen" geklikt heb en dan weet ik het dus niet meer...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Ldnys zei:

Oeioei hopelijk niets ernstigs!

Ik hoop over enkele dagen deze bladzijde te kunnen omdraaien. Op dit ogenblik gaat het redelijk goed met me en zorgt deze hobby voor welgekomen afleiding.

 

41 minuten geleden, Ldnys zei:

ik heb de bovenstaande schermpjes inderdaad gezien en goed ingevuld en zo! Nadat ik op "uw computer herstellen" klik kom ik op het "kies een optie" scherm waarna ik dus op "problemen oplossen" geklikt heb en dan weet ik het dus niet meer...

Dan ben je goed op weg dunkt me. Ik sluit niet uit dat de venstertjes die u krijgt afwijken van deze in de handleiding. Alles evolueert namelijk oh zo snel.

 

10 uren geleden, Ldnys zei:

ik heb zonet met de f12-toets er voor kunnen zorgen dat ik opstart vanaf mijn USB.

Ik probeerde de stapjes te volgen die in jouw link beschreven stonden en dat ging eerst goed maar zit nu vast bij "geavanceerde opties" daar zou ik moeten kiezen voor "deze pc opnieuw instellen" zodat ik dan daarna voor "mijn bestanden behouden" kan kiezen.

In het venster "Geavanceerde opties" mag je normaal niet komen. Zie onderstaande afbeeldingen uit de handleiding:

 

image.png.9b459bcdde079672c3cf24c8cf62cda7.png

 

En nu op "Deze pc opnieuw instellen" klikken i.p.v. op "Geavanceerde opties".

image.png.0ec8d4c6eccbdd265a69efdd82452612.png

 

Zie vervolg in de handleiding en tracht bij alles zelf ook zo goed mogelijk logisch na te denken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje droske om mee te denken.

Ik klik dus niet op "geavanceerde opties" ik heb gewoon op "problemen oplossen" geklikt en kom dan zonder tussenscherm terecht bij "geavanceerde opties"... weet dus niet hoe ik bij "pc opnieuw instellen" geraak want dat zie ik niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.