Ga naar inhoud

Laptop loopt vast bij opstart na update

Aanbevolen berichten

Ik heb gisterenavond onnadenkend een update aanvaard. Deze morgen was mijn laptop nog steeds niet klaar met die update. Uiteindelijk moest ik een toetsenbordindeling kiezen en daarna een optie waarbij "doorgaan naar Windows rollback" werd aangeraden. Alleen blokkeert het dan precies en keer ik weer terug naar de toetsenbordkeuze.

Ik koos al eens een andere toetsenbordinst maar dat veranderde niets. Ik koos ook al eens voor "ander besturingssysteem" en dan voor "Windows 10 op volume 3" en dan kom ik op mijn loginscherm. Als ik dan mijn wachtwoord geef, krijg ik eerst een foutmelding (zie hieronder) en dan kom ik op een bijna zwart bureaublad waar ik nergens op kan klikken. Ik kan wel ctr-alt-Del doen maar daar ben ik niet veel mee zeker?

wie kan mij helpen?!

ik wil gewoon terug aan mijn documenten voor mijn werk kunnen!

alvast bedankt voor de tips!

Plaatje.thumb.jpg.f0a112f8113055133547b6b845e8414b.jpg

(plaatjes gedraaid - Passer)

aangepast door Passer
Link naar bericht
Delen op andere sites

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

15 minuten geleden, Ldnys zei:

Ik koos ook al eens voor "ander besturingssysteem" en dan voor "Windows 10 op volume 3" en dan kom ik op mijn loginscherm.

Hier kan afgeleid worden dat je meer dan één besturingssysteem op je pc hebt staan. Misschien wist je dat zelf niet.

Misschien ooit een nieuwe installatie uitgevoerd op een andere partitie. Al dan niet onwetend.

Kun je hier iets over vertellen?

Beschik je over een Windows 10 installatie DVD of USB stick?

https://www.pc-helpforum.be/topic/67831-windows-10-downloaden-en-op-een-opstartbare-installatie-dvd-branden/

https://www.pc-helpforum.be/topic/67830-windows-10-downloaden-en-een-opstartbare-installatie-usb-stick-maken/

Je gebruikt je pc blijkbaar voor je werk, dan mogen we toch zeker wel aannemen dat je over een systeem back-up beschikt. Of toch weer niet?

aangepast door droske
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken er eerlijk gezegd niet veel van. Het is een Dell-laptop die geleverd werd met alles er op en er aan. Nooit een cd of USB gebruikt om er een ander besturingssysteem of zo op te zetten. Ik dacht dat ik gewoon "Windows 10" had.

Raad je mij aan om zelf zo'n cd of USB te maken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

17 minuten geleden, droske zei:

Je gebruikt je pc blijkbaar voor je werk, dan mogen we toch zeker wel aannemen dat je over een systeem back-up beschikt. Of toch weer niet?

Ik ben leerkracht en gebruik mijn persoonlijke laptop voor toetsen, lesvoorbereidingen, evaluaties, puntenlijsten. Om de maand of zo maak ik een backup van mijn bestanden (ik zet ze op een externe harde schijf) maar van "systeembackup" ken ik niets... :(  Morgen hebben de kindjes een belangrijke toets... hopelijk kan ik die nog recupereren want mijn backup is al weer een maand geleden.... :( 

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden, Ldnys zei:

Raad je mij aan om zelf zo'n cd of USB te maken?

Ja, dat biedt u o.a. de volgende mogelijkheid: https://www.pc-helpforum.be/topic/59775-je-pc-vernieuwen-zonder-dat-dit-invloed-heeft-op-je-bestanden-in-windows-10/?do=findComment&comment=471450

Eenmaal je het volgende venster krijgt kun je ook eerst nog eens Opstartherstel proberen. Die optie verschijnt in een vervolg op Problemen oplossen.

image.png.5c3480a71ec56fa4dafe81b08e71c7f6.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden, Ldnys zei:

van "systeembackup" ken ik niets... :( 

Als je eens alles terug op de rails hebt dan neem je mijn onderschrift maar eens door.

