Ga naar inhoud

wifi probleem


lowie12

Aanbevolen berichten

Dag Stegisoft,

Bedankt voor de respons ,

IK ben aan het zoeken geweest en ik heb deze gevonden,

D-LINK Wireless AC DUAL Band USB adapter -DWA-182,

Kan je uw mening geven want ik ken daar niets van en is dat gemakkelijk te installeren,

Ik dank bij voor baat,

Lowie12

PS ( ik was aan het zoeken geweest naar een handleiding zonder resultaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb die ondertussen aangesloten maar nu zie ik op de stick een knopje staan met het symbool een gebogen pijltje naar rechts en een gebogen pijltje naar links ik durf daar niet aankomen daarom mijn vraag wat heeft dit te betekenen en die 2.4 GHz en 5.0 GHZ is dat samen geactiveerd 

Ik dank bij voor baat,

Lowie12

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2.4 Ghz en 5.0 GHz moet je samen activeren want oude toestellen hebben geen wifi 5.0 GHz verbinding.

 

De knop die je ziet aan DWA-182 is WPS knop.

Bij WPS kan je een verbinding maken met de router zonder dat je iets moet instellen.

Normaal gezien heb je aan uw router een WPS knop en druk daar op en dan ook op WPS knop van DWA-182 drukken en als het lukt heb je een verbinding.

Maar meestal heb je ook een cd bij gekregen en dat kan je ook gebruiken om een verbinding te maken.

Paswoord ziet je in de handleiding en meestal ook op usb-stick

 

Heb je zo'n een handleiding gekregen?

Dat is weinig.

 

Nota: best usb-stick (wifi) in usb  poort 3.0 steken (blauwe kleur indien aanwezig is)

 

Daarna kan je instelling aanpassen.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar geen handleiding bijgekregen en mijn engels is ook niet goed mijn laptop is een asus N751JK ik denk dat daar geen poorten 3.0 opzitten wat ik heb gedaan de cd ingestoken en op een zeker moment moest ik de stick insteken ik heb geen paswoord op de stick of in de doos ik heb wpa2 sleutel ingegeven van telenet en dat was het nu is mijn vraag is dit volgens jouw goed zo en is 2.4 GHz en 5.0 GHZ geactiveerd of kan ik dat ergens zien staan en heb ik die WPS knop nog ergens voor nodig als ik op het internet symbool klik staat er wifi 2verbonden .

Hierbij zend ik nog hoe het is weergegeven in netwerkadapters,

Graag had ik vernomen stegisoft of dat zo in orde is .

Ik Dank bij voor baat,

Lowie12

5b34d2ab72771_ScreenShot06-28-18at02_11PM.PNG.d73a1616e89e64f33090d936cae3c2a5.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je verbinding heb met Telenet wifi dan is het in orde.

Dan heb je WPS niet nodig.

Nota: wel de oude wifi van de laptop uitschakelen.

 

2.4 GHz en 5.0 GHZ wel behouden.

Je kan wel beiden een andere SSID naam geven zodat je duidelijk ziet welke 2.4 GHz en 5.0 GHZ is.

Zoals MijnNet en MijnNet50

Dan kan je Windows zeggen dat je alleen MijnNet-5G wilt verbinden.

 

Een voorbeeld bij mij doch ik gebruik Telenet Wifi niet maar heb een eigen Wifi router

Je ziet dan Stefranet en Stefranet-5G maar ik ben alleen verbonden met Stefranet-5G en dus moet je de andere uitvinken.

Bij Windows 8 zal het wel iets anders zijn want ik heb Windows 10 en dat is veel beter.

 

wifistandaarduit.jpg.f6831a8179b00c0ece386db8b919aca0.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.