Ga naar inhoud

Foto's van mobiel naar PC met Windows 10 lukt niet meer


Zoa

Aanbevolen berichten

Op 30-6-2018 om 09:49, clarkie zei:

 

 

Op mijn smartphone staat er "dit apparaat wordt opgeladen via USB" en "tik voor meer opties".

 

Op die van jouw staat dat er inderdaad niet maar er staat wel "opladen via kabel"...... dat is via USB.

Kan je in dat vak klikken en krijg je dan nog opties? hoogstwaarschijnlijk niet maar niet geschoten is altijd mis .

 

2018-06-30_09h51_13.png.be1b9be59ab8c4f0824020eb83af1884.png

Ik kan er op klikken en dan kom ik op 'Batterij', verder geen opties, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2018 om 10:17, clarkie zei:

Kijk eerst nog even naar vorig bericht. Zorg ook dat de aansluiting op je smartphone waar je de USB kabel in moet pluggen proper is, dus geen stof e.a. aanwezig.

 

Heb een site gevonden waar in beeld wordt uitgelegd hoe je de USB opties kan aanpassen, bij jouw zou dat dus niet meer lukken: https://support.bell.ca/Mobility/Smartphones_and_mobile_internet/Samsung-Galaxy-S6.how_to_change_the_usb_connection_options_on_my

 

Indien bovenstaande niet lukt zou je in je smartphone naar Developers options moeten gaan maar die moet je eerst nog activeren.

 

Ga naar instellingen-> telefooninfo.

Klik 7 keer op Build-nummer.

Nu zou je in het instellingen menu de optie developers options moeten terug vinden. Activeer die optie. Volledige uitleg vindt je terug in de links hieronder.

https://android.stackexchange.com/questions/124917/where-is-the-developer-options-in-the-settings-on-the-s6

 

Dan moet je de USB configuratie aanpassen, bijvoorbeeld ook een vinkje zetten bij PTP.

Alle uitleg en afbeeldingen in punt 15 bij volgende link:

https://android.gadgethacks.com/how-to/15-reasons-unlock-developer-options-your-android-0164319/

 

 

@clarkie Ik denk dat dit aansluit bij wat de klantenservice van Samsung heeft gezegd, want die heb ik in de tussentijd ook nog gebeld.
Ik moest eerst de 'ontwikkelaarsopties aanzetten en dan de USB-configuratie op MTP zetten, maar dat stond al op MTP.
Daarna gaf ze me de opdracht om *#0808# in  te tikken met de telefoonapp, dan kwam ik in een soort  hardwaremenu terecht. Via dat menu konden ze nagaan of de USB-instellingen goed staan op de S6. Hij dient ingesteld te zijn op USBSettings > AP > MTP + ADB.

Ik heb dat inmiddels gedaan, maar bij mijn mobiel stond AP wél aangevinkt, maar de MTP + ADB niet.
Ik vinkte dus vervolgens de MTP+ADB aan en drukte daarna op OK en hij zegt ‘saved’. (Er staat als keuzemogelijkheid "OK" en "REBOOT"). Maar tik ik die code nogmaals in, dan staat weer de MTP + ADB niet aangevinkt. Daarna nog een keer gedaan en op "REBOOT" geklikt.|
Maar als ik de code *#0808#weer indruk staat de MTP + ADB weer NIET aangevinkt.

Hij blijft dus niet aangevinkt staan. Ik heb het ook al op het samsungforum aangegeven maar daar weten ze het ook niet.

Maar misschien is er dan een dubbel probleem, want ik ben ook weer de PC ingedoken, omdat @stegisoft aan het begin van dit van dit topic zei:
" Alle toestellen uit usb-poorten

Ga naar verkenner en kijk of samsung daar nog staat en zo ja dan met de rechtermuisknop op uitwerpen klikken

Ga naar apparatenbeheer

Dubbelklik onderaan op Universal Serial Bus-controllers om de lijst te openen.

Klik met de rechtermuisknop op de eerste USB-hoofdhub in de lijst en selecteer vervolgens Verwijderen (uninstall)

Klik op OK

Zo ook de andere USB-hoofdhub

Herstart e pc

Windows zal de usb poorten opnieuw installeren."

