Ga naar inhoud

Cortana


sers

Aanbevolen berichten

Goede avond,

Ik help mijn buren weleens als e eenvoudige problemen op hun pc zich voordoen. Althans ik probeer te helpen.

Een van mijn  (bejaarde) buren heeft een probleem met zijn  pc.

Hij heeft een paar dagen geleden een grote update van windows gekregen en dat duurde erg lang volgens hem.

Toen heeft hij de PC uitgezet omdat het al laat was.

Als je nu de computer opstart krijg je het gewone startscreen te zien.

Als je vervolgens verder wilt gaan krijg je een blauw screen met de vraag of je Cortana (spraakgestuurd) wilt gebruiken of niet.

hier kan ik niet uitkomen. Controle Alt delete werkt niet behalve afmelden en als je dan weer opstart krijg je hetzelfde

Hij heeft de CD's niet meer. PC is een jaar of 5 oud.

Ik denk dat het eea te maken heeft met afbreken van de update

Heeft iemand een idee

 

Alvast bedankt voor uw antwoord

mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, sers zei:

Als je vervolgens verder wilt gaan krijg je een blauw screen met de vraag of je Cortana (spraakgestuurd) wilt gebruiken of niet.

Deze updates mag je nooit afbreken. Gewoon de pc aan laten staan. Dan zie je de volgende ochtend wel hoe ver het staat.

Ik vermoed dat de pc bezig was met het installeren van versie 1803 van Windows 10.

Zet de pc aan. Op de vraag of je Cortana wilt gebruiken, antwoord je Nee.

Er zullen nog meer vragen komen. In overleg met de buren beantwoord je de vragen die daarna nog gesteld zullen worden. (Ik meen dat ik alle vragen met Nee heb beantwoord, maar dat weet ik niet zeker meer.) Daarna pas kun je Windows weer gewoon gaan gebruiken. Je kunt die vragen dus niet overslaan.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

goede avond,

OPGELOST!!!

Ik ging bij de buurman weg om b.g. bericht aan u te schrijven.

Ondertussen kwam zijn kleindochter op visite en heeft het probleem opgelost.

Hoe zij het eea heeft gedaan weet de buurman niet.

Ben wel nieuwsgierig en zal het haar vragen als ik haar zie.

Belangrijkste is dat het weer werkt.

U kunt dit sluiten

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, sers zei:

Als je vervolgens verder wilt gaan krijg je een blauw screen met de vraag of je Cortana (spraakgestuurd) wilt gebruiken of niet.

Het gaat hier om de privacy instellingen.

Er passeren zo een aantal vensters waarin je telkens moet kiezen tussen twee opties.

 

Je bent niet de enige die hier geen raad mee weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porrelaar,

 

Om het e.e.a. verder toe te lichten....De kleindochter had simpelweg de stekker eruit getrokken (Ik had hem alleen uitgezet) en weer ingeschakeld.

Toen de vragen beantwoord en het ding werkt weer zoals het moet.

Ondertussen heb ik ook die update gehad en na beantwoorden vd vragen geen problemen ondervonden

Nogmaals bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, sers zei:

De kleindochter had simpelweg de stekker eruit getrokken

Vertel je dochter dat ze dat nooit meer mag doen. Hierdoor kan de harde schijf schade oplopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.