Ga naar inhoud

Dual boot Windows 7 prof en Windows 10


fatman

Aanbevolen berichten

Inmiddels ben ik erachter dat het opstart probleem in de EUFI Bios zit en nergens anders 

Dat kan alleen als je iets gewijzigd had.

In principe moet je niet in de bios zijn tenzij je boot tijdelijk wilt instellen.

Ga naar de bios en klik op F5 zodat het weer terug naar default gaat en start uw pc op.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stegisoft zei:

Inmiddels ben ik erachter dat het opstart probleem in de EUFI Bios zit en nergens anders 

Dat kan alleen als je iets gewijzigd had.

In principe moet je niet in de bios zijn tenzij je boot tijdelijk wilt instellen.

Ga naar de bios en klik op F5 zodat het weer terug naar default gaat en start uw pc op.

 

 

 

Zelfs F5 in de Bios heb ik geprobeerd, meer als een zwart scherm krijg ik niet. Maar ik heb de SSD waar W10 op staat (P5) als opstart ingesteld in de Bios, en krijg vervolgens het keuze menu W10 of W7 beide werken prima, maar als ik de vroegere W7 SSD als opstart in de Bios in stel, gaat het fout.

Het probleem is begonnen toen het warm was kreeg ik een melding Your processor is overheated, ik heb via een progje  "Assus Performance and Power Saving Utilities" de Fans op een hoger toerental gezet, de mogelijk heden waren Silent, Standaard, Turbo, FullSpeed hij stond op standaard, gewijzigd naar Turbo, dit progje staat standaard op mijn PC.

Maar alles werkt nu naar behoren. Alleen ergert het mij dat de  W7 SSD niet als boot kan instellen, toch ergens een foutje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Windows 7.

Bij uitvoeren typ je msconfig

Ga nu naar tab computer opstarten.

Maak nu een screen van door op ALT + PRT-SCR of printscreen te klikken en plak het in tekenprogramma en opslaan als jpg en upload het hier.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-6-2018 om 07:08, stegisoft zei:

Ga naar Windows 7.

Bij uitvoeren typ je msconfig

Ga nu naar tab computer opstarten.

Maak nu een screen van door op ALT + PRT-SCR of printscreen te klikken en plak het in tekenprogramma en opslaan als jpg en upload het hier.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Speccy van Piriform had ik al op de pc staan, intussen is het probleem opgelost ik heb de SSD met W 7 ontkoppeld pc opgestart met W 10, vervolgens uitgezet en de beide SSD's van plaats gewisseld en zie daar het trucje werkte, dus alles is van ouds, bedankt voor alle hulp en raadgevingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ga naar Windows 7.

Bij uitvoeren typ je msconfig

Ga nu naar tab computer opstarten.

Maak nu een screen van door op ALT + PRT-SCR of printscreen te klikken en plak het in tekenprogramma en opslaan als jpg en upload het hier.

  

Het is daarom dat ik dat vroeg.

Wat jij deed met SSD wisselen kon je ook in msconfig doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.