Ga naar inhoud

Meldingen van Gmail weergeven


pol55

Aanbevolen berichten

Op 9-6-2018 om 10:54, pol55 zei:

Als ik een mail krijg (gmail) krijg ik geen melding meer rechts op mijn scherm. Heeft altijd "gewerkt" .

Wat bedoel je daar eigenlijk mee? Bij "nieuwe meldingen" veronderstel ik.

Als je MAIL aan de taakbalk vastmaakt dan wordt het aantal nieuwe berichten op het taalbalk icoon weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent vergeten om op het volgende blauwe zinnetje te klikken in het instellingen venster van Gmail: klik hier om bureaubladmeldingen in te schakelen voor Gmail.

 

Dan krijg je links boven in de hoek een vraag namelijk: mail.google.com wil het volgende....... meldingen weergeven, je dient dan op Toestaan te klikken.

 

2018-06-12_17h39_00.thumb.png.0c37ff63fe3ef8d6c45ebddbfa71896f.png

 

Ik heb de test uitgevoerd en krijg dan beneden bij een nieuwe mail de door jouw gewenste melding.

Gmail moet dan wel geopend zijn in jouw browser. Bij Google chrome werkt het en zou ook moeten werken bij Firefox en safari.

 

 

2018-06-12_17h44_23.png.668b32e03e6c036aeab253f4d88f9e52.png

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, clarkie zei:

Je bent vergeten om op het volgende blauwe zinnetje te klikken in het instellingen venster van Gmail: klik hier om bureaubladmeldingen in te schakelen voor Gmail.

 

Dan krijg je links boven in de hoek een vraag namelijk: mail.google.com wil het volgende....... meldingen weergeven, je dient dan op Toestaan te klikken.

 

2018-06-12_17h39_00.thumb.png.0c37ff63fe3ef8d6c45ebddbfa71896f.png

 

Ik heb de test uitgevoerd en krijg dan beneden bij een nieuwe mail de door jouw gewenste melding.

Gmail moet dan wel geopend zijn in jouw browser. Bij Google chrome werkt het en zou ook moeten werken bij Firefox en safari.

 

 

2018-06-12_17h44_23.png.668b32e03e6c036aeab253f4d88f9e52.png

 

 

Naast bovenstaande tip was ik nog volgende vergeten..... namelijk je haalt een aantal dingen door elkaar.

 

In een vorig bericht vroeg ik op welke wijze je e-mails van Gmail opent en leest daar gaf jij aan via Google Chrome en Edge.

 

2018-06-12_18h22_06.thumb.png.20473c209b116da588fea55c8bb1cd36.png

 

maar volgens een andere afbeelding van jouw blijkt dat niet zo te zijn. Je verwijst daar naar een enveloppe en dan gaat het om een e-mailprogramma en niet je browser google chrome.

En ik neem aan dat het hier gaat om het programma Mail.

Graag de juiste info.

 

2018-06-12_18h23_25.thumb.png.72af9e94f3c9d1ccf7e3d848c29effe8.png 

 

2018-06-12_18h27_21.png.c8ceefa4143c29c6b9cf49009718d11c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch dat het niet werkt.

 

Zoals eerder aangegeven..... je hebt 2 mogelijkheden om je e-mails van Gmail te lezen. (Jij hebt in een eerder bericht vermeld dat je via Google Chrome e-mails leest.)

 

De eerste: Via webmail, je opent een browser ( bijvoorbeeld Google Chrome) en surft naar de webmail van Gmail  via https://www.google.com/gmail/ , om dan meldingen van een nieuwe e-mail te ontvangen moest je uitvoeren wat in mijn vorige berichten gevraagd werd.

 

De tweede methode: via een e-mailprogramma op je computer zoals Outlook, Thunderbird of de App Mail. In een later bericht is op een afbeelding van jouw duidelijk te zien op de taakbalk dat de App Mail geopend staat. Dan dien je natuurlijk een andere oplossing te volgen om meldingen op je bureaublad te zien. Dus nu weer de vraag gebruik je de App Mail of de webmail via je browser????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Na enkele dagen mijn probleem te laten "rusten", vandaag weer "den draad" opgenomen. Als je bijna 70 bent, gaat dit niet meer zo vlot.  Enfin , alle suggesties van jou nog een rustig doorgenomen. En ben er in geslaagd de email meldingen op het bureaublad te krijgen. Bedankt voor de hulp en u  GEDULD.

vg,

Pol

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.