7 minuten geleden, Ldnys zei:

Om de maand of zo maak ik een backup van mijn bestanden

Dat zou in uw geval dagelijks mogen (moeten) zijn. Het is dan een taakje van een minuutje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo

Ik heb succesvol zo'n windows 10 installatie usb-stick gemaakt met de laptop van mijn man.

Ik heb deze in mijn te herstellen laptop gestopt en daarna opgestart.

Nu kwam ik terug op de toetsenbordinstellingspagina. Na de keuze voor Belgisch (punt) kom ik op onderstaande pagina (sorry, weet niet hoe ik de foto moet draaien).

Wat doe ik nu? Ik vermoed dat hij nu niet via die usb is opgestart of toch wel? (sorry ik ken er niet veel van)

image.png.0304d7c795cb2c1e0ec567fd428d0177.png

Alvast bedankt!

(ldnijs, als jij je smartphone nu eens in de andere richting houdt, is het voor lezers makkelijker je foto te bekijken...)

aangepast door Passer
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry voor het wachten. Ik heb nog geen seconde eerder de tijd gehad.

Zo te zien ben je NIET van de usb-stick opgestart.

Geef eens het merk en het model nummer van je laptop zodat ik weet hoe je bij uw pc naar het opstartmenu kunt gaan en kunt aangeven dat er van de usb-stick moet opgestart worden.

In de marge:

Toevallig ben ik deze voormiddag bij iemand identiek hetzelfde probleem tegen gekomen. Die persoon had helemaal geen back-up van zijn data en was ook niet in het bezit van een externe harde schijf. Die gaat hij nu aanschaffen. Daarna wordt eerst de harde schijf uit de laptop gehaald en aan een andere computer gekoppeld. Zo kan er alsnog een back-up van de data op de externe harde schijf opgeslagen worden. Pas daarna zal er een herstel van Windows 10 uitgevoerd worden met behoud van data.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.097
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    PatG
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Gast
      Door Gast
      Ik heb gisteren eenn beveiliging van,
      Microsoft Security Essentials gedownload
      en geinst.
      Weet iemand hier iets van.

• Door Joseph Van den Avont
      Ik heb onlangs een pc  via 2dehands.be en heb al meerdere keer met mijn bootable windows usb stick windows te installeren, maar steeds kom ik bij onderstaande scherm terecht bij het instellen van Windows. Dit vraagt om in te loggen met een email van dit bedrijf. Mijn vraag is, hoe kan ik dit omzeilen?

Vriendelijke groeten,
      Joseph

• Door Ron88
      De pc van mijn vrouw, een HP Pavilion 590-p0920nd , blijft ineens hangen in rebooten.
      In de bijlage de verschillende stappen.
      Na dit proces sluit de pc af om vervolgens weer met luid piepen opnieuw te beginnen. 
      De pc is 5 maanden oud.
      Is dit met jullie hulp op te lossen?

• Door dreivilo47
      Ik dacht dat alle stuurprogramma's (drivers) up-to-date zijn als de laatste Windows Updates bijgewerkt worden.  Blijkbaar niet als ik ScanCircle uitvoer op m'n laptop.  Dan zijn er van 20 stuurprogramma's een nieuwere versie beschikbaar.

Via Apparaatbeheer (devmgmt.msc) kan je manueel een stuurprogramma bijwerken.  Dit is arbeidsintensief als je er enkele moet doen.
      Er is een snellere manier om dit te doen, nl. een driver updater tool.  Maar welke gratis tool is nu de beste?: Snappy Driver Installer, Driver Booster, DriverPack Solution, ...?

Of is er nog een andere manier in Windows 10 buiten Apparaatbeheer?
    • Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

Hier de macro :

Option Explicit

Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

Dim bContinue As Boolean

bContinue = True
      iRow = 2

' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."

' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
  • Nieuwe aanmaken...