Ga naar inhoud

hirens op bootable USB zetten


Keppetje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer dan even bij je tante zo'n rescuedisk aan te maken en ermee op te starten op jouw computer.  (in Bios je dvd-speler als eerste opstartmedium aangeven zodat hij van die (aangemaakte) cd opstart en dan aangeven dat je een bepaalde backup terug wil zetten)

 

Euh... die backup: staat die ook op diezelfde schijf of op een andere schijf ? (extern of intern)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is een externe hd. ik probeer nu al een ongeveer een uur de windows defender te openen, zonder resultaat. Ik denk dat die clean install de beste oplossing zou zijn. Het bestand dat ze terug wou heb ik veilig kunnen stellen. Dus mag er nu eigenlijk alles af. Kan u mij soms uitleggen hoe ik het beste een clean install doe?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Keppetje zei:

In de bios geraken is geen probleem. Dit gaat heel vlug. maar vanals windows zelf moet opstarten, gaat die pc enorm traag

Dat is voor het terugzetten van een backup geen probleem, dan moet je systeem niet in de windows geraken.

 

8 minuten geleden, Keppetje zei:

dit is een externe hd. ik probeer nu al een ongeveer een uur de windows defender te openen, zonder resultaat. Ik denk dat die clean install de beste oplossing zou zijn. Het bestand dat ze terug wou heb ik veilig kunnen stellen. Dus mag er nu eigenlijk alles af. Kan u mij soms uitleggen hoe ik het beste een clean install doe?

Een externe: dat is goed in dit geval.

Denk er ook aan - als je voor een clean install kiest - dat ze ook (vb) al haar mails en mailadressen kwijt is, dat ze al  haar favorieten (van haar browser) , haar (eventuele) kalender en zo kwijt is. (mogelijk nog meer dingen die 'ze naar haar hand zette' - ik weet dus niet wat ze allemaal wel of niet op haar systeem had staan.

Dit alles krijgt ze bij het terugzetten van een backup wel terug, bij een clean install niet.

Maar als dit geen probleem is, kan je tot een clean install overgaan - vertel even wat je best vindt en dan begeleidt ik je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zegt zelf dat ze een nieuwe hd wil. Dan is ze ook alles kwijt. Ik denk, omdat ik er dan ook al dagen mee bezig ben, dat een clean install het beste is. Het is natuurlijk heel vriendelijk dat u mij hierin wil begeleiden, wel rekening mee houden dat dit héél lang kan duren, als ik dit in windows zelf moet doen... het is een verschrikkelijke pc... trek er bijna mijn haren van uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die PC ooit 'goed gebold' ?  (in het begin dat er de 10 op stond bv ?)

 

indien ja: dan is een clean install geen probleem (en kan je al je haren houden :xd: )

indien niet: dan ligt het mogelijk aan de hardware van die PC (die niet geschikt / te zwak zou zijn voor de 10)

 

edit: je tante wil een 'nieuwe hd' ... waarop baseert ze zich?  (of bedoelt ze: ze wil terug een goed draaiend systeem, voor haar part op dezelfde hd?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze wil idd een goed draaiend systeem en voor haar part op dezelfde hd of op een nieuwe. Maar ze wil er geen geld aan uitgeven. Dus zal het dezelfde moeten blijven.

7 minuten geleden, Passer zei:

Heeft die PC ooit 'goed gebold' ?  (in het begin dat er de 10 op stond bv

Geen idee, wat er met die pc gebeurd is. Het is de eerste keer dat deze bij mij komt... Hij was vroeger van mijn mama, maar dan werkte hij nog perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.