Nu was dat al gedaan door iemand, maar helaas zonder positief resultaat, hoorde ik na informeren.

Daarna kwamen er zoveel adviezen en vragen hier, dat ik daar niet meer aan gedacht heb.
Nu ben ik weer eens bij apparaatbeheer>Universal Serial Bus-controllers gaan kijken, dan zie ik een hele reeks dingen(ik weet er even geen andere naam voor) staan en ik zie, dat zodra ik de S6 via de USB verbindt met de PC, één van die dingen een geel uitroepteken krijgt , met de benaming:"onbekend USB-apparaat(verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)".
Maar als ik de USB-verbinding met de S6 verbreek, verdwijnt het hele uitroepteken.

Bij apparaatbeheer op de PC staat in ieder geval geen Samsung.

Dus ik heb daar getracht het stuurprogramma bij te werken, op advies van een ander forum.
Als ik met de rechter muisknop op de USB-controller met het gele uitroepteken ga staan en daarna 'stuurprogramma's bijwerken', dan heb ik 2 opties:
1. Automatisch naar bijgewerkte stuurprogrammasoftware zoeken. Dan geeft hij aan dat ik  al het beste stuurprogramma heb.
2. Op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware. Ook dan geeft hij aan dat ik  al het beste stuurprogramma heb.

Ik heb geprobeerd om het stuurprogramma te gaan zoeken, maar ik heb geen idee hoe het zou heten of waar het zou moeten staan.
Ik ben gaan zoeken, maar er stond nergens iets, althans ik heb met verkenner gezocht op de woorden 'Samsung', 'Samsung driver' en 'driver'.
Maar geen resultaat.
Wél vond ik op mijn PC een zipfile bij de downloads, maar ik heb dit probleem natuurlijk ook al een tijdje.
SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones.zip - ZIP archief, oorspronkelijke grootte 16.061.256 bytes.
Ik heb hem uitgepakt. Het is een toepassing.
Maar nu? Is het de goede?
Moet ik dat bestand gewoon openen, terwijl mijn mobiel in de PC zit? Ik wil niets beschadigen natuurlijk.
Of moet dat bestand ergens specifiek geplaatst worden, om hem bij dat uitroepteken te krijgen?

Voor veel van jullie misschien grappig dit, maar ik weet het écht niet en ik ben geen held.
Veel te bang dat iets het straks niet meer zal doen.

Ik duik nu mijn bed in en wacht de antwoorden weer af. Dankjewel voor het meedenken!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Upload eens SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones.zip naar https://wetransfer.com/

Klik op Akkoord en klik op 3 pijltjes en dan op link klikken.

Nu kan je bestand uploaden en dan krijgt je een link en zet het in uw volgende bericht.

 

Als je Ccleaner hebt dan start je dat programma  en dan op gereedschap en rechts onderaan kan je op Opslaan als tekstdocument klikken en geeft een naam en upload het hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 2-7-2018 om 08:19, stegisoft zei:

Upload eens SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones.zip naar https://wetransfer.com/

Klik op Akkoord en klik op 3 pijltjes en dan op link klikken.

Nu kan je bestand uploaden en dan krijgt je een link en zet het in uw volgende bericht.

 

Als je Ccleaner hebt dan start je dat programma  en dan op gereedschap en rechts onderaan kan je op Opslaan als tekstdocument klikken en geeft een naam en upload het hier.

 

Beste @stegisoft, ik ga dit proberen zodra mijn gezondheid het weer toelaat.
Helaas ben ik voor nu genoodzaakt de behandelingen voorrang te geven.

aangepast door Zoa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Beste mensen hier,

Het één en ander heeft nogal wat meer tijd gekost, dan dat ik had kunnen voorzien, maar uiteindelijk bleek dat de contactpunten binnen de USB van mijn toestel niet meer helemaal goed zijn, helaas.
En dát zou de oorzaak moeten zijn, volgens de verkoper.
Ik kan dus nu alleen maar meer de foto's overbrengen naar de PC via een online account.

Heel veel dank voor jullie meedenken en adviezